• 26maj2007

Har ni prutat på något av inköpen för bröllopet?

Blir så förvånad av att vissa säger att man får absolut inte pruta på tex brudklänning.

jag pruta aldrigt för men har lärt mig att man kan bara man frågar. visst inte alla som ger, men får man lite här och lite där spara man ju en del pengar.

jag har frågat om rabatt på brudklänning och tillbehör. Fick 10% på allt jag handla

jag har frågat till mig om rabatt på lakan som vi ska ha till stolsöverdrag. från 39.90:-/lakanet till 25:-/lakanet. blev nästan 400:- rabatt.

vi fick även lite rabatt när vi förhandla med fotografen. har för mig att det var 500:-

kommer säkert att se till att få rabatt när det gäller maten till festen.

Ja och säkert annat också för den delen.

Bara jag som frågar om rabatt?

nyfiken på om det är fler än jag

• Svar på tråden Har ni prutat på något av inköpen för bröllopet?
  • Lilla Li

Jag fick 1600 kr rabatt på brudklänningen eftersom den kommer att hyras ut en gång innan jag köper den.

Vi fick sänkt kuvertavgiften från 500 kr till 350 kr med (vad vi tycker) bättre mat.

Vi får brudbuketten gratis tack vare att floristen på min sambos jobb är skyldig honom en tjänst. :D

Vi kommer få transporten från kyrkan till festlokalen för bara 600 kr eftersom min sambos man har kontakter.

Vår festlokal är en hotellrestaurang, och vi får rabatterade priser på hotellrummen om våra gäster vill bo där. 600 kr istället för 800 kr för ett dubbelrum.

• NuÄrDetDags

Jag kommer just nu inte på något jag har prutat på till bröllopet men när jag köper flera grejor någonstans händer det att jag frågar 'om man kan göra något på priset'.

Kan tänka mig att jag kommer att göra det när vi äntligen bestämmer oss för maten till bröllopet... Hittills har vi handlat så billigt att jag inte vet vad vi skulle ha prutat på (*tummenupp* för Kina och Amerika :D).

• amorin

Hittills har vi inte prutat på så många saker, men vi har spart mycket pengar ändå.

Vi övertalade vår fotograf att vi får bilderna direkt, utan redigering och sånt plus att han gör det grått... Det sparade drygt 6000 kr och gjode att vi hade råd med drömfotografen...

Lokalen får vi tack vare kontakter för halva priset så då har vi sparat ytterligare 3000 kr.

Alla solister ställer upp gratis trots att de är proffesionella. De gör det som et tack till min pappa som ställt upp för de i våt och torrt.

Överhuvudtaget käns det som om alla små possitiva gärningar genom åren lönar sig.

Det är nog tur att folk är så snälla, för jag är ganska dålig på att fråga om man inte kan få lite billigare.

• bc.svensk

Vi prutade på lokalhyran,då vi gifte oss

• karro perez

jag pruta på allt jag tycker är för dyrt..
    det tycker jag är rätt eller om man köper i mass upplager av något..
    jag kommer däremot bra undan med det mästa då jag har en underbar familj som är stor och givmild.

Svar på tråden Har ni prutat på något av inköpen för bröllopet?