Sällskapsspel?
Vi funderar på att önska oss sällskapsspel i present, typ TP eller så. Vi är inte "spelnördar", så har inte så många spel, och det får helst inte vara såna som tar evigheter att spela.
Några tips på bra spel?
Vi funderar på att önska oss sällskapsspel i present, typ TP eller så. Vi är inte "spelnördar", så har inte så många spel, och det får helst inte vara såna som tar evigheter att spela.
Några tips på bra spel?
TP - original eller på DVD
Lika par leka bäst
När och Fjärran
Sverigespelet
Absolut Överens
"TP - original eller MED DVD" ska det vara
Helt klart ALIAS. Ett otroligt roligt spel. Förvänta er massor av skratt! Det är mitt absoluta favoritspel. :)
"Med andra ord" é superkul!!! Och även "Ärligt talat"
rappakalja, det är jättekul!!!
Ja, "Med andra ord" är ju en höjdare!
Och "Vem får sista ordet?"
nya spelet together kanske ett samarbetsspel. Det lät kul när dom beskrev det i tidnigen iaf ;)
twister är juu fantastiskt
Vad går "Vem får sista ordet?" ut på? Titeln låter ju himla skojig!
Det går inte att göra bättre än Carcassonne. Tar lagom tid, är lagom lätt och kan göras lagom svårt. HAndlar om strategi men inte på ett svårt sätt!
Miss Cykel:
Det går ut på att man drar ett kort där det t ex står "Matord på P" och så har man en viss tid på sig att i tur och ordning säga ett matord på P. Den som får sista ordet vinner omgången
Jag rekommenderar "Brainstorm", "Så det kan låta" och "Ticket to ride".
jag spelade "så skall det låta" i helgen. Kul familjespel, inte frågesport. Ännu roligare om man som vi sjunger vääääldigt illa