Inlägg från: pickolina |Visa alla inlägg
  • pickolina

nån mer som inte har en aning om när mensen ska komma?

En av de vanligaste biverkningarna med minipiller är just att mensencykeln rubbas. Det är mer en regel än undantag. Det gäller alla preventivmedel som enbart innehåller gestagen. Med kombinerade p-piller är det tvärtom.

Jag hade inte mens på 1,5år när jag åt miniåiller. Sedan gick jag över till kombinerade p-piller istället.. Bla för att få ordning på mensen och kunna veta när den kom.

• pickolina

mensencykeln, det var ett nytt ord... ;) :D

• pickolina

Mmm... Jag går själv här hemma och är irriterad över mensen... Jag är inne på min 47e dag nu, trött på att vänta..jag lovar att den kommer tills jag ska på dejt i mellandagarna... Fast jag vet orsaken så det är inget jag bryr mig om egentligen, det bara stööör mig just nu!.. *ler*

Hur som, om ni äter minipiller och får mensrubbningar som ni inte gillar så finns det bara ett sätt, byta ut minipillerna!..

• pickolina

Nej det är knepigt det där med hormoner... Du kan ju kanske prova kopparspiral. Helt hormonfritt och många säger att de får mer regelbunden mens. Det är ju en chansning förstås men...

Annars är det ju kombinerade p-piller eller minipillret cerazette som är de alternativen som brukar ges för ökad blödningskontroll.

Vanliga minipiller, p-spruta, p-stav och hormonspiral är ju välkända för att strula till mensen under hela användningstiden...

• pickolina

Eller ja, cerazette anses ju oxå vara ett p-piller (ej minipiller) men är östrogenfritt, om man vill undvika östrogen men ändå ha hyfsad blödningskontroll så är det enda alternativet...

• pickolina

Diddisen
    Sorry, såg nu att du redan äter just cerazette.. *ler* hade glömt bort exakt vad som stod i trådstarten... Så blir det ibland... :)

Janie
    Vad skönt, eller inte... ;)

• pickolina

Måste bara få klaga lite... Jag är sååå trött på att ha ont i magen och vara pms`ig... 52 dag nu... Tänk att man kan längta såå efter att få mens!..

• pickolina

Naturligtvis.. Garanterat så kommer den då... Nej jag är så trött på denna magvärk och jag vill ju inte äta ipren dygnet runt i flera veckor heller. Bläää... Dags att börja med p-piller igen känns det som. Måste vänta i några veckor först bara...

Svar på tråden nån mer som inte har en aning om när mensen ska komma?