• Katarina S

Festlokal i Ljungskile/Uddevalla

Hej!

Finns det någon som tipsa om festlokaler i närheten av Ljungskile i Bohuslän? Vi söker efter en lokal som kan ta upp till 85 gäster och som har en trevlig atmosfär. Vi är även intresserade av alternativa festlokaler som t.ex. en gammal lada, en paviljong eller liknande.

Tacksam för alla tips som kan ges!

• Svar på tråden Festlokal i Ljungskile/Uddevalla
  • TeaSpoon

I Stenungsund (ca 2 mil söder om Ljungskile) finns Stenungsbaden, en underbar restaurang och hotell...

Jag har även ett svagt minne om någon restaurang med gamla anor i Ljungskile *funderar* Lyckorna heter den juh!!!
    Lyckornas Badrestaurang... hur den är nu för tiden vet jag inte men jg har ett svagt minne av att jag var där och åt julbord när jag var liten...

I Uddevalla finns det en hel del ställen, men inget jag kan namnet på direkt så där...

• hermca

Några förslag som finns runt om Ljungskile & i Uddevalla...
    Kom inte på fler just nu men jag kan kanske fundera lite och återkomma om något mer dyker upp i skallen ;)

Regementsparken i Uddevalla & Backamo lägerplats har lokaler att hyra, länk för att se på detta :
    www.bohuslans-forsvarsmuseum.se/
    Info får du om du kollar under meny med namn Regementsparken alternativt under
    Backamo lägerplats....
    Regemnetsparkens paviljong är jätte mysig och parken runt om är jätte fin...

Villa Sjötorp, Ljungskile går att hitta på denna länk :
    www.welcome.to/villasjotorp

Villa Lindesnäs,Uddevalla ring för förfrågan/bokning Tel: 0522-300 58

Forshälla Bygdegård ring för förfrågan/bokning Tel: 0522-855 88

Lycka till !!

• hermca

Men hallå, glömde ju spinna vidare på TeaSpoon's förslag om Lyckorna, hmm.
    Här är länken för den, sök under rubrik resturang, till vänster så hittar du...

www.lyckornagk.o.se/

Kommer säkert på mer när jag skickat, så glömsk är jag idag ;)

• Nickisen

Jag har varit på bröllop på Villa Lindesnäs i Uddevalla (se ovan för telefonnr). Det är jättevackert alldeles vid havet och vad jag kommer ihåg fanns där ett vandrarhem alldeles intill - som tips för gästerna kanske...

• hermca

Nickisen menar säkert, Gustavsbergs vandrarhem...
    Säsongsöppet 1/6-31/8
    Telefon nummer: 0522-152 00, 0522-51 17 98

Brevid finns ju Gustavsbergs bad restaurang
    som också kan ordna till olika arrangemang.
    Öppet maj-september samt julbordsöppet i december. Kontaktpersoner är :
    Henry Wirta eller Jan Rosenberg
    Telefon: 0522-10038
    E-post: gustafsberg@europe.com

Kan läsa lite mer om dessa två på denna sidan :
    www.uddevallaforum.se/

Vad var det jag sa, skulle kommentera mer på¨detta inlägg ;)

• Katarina S
    Roligt med så många nya alternativ. Några har jag kollat upp redan innan, men ska genast ringa upp de övriga.

Stort tack TeaSpoon, hermca och Nickisen.
Svar på tråden Festlokal i Ljungskile/Uddevalla