• h-b

Svar på hur det gick... Bilder

Så är man då gift och har lite mindre anledning att hänga på BT. Tänkte det kunde vara kul att rapportera om några av alla av de funderingar jag fick hjälp av er med:

Kan man ha kuvertavgift JAAA!, gästerna uppskattade att "slippa" köpa present. Kuvertavgiften täckte ca 1/3- del av kostnaden.

Kan jag ha stort kyrkbröllop fast det är 2:a gången JAAAA, jag ville inte ha en vit klänning, så det fick bli en rödvit skräddarsydd. MÅnga av gästerna har nu varit på båda mina bröllop , men alla VET att det är LIVSLÅNG kärlek NU!

Ska jag överraska min blivande man med en sång under vigseln JAAA, det blev fantastiskt, men det var INTE jag som sjöng, men orden kom från mitt hjärta!

Vad sjutton skall man göra med ett råttfärgat, självstripigt, trist hår Jag anlitade salong Puder som gjorde en fantastisk uppsättning. DET VAR ABSOLUT VÄRT PENGARNA... (fast sminket rann tyvärr)

Hur får man det att bli PARTY och inte så stelt på festen Vi hade en bra toastmaster som började med att tala om att kavajerna fick tas av för den som ville.... Sen hade vi blandat runda och fyrkantiga bord och ingen E-bordsdukning. MYCKET tid lades ned på bordsplacering. Ingen bröllopstårta som partykiller, utan två rättersmiddag - sen bensträckare följt av dessert med kaffe och avec. SEN BARA BLEV DET JORDENS FEST. vi höll på i 12-timmar!!!

TACK TACK alla BT:are för alla goda råd och LYCKA TILL ni som har det framför er.

Titta gärna in på vår hemsida och se med egna ögon "hur det blev"!

bissmarck.weddingannouncer.com/

Ni får gärna komma med ris och ros!

• Svar på tråden Svar på hur det gick... Bilder
  • Fru Cinderella

Wow, vilket party ni verkar ha haft! Kul, o stort grattis så klart!

Du känner inte för o komma med fler tips på hur man gör festen slående rolig!

• h-b

Jag tror nog att det viktigaste för oss var att vi var tydliga med att det inte skulle vara högdraget vid middagen. Sen oroade vi oss inte för att folk skulle ha roligt så allt blev bara avslappat och skönt.

Sen underlättar det förstås att man har riktiga partymänniskor som kompisar.

Vi var noga med att placera ut dessa så att det var minst två med lite extra fart i vid varje bord.

• Fru Cinderella

hmm.. ska hålla det vid åtanke.. tackar

• Jenca

Vad fina ni var! Håller med om att ditt hår blev fint - det ser inte ett dugg trist och råttfärgat ut (och jag tvivlar det gör det i vanliga fall heller )

Kul att ni hade modet att göra som ni ville - tror många är fast i traditioner och hur det 'ska' vara - ni verkar verkligen ha haft en sån toppendag med kanonväder!

Grattis!

• Ab fab

Vilken bra hemsida- och va kul att få läsa talen. Jag gillade verkligen din svärfars tal- varmt o rörande

• Mycket mycket kär

Hej
    Jag har bara tittat på bilderna och gästerna röjde minst sagt gärnet.

För mig som är i planeringsfasen så undrar jag vilka ingridienser du kan tipsa om för att hjälpa mig med ett fartfyllt bröllop?

• h-b

Mycket mycket kär: Jag vet faktiskt inte vad som gjorde att det blev så himla lyckat.

Några små tips kanske jag kan komma med;

1. Redan vår inbjudan var ganska ovanlig och indelad i "två delar". En som var högtidlig och strikt och som gällde själva vigseln (för där ville vi att alla skulle förstå att nu är det ALLVAR , sen hade vi en lite lättsammare inbjudningsdel till själva festen, som redan från början hade en PARTY-ton, utan att för den skull bli studentskivespex, om du förstår hur jag menar.

Jag tror att folk kände att det var glädje i luften överallt redan innan de kom till vigseln och festen tack vare sättet de blev inbjudna på!

Sen som jag skrev ovan, så såg vi till "fördela" party-pinglorna på varje bord.

LYCKA TILL!!

TACK ni som har gillat vår sida (OCH förstås vårt bröllop) man blir GLAD ända in i hjärte-roten! TACK igen! Skriv gärna mer frågor...

Svar på tråden Svar på hur det gick... Bilder