• AniraC

Cambridge Kuren

Halloj!
    Finns det plats för en till här? Jag startade med ck i lördags. Kör helkur men måste göra en komb under nästa vecka då jag skall på semester. Sen blir det helkur igen. Hur ofta väger ni er? Jag skulle gärna ställa mig en gång i timmen, men skall nu försöka hålla mig denna vecka + semesteveckan+ en vecka till innan jag väger mig. Får nog be sambon gömma batterierna till vågen.
    Jag tänker köra helkur så länge jag orkar för det är ju effektivast. Skall gå ner MYCKET!!!
    Kul med ett forum om detta.
    Hej från Anira

• AniraC

Önskemålet är att gå ner 30, men 20 skulle jag vara väldigt nöjd med oxå. Jag har provat på en gång tidigare under en kort period (våren-06) så jag vet att det fungerar bara man sköter sig.
    Om det är någon som funderar över det här med att hålla vikten efteråt så går det faktiskt, bara man följer upptrappningen och sen äter nyttigt enligt tallriksmodellen (man kan unna sig ibland). Jag höll vikten efter viktnedgången från våren -06 (ca 12.5 på sex veckor)ända till i julas då jag ajabaja tappade konceptet och åt för mycket,för ofta och för länge och gick upp 5 kg. Bara mitt eget fel, tråkigt nog. Jag hade gärna skyllt på någon annan.
    Men nu är det nya tag som gäller.
    /Anira

• AniraC

Vegetarian: Herregud vilket resultat, du måste vara supernöjd.
    Jag blir supermotiverad av att läsa om dig.
    Snart är du i mål. din lyckost!

En sak jag undrat lite = Min konsulent sa att det är ok att dricka lightdryck, under förutsättning att man inte känner sig hungrigare av den (det gör inte jag), men jag har läst på flera ställen på forumet att man inte skall dricka lightläsk heller? Någon som vet?
    /Anira

• AniraC

Ok! Då tror jag att jag struntar i lightläsken. Vi har insförskaffat en sk Sodastream så jag kan ju kolsyra eget vatten för lite omväxling.

Dag 4 på kuren idag. Känner mig faktiskt inte särkilt hungrig, men jag vet att jag har en stoooor svacka vid 15-17tiden varje dag, då tankarna går till allt annat att äta än en cambridgepåse.

hej från mig!

• AniraC

Lotta på Bråkmakargatan

Jag tappade 7.5 på tre veckor, 10.5 på fem veckor. Totalt 12.5 på sex veckor. Det var våren-06. Nu kör jag en omgång till. Började i lördags.

hälsn.Anira

Svar på tråden Cambridge Kuren