• Twixie

Hur få smalare vader?

Jag har ridit nästan hela livet och har antagigen därav fått väldigt kraftiga vader. Jag TROR att det är mest muskler eftersom de är stenhårda om jag spänner dem. Jag skulle gärna vilja ha slankare vader, men hur ska man göra dån ifall det är muskler? Om jag tränar lär jag ju bara få ännu kraftigare vader, men man vill ju inte gärna sluta med all benträning. Någon som har samma problem?

• Svar på tråden Hur få smalare vader?
  • vixen not a tramp

Japp! Supertrist...

• Marskatt

Finns fler gamla ryttare med samma problem...

• physalis

här är en gammal dansare med samma problem.

fast jag tycker att det är snyggare med lite för mycket än lite för lite. det är bara inte så praktiskt när man ska köpa stövlar....

• Marskatt

Shit! Jag har ju dansat en massa också... av två dåliga "smala-vader-fixare" har jag gjort båda!

• vixen not a tramp

Nej stövlar kan jag glömma, nu är det ju inne med stövletter oxå, men jag VILL ha stövlar. Har alltid velat ha, men aldrig kunnat ha...

• Marskatt

Jag hittade faktiskt ett par svarta stövlar på skopunkten i Västerås - de satt jättebra! Så himla skönt att få vara "fin om fötterna"!

• vixen not a tramp

Är det möjligt!? Vad har du för mått runt vaden om jag får fråga, eller nej, hur breda är stövlarna i omkrets det är ju mer värt att veta!!!

• Marskatt

40 cm i stl 39. Då är iofs foten lite för stor, så jag köpte ett par sulor o la i, då blev det så gott som perfekt. Är rätt höga klackar på dem, men de är supersköna att gå i! Har inte hittat stövlar jag kan ha på flera år innan, så det var verkligen jättekul!

OBS! Jag mätte mina vader, det var lättare än att mäta stöveln, o stöveln sitter riktigt tajt också.

• vixen not a tramp

Tack för svaret, tyvärr var mina vader för breda även för den stöveln...

• Ronille

Hejsan,

Jag är också ryttare och har samma problem, stenhårda vader och breda...Har strlk 39. Jag vet inte vart du bor någonstans men jag har hittat fina vida stövlar på "johanssons" i Göteborg. Sedan har jag en del ankelboots och andra kängor som fungerar i alla lägen!

Svar på tråden Hur få smalare vader?