• Mastermind

Cambridge Kuren

fez - Är det vanlig cola eller light?

• Mastermind

Varje påse innehåller 42 gram pulver. Så jag blandar två i samma plastglas (från IKEA, med lock, så jag sätter på locket och skakar så det blir ordentligt blandat), sen sätter jag shakern (som jag redan fyllt med en dl vatten) på en hushållsvåg och fyller på med exakt 42 gram pulver. På så sätt behöver man inte oroa sig om för stora eller små portioner. :)

• Mastermind

Hmm.. Ni kan inte bara uppdatera era egna uppgifter, så man slipper stuka scrollfingret pga alla långa, nästintill identiska, listor i rad? ;)

• Mastermind

drömbrud - Jo, men du postade ju alla andras uppgifter också. :)

vegetarian - Nejdå, man kan ha en samlad lista ändå. Som man uppdaterar varje måndag eller så, så att det inte bli 3 på rad. :)

Nej, tack. Jag vill köra lite mer privat denna gången, iallafall nu i början innan jag är säker på att omstarten kommer fungera. Men jag läser här varje dag och inspireras av er. :)

• Mastermind

Vegetarian - Nej, alltså, jag menar att man bara ska uppdatera sin egen lilla bit på listan -ensam. Inte ta med alla andra också. Ska alla uppdatera _hela_ listan varje gång så blir det ju väldigt mycket att scrolla och rätt onödigt. Men nog om det. :)

Jag gick ner 50 kilo förra året med Cambridge, så ni får gärna peppas och motiveras av min viktsida istället, dock. :) elio.gnarf.org/viktigt

• Mastermind

drömbrud - Tack. :) Jag startade min viktnedgång i en annan CK-tråd här på BT, så därför ligger dessa lite varmt om hjärtat på mig. :) Jag kan ju rekommendera en genomläsning av de förra, det inspirerar och motiverar massor! Inte minst för tipsens och länkarnas skull. :)

Här är länken till den 4e delen av den tråden, i startinlägget finns länkarna till de andra: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html Min rekommendation är att läsa från början. :)

• Mastermind

vegetarian - Nej, tyvärr. :( Är inne på dag 3 själv och har kommit upp i två plus (mellanlila). Har du pratat med din konsulent om det? H*n borde veta. Har du hållt dig till dryckerna hela tiden, ingen mat? Och druckit tre liter vatten om dan? Vissa är så känsliga att det räcker med att dricka lightläsk och tugga tuggummi, så åker man ur ketosen. Det är individuellt vad man tål.

• Mastermind

För er som klarar av att "äta med sinnena" utan att falla för frestelsen kan jag rekommendera att kolla på bilder på mat, laga mat till sambon/maken och dra djuuuupa andetag på promenader förbi matställen. ;) Det hjälpte faktiskt mig mycket, jag blev ju mätt av CK och att äta med sinnena, och inte på riktigt, gjorde att jag lurade min hjärna att jag åt riktig mat. :D

Kan också rekommendera Icas matlagningsfilmer: www.ica.se/FrontServlet&state=newbuffe&event=buffefilm&s_page=1 (inget för känsliga! ;))

• Mastermind

vegetarian - Hmm, det kanske är stickorna det är fel på? Jag har Keto-Diabur-Test 5000 och det är en 4-gradig skala på den (gul/orange, ljuslila, mellanlila och mörklila). Jag vet inte hur man läser av mmol, men såhär ser "tabellen" ut på min: elio.gnarf.org/tabell.jpg

Och så framsidan, så du ser vilka det är: elio.gnarf.org/framsida.jpg

Ja, testa att dricka mer, kanske 4 liter istället?

• Mastermind

Jag menar, går du ner snabbt och känner dig piggare och att sötsuget/hungern försvunnit så kanske du är i ketosen redan, men dina stickor visar fel?

Svar på tråden Cambridge Kuren