• MimmiMus

Cambridge Kuren

Hej, tjejer!

Vet inte om någon kanske känner till mig sen förr men jag är en hängiven CK:are.

Jag har lyckats hålla vikten väl men nu under hösten/vintern så har jag tyvärr lagt på mig en hel del som jag är allt annat än nöjd med.

Detta måste jag naturligtvis göra någonting åt och därför så börjar jag med ren kur imorgon. Jag ska gå på ren kur till den sista februari. Sen måste jag börja trappa upp försiktigt. 2 födelsedagar, 1 Åre-weekwend och 1½ vecka på Mauritius (tror jag - överraskning ) men pappa, mamma och lillasyster i mars.

Förrut så har jag alltid vägt mig en gång varje vecka men den här gången så kommer jag inte väga mig förrän den sista feb. Det är jättebra för motivationen väga sig en gång varje vecka men ibland blir man faktiskt besviken - som när man haft det månatliga, då har man inte alls tappat lika mycket som man förtjänade. Det kan vara lite jobbigt mentalt.

Detta ska bli kul faktiskt! Jag hoppas även på ert stöd. Jag vet nämligen av erfarenhet att BT är en förutsättning för att jag ska lyckas. I alla fall för att klara sig igenom de första två veckorna. Sen går det av bara farten.

Kram på er!

//Mimmi

• MimmiMus

Åhh, tjejer!

Första dagen på ren kur är förj**lig.

Just nu är det extra motigt eftersom jag glömde ta med min påsar till jobbet.

Sjukt svårt att motivera sig just nu! Men jag tänker inte bryta detta. Jag har klarat detta förr!

Kram på er!

//Mimmi

• MimmiMus

Misslyckat!!!

Det blev ingen ren kur från och med idag

Fast jag kunde varit mer arg på mig själv än vad jag faktiskt är.

Det är inte alltid man lyckas på första försöket så imorgon tar jag nya tag och jag har redan lagt pulvret i väskan så att jag inte glömmer ta med det till jobbet.

Håll tummarna för mig imorgon!

Kram på er!
    //Mimmi

• MimmiMus

Hej, hej!

Nu är det nya tag som gäller.

Kram på er!

//Mimmi

• MimmiMus

Hej!

Jag fattar inte vad som är mitt problem just nu - jag lyckas inte med ren kur!!!

Jag måste ta mig en riktig tankeställare och försöka påminna mig om hur man gör för att motivera sig.

Problemet, som jag ser det, är att jag inte är beredd att ta alla uppoffringar som faktiskt krävs just nu. För mycket jobb på kontoret, middagar med kunder, sambo och vänner, tunga renoveringsprojekt i lägenheten. Framför allt så jobbar jag så jäkla mycket just nu och detta blir bara för mycket för mig.

Jag har lite att fundera över. Jag tror jag ska ge mig själv fram tills på söndag. På söndag tar jag HELT NYA TAG. Dessutom är det underbart att vara ledig första dagen på CK. Första dagen kan inte jag fokusera på någonting annat än CK och dessutom blir jag trött och hängig. Söndag tjejer - då smäller det!

Jag måste verkligen lyckas. Om jag fortsätter i samma stil som jag har gjort i höst så hamnar jag snart i samma utgångsläge som för några år sedan och det är en hemsk tanke.

Upp till bevis!

Kram på er!

//Mimmi

• MimmiMus

Hej på er!

Först och främst vill jag berömma er allihop. Vilka prestationer!!!

Som sagt - jag lyckades varken måndag, tisdag eller onsdags förra veckan och tog mig den tankeställare som jag sa att jag skulle göra. Tack vare att jag funderade så mycket så har jag lyckats motivera mig och nu känns allt toppen.

Jag började med ren kur igår och tog en långpromenad runt Djurgården. Idag är jag alltså inne på andra dagen. Jag är ganska så yr och lite vimmelkantig - känner att benen ibland nästa viker sig. Trots detta så känns det bra för jag är mer motiverad än någonsin. Detta är helt naturligt under de första 3-4 dagarna innan man kommer in i ketos. Är man inte tillräckligt motiverad och inte har laddat sig för ren kur mentalt en tid innan så är det lätta att man bryter kuren under de första dagarna men nu är jag motiverad till 1000

Det var sjukt skönt att börja på en söndag så att man kunde duscha varmt så fort man blev frusen - krypa ner under täcket och drömma sig bort i en film osv.

Det finns dock ett problem - jag känner mig riktigt dålig i kistan och känner att jag skulle kunna kräkas vilken sekund som helst. Undra om det är någon vinterkräksjuka på G??? Nåväl - det är nästan lite välkommet för jag har hört att man går ner 2-3 kilo på bara några dagar då

Nä, skämt och sido - det vore verkligen inte roligt.

Det verkar ta me sjutton som om receptet för att lyckas med renkur är att jag läser alla CK-trådar som finns att komma över. Jag satt hela kvällen igår och läste denna tråd + gamla trådar som Mastermind länkade till. Det var så roligt att så här, nästan ett år senare, läsa vad man själv skrev för ett år sedan. Jag var så duktig då Jag tänker vara lika duktig igen.

Så här är min plan i alla fall:

* Ren kur fram till den 1 mars - 3½ vecka.
    * Kombi 1 mars tom den 12 mars (jag fyller år, teaterbesök, konferens och åre-weekend)
    * Ren kur mellan den 12 mars - 26 mars.
    * 26 mars - kombi under Mauritius semestern fram tills den 5 april.

Sen får vi se hur det blir.

Usch jag mår pyton just nu men det beror inte på CK. Jag är motiverad till döds

För övrigt så kommer jag inte göra någon hemlighet av vad jag sysslar med. Jag berättar istället gladeligen att jag går på pulver och att de fan i mej får tycka vad de vill om den saken - det berör mig inte i det närmsta. Ck är metoden för mig och om jag blir lyckligare så kan de faktiskt respektera det. Jag tänker inte begränsa mitt sociala liv bara för att jag just nu tycker pulver är så fantastiskt gott

Pulvra på tjejer! Ni är skit bra.

Imorgon ska jag ta en ketostix och se om det har börjat bilda några ketoner.

Jag hade desstom inte tänkt väga mig varken innan eller efter - jag är nämligen en sån som springar och kollar varje dag.

Detta är en uppskattning:

Startdatum: 040207
    Nick: MimmiMusen
    Längd: 165 cm
    Startvikt: ca 74 kg
    Målvikt: 55 kilo

Super trouper!

//Mimmi

• MimmiMus

Hej, tjejer!

12:55 satte jag mig i en taxi hem för att slippa spy på min kollegor.

Ligger hemma och mår pyton men det är ingen risk att jag avbryter kuren i alla fall - inte sugen på mat direkt

Usch - tyck lite synd om mig!

//Mimmi

• MimmiMus

Hej, tjejer!

Vegeterian: STORT GRATTIS!!! Fy tusan va duktig du är!!!!!!

Och till alla er andra: Ni är fantastiska och ta för era tips.

Nu mår jag mycket bättre. Men jag var, av fysiska skäl, tvungen att avbryta kuren. Jag åkte på en riktigt vinterkräksjuka. Jag fick kramp (för första gången i mitt liv så nu vet jag att det inte är någonting att skämta om) när jag låg på toa och försökte spy fast jag inte hade någonting att kräkas upp så jag var tvungen att äta någonting lättsmält. (ursäkta äkliga detaljer)

Men jag har bara ätit kokt torsk och idag även lite sallad + lite vindruvor.

Så jag fick en rasande bra start på min kur. Tappade säkert 2 kg!!! Nåväl, tro mig - jag hade hellre sluppit dessa två helsickesdygn och istället gått ner 0,5 kg.

Jag kunde i alla fall inte låta bli att väga mig så jag gjorde det idag.

Även om jag varit sjuk och ätit lite så sätter jag ändå söndag första dagen på ren kur - hoppas ni inte misstycker

Detta får alltså bli lite av mitt utgångsläge:

Signatur: MimmiMus
    Startdatum: 2007-01-04
    Längd: 165 cm
    Startvikt: 73,1 kilo
    Aktuell vikt: 73,1 kilo
    BMI: 26,8
    Mål: 57 kilo

Med andra ord så kanske jag inte kommer tappa så mycket mer till vägningen på söndag morgon men det får jag ta.

En vecka hit eller dit - det är resultatet som räknas.

Kämpa på nu tjejer!

En kväll till med kokt torsk - imorgon är det ren kur igen!

Stor kram alla!

//Mimmi

• MimmiMus

Lajn:

Jag tar sällan Alvedon, Ipren, Treo eller dyl. Men vid tidigare ren kur-tillfälle så har jag gjort det och det har inte påverkat inte kuren.

//MImmi

• MimmiMus

Alltså jag sitter uppe och läser alla inlägg, skrivna av mig själv och andra, för ca 1 år sedan - FAN VA KUL DET ÄR!

Jag blev ta me sjutton motiverad av mig själv!!!

Jisses va lätt man glömmer!

Tusen tack till Mastermind som har sparat och delgivit oss länkarna till alla dessa gamla trådar.

Jag måste nästa börja blogga??!! Har aldrig fattat hysterin kring detta men det ligger faktiskt ett visst underhållningsvärde i det.

Nu forsätter vi kämpa hurrni!

Stor kram

• MimmiMus

Hej, alla glada!

Alltså jag är galet hungrig nu! Men pulvret får vänta tills jag är klar med mitt inlägg.

Det är en bra dag idag - jobbat mycket effektivt på förmiddagen så men jag har så sjuuuk mycket att göra trots det. Tänk att man inte kan vara borta 2½ dag utan att inboxen fullkomligt sprängs av massa mail. Well well - tur att man är sminkad - annars hade jag brytit ihop och varit ineffektiv

Sansan - vi hamnar alla på platåer. Mitt råd - hoppa sönder vågen och köp en ny om några dagar igen. Jag tror med beslutsamhet att det inte är nyttigt att väga sig varje dag - för min del så är nästan inte okej med en ggn i veckan ens Fast jag är juh som jag är också

Nä - koppla bort det faktum att vågmätaren stått still någon dag. Buslina är klok så jag apar efter: "Du har gåt ner fantastiskt mycket"

Nu behöver din kropp anpassa sig lite grann. Har du funderat på om du ska ha mens? Jag har aldrig någonsin räknat dagar - den kommer när den kommer och jag får inga föraningar alls - för utom när jag går på CK. Då är vågen det elakaste jag kan komma på. Den stangerar helt. Så mitt råd är att du ger dig själv några dagar and keep up the good work - detta kommer bli grejt!

Hej Tanja.M

Jag kommer ihåg dig också Du kommer fixa detta. Häng på tråden så stöttar vi varandra - HEJA HEJA

Nä, nu måste jag gå och pulvra för annat kan jag logga ut för resten av dagen!

Tjoohoo

//Mimmi

• MimmiMus

Hej, hej!

Lite tomt här - inget frenetiskt skrivande direkt

Nåväl - jag står så bra för den biten själv.

Jag har ingen bra dag alls. Känner mig fortfarande inte helt frisk och har fått ont i halsen. Så jäkla konstigt för jag är en sådan som aldrig blir sjuk och nu känns det som om jag åker på det ena efter det andra. Inge roligt alls. Dessutom har jag en pågående konflikt med en kollega. Jag är verkligen inte konflikträdd - inte på något sätt alls men jag tycker att det är så tråkigt att hon inte vill ta et 1:1 och reda ut denna issue. Problemet som jag ser det är att båda två strävar åt att symbolisera någoting "felfritt" och både har sjukt mycket att göra och är lika stressade. Vi trampade varandra på tårna av dessa anledningar och det borde verkligen inte vara något större problem att lösa alls. Jag tycker att det är så jobbigt med långsinta människor - jag gör att aktivt val när jag blir arg och det är att försöka låta det rinna av mig så fort som möjligt och istället tala sakligt om problemet i fråga och sen lösa det. Jag har jättesvårt för att vara arg länge och gå omkring och sura. FAN VA DETTA ÄR IRRITERANDE.

Well well...

Denna vecka känns mer som att jag går på kombinerad kur än ren. Igår åt jag 2 soppor och en ceasarsallad. Jag kör kombinerat fram tills på söndag. Dår får utslaget på vågen avgöra huruvida jag ska fortsätta på kombinerad kur eller om jag ska köra ren kur. Dessutom har jag och min m2b förlovningsdag imorgon - nu har vi varit förlovade i ett år snart så det kommer garanterat bli champange på en mysig restaurang.

Men ren kur känns inte ett du dugg hopplöst - tvärt om! Jag är supermotiverad. Men jag mår fortfarande inte bra så jag kör 2 påsar + en middagssallad någon dag till - i alla fall fram tills på söndag.

Nä, nu måste jag fortsätta jobba!

Kram på er!

//Mimmi

• MimmiMus

Hej, tjejer!

Hoppas allt är väl med er och det är jätteroligt med alla strålande resultat!

Vegeterian - vilken fantastisk viktnegång! Måste kännas enormt skönt!

Jag har fortfarande inte kmmit igång med min rena kur men jag kör faktiskt en väldigt strikt kombinerad sådan. Byter ut 2-3 mål varje dag mot ck och om jag äter så är det utan kolhydrater. Dock gav jag blanka tusen i detta i lördags och söndags. Lördags så var det en hela dag på stan och middag på Gondolen men alldeles för mycket vin och champange (vi hade juh förlovningsdag). Men det var det garanterat värt trots en brutal baksmälla på söndagen . Nåväl, hade jag inte varit magsjuk och ätit pulver tidigare samma vecka så hade jag nog klarat alkoholen mycket bättre Men det blev en del skitmat på söndagen som en naturlig följd av föregående kväll - men igår och idag är jag på rätt spår igen. Får se vad vågen visar imorgon. I onsdags förra veckan så var det juh 73,1 och nog borde vara åtminstonde 1 kg minus. Det känns som det i alla fall.

Nä nu måste jag springa in ett möte!

Puss på er!

//Mimmi

• MimmiMus

Hej, tjejer!

Min kombikur går som en dans!

Tittar in här lite då och då!

Vegeterian - vilket fantastiskt resultat!

Hörs snart igen!

Kram
    Mimmi

Svar på tråden Cambridge Kuren