• Buslinna

Cambridge Kuren

Nu ska jag ge det här en chans, från och med i morgon, för att få en rivstart i viktminskningen. *pirrigt* Jag vore enormt tacksam för smakrekommendationer. :) Jag gillar generellt sett smaker som känns naturliga och inte så kemiska (känns som att det här kan bli spännande, ja ... ).

Kan ni möjligen försöka beskriva några av smakerna? Jag gillar inte kaffe så cappuccinon behöver vi isf inte bry oss så mycket om. :) Alla soppor samt chokladen känns som de som kan gå mest fel och därför är viktigast att veta lite om innan man köper grisen i säcken. :)

• Buslinna

Hur är grönsakssoppan? Och tomatsoppan - har hört en del negativt om den. :)

drömbrud,
    Tack! Jag älskar kanel så det ska jag definitivt prova.

tina4,
    Munskölj, pappersmint, mintsprej. De enda sätten att minimera vad du får i dig är ju tandborstning och munskölj eftersom du inte sväljer något då. Jag kommer fortsätta ta fluortabletter för mina tänders skull - de finns i smaker som smultron och lakrits. Mina innehåller xylitol och sorbitol, vet inte hur "riskabelt" det är. Man får ju dock inte ta så många sådana per dag så det är inget man kan kedjeäta!

• Buslinna

Vegetarian,

Tack! :)

Omega 3-kapslar vet jag att en kompis som gick på VLCD blev rekommenderad för att hålla igång magen.

Själv kommer jag nog att försöka få i mig lite psylliumfrön på något sätt. De funkar precis som linfrön, men måste inte krossas för att ge resultat och smakar därför mindre. Endera blandar jag i en-två matskedar per dag i en soppa eller så låter jag dem bli geléiga i lite vatten och äter dem så. Kroppen tar inte upp psylliumfrön på något sätt, så det är nog fritt fram att använda sig av det - det rekommenderas för dem som är i ketos genom GI-diet.

Utöver det, kolla hur mycket vatten du dricker och rör på dig. :)

• Buslinna

Mia.Maria,
    Sväller gör de väl inte riktigt, men de får ett geléhölje runt sig som tarmarna verkligen mår bra av.

• Buslinna

Nu har jag börjat och håller tummarna för att min mage ska må bra på det här - är laktosintolerant så det kan gå åt skogen också. Än så länge mår jag iaf finemang. :)

• Buslinna

Jag började också med choklad och tyckte att den var sådär. Men, med is och sugrör gick den ner utan några som helst problem. :) Och så var jag noggrann med att blanda länge och ordentligt - klumpar är så grymt äckligt.

Drack vanilj nyss och den var ju jättegod kall! Chokladen var okej, men vaniljen var mumsig. :)

Det är väl bara att prova sig fram till några smaker som man tycker är okej eller tom goda. :)

• Buslinna

En fråga, jag gillar verkligen inte chokladen (har provat både varm och kall) men mintchokladen var helt okej. Mintsmaken verkar maskera det jag inte gillar med chokladen. Får man samma effekt om man blandar den vanliga chokladen med banan, jordgubb eller vanilj? Någon som har provat? :)

Annars måste jag säga att det här går som en dans än så länge. Inga som helst problem, de flesta smakerna har varit goda, eller åtminstone helt okej, och jag hade i morse gått ner 1,4 kilo! Jag vet att det bara är vätska, men jag fokuserar just nu på att det händer något. :) Otroligt varm i dag, dock ...

vegetarian,
    Hoppas att det löser sig och att han lär sig att inte springa till mamma när ni två bråkar.

• Buslinna

Jösses, kola vore ju sååååå gott! *dreglar* Jag gillar ju broccoli också ... Och skogsbär låter mumsigt.

Ska vi mejlbomba konsulterna och importören om att vi vill ha in de nya smakerna - pronto? :D

• Buslinna

Tja, importören kan kanske ha bestämt sig för att de andra smakerna inte är tillräckligt goda ... Det var det svar jag fick när jag ville få tag i de laktosfria cambridgeprodukterna - "de är inte lika goda, så vi vägrar ta in dem". Det hjälpte inte ens att jag kunde tänka mig att betala mer för besväret. Mysko säljteknik. :)

Men, jag kan inte hitta alla de där smakerna på de officiella Cambridgesajterna - kan de möjligen vara kopior? :)

Mastermind,
    Gillar du chokladen som den är?

• Buslinna

Mastermind,
    Jag har fått samma svar när jag försökte beställa de laktosfria produkterna direkt från England - blankt nej. "Vänd dig till de svenska konsulterna/importören". Och där var det ju som sagt också blankt nej.

Svar på tråden Cambridge Kuren