Inlägg från: Lotta på Bråkmakargatan |Visa alla inlägg
  • Lotta på Bråkmakargatan

Cambridge Kuren

Hej!

Jag har hitttills bara kört ren kur i 3 dagar, så jag har inte kommit speciellt långt. Men jag har åtminstone tappat ca 0,5 kg/dag och inbillar mig att byxorna hänger lite lösare över midja och lår. Det känns verkligen super skönt! Fast jag måste erkänna att jag fantiserar om fast föda, onyttig fast föda...
    Tycker dock att det har gått förvånansvärt lätt att äta rena kur. Shakerna är goda (Alla!!!). Och hungern har inte varit speciellt jobbig heller. Det tuffaste för mig är att försöka få ner 3 L vatten/dag. Och att hoppa mjölken i kaffet.
    Men, men ska man bli snygg och slank brud, så gäller det bara att bita ihop!!!!!
    En fråga - hur mycket lyckades ni tappa under de första veckorna på ren kur? Jag inser ju att om man lyckas få en riv-start på sin viktnedgång, så blir man ordentligt motiverad till att fortsätta.

Hej igen!
    På 4 dagar har jag lyckats tappa 2 kg. Misstänker väl kanske att det mest handlar om vätska... men det är ju trots allt en start! Ska nu kämpa vidare. Och se vad som händer de kommande dagarna.

AniraC, vad började du på för startvikt? Jag antar att beroende på vilken vikt man startar på, så har det påverkan hur mycket och hur snabbt man tappar vikt. Jag själv började på 68 (162 cm lång). Jag hoppas verkligen att jag kan komma ner minst 10 kg fram till bröllopet!!!!! Min blivande man är nämligen smal som en pinne och vacker som en grekisk gud!!! Och jag hatar tanken på att vara den överviktiga, fula tjejen som ska stå brevid honom framme vid altaret... But it ain't gonna happen!!!!! Jag ska slå alla med häpnad!

Lycka till alla andra med er viktminskning!!!

Första veckan är över... lyckades tappa 2,7 kg. Vilket känns jätte bra!!! Men ve och fasa så hade jag inte gått ner ens ett ynka hekto från igår till imorse!!!!!!!!!??????????? Jag vet att detta kan hända, men det kändes ändå inte så skoj... Fast det känns varje dag som att man tappar fett, så det gäller väl bara att försöka hålla kvar den känslan och halv-ignorera vågen i någr dagar.

Har ägnat hela helgen åt att drömma om fast föda och all god och nyttig (!!!) mat jag ska laga och äta, när jag börjar gå på blandad kur.

Okej... nu har jag kört CK i snart 2 veckor. Första veckan tappade jag 2,7 kg, men andra... inget! Eller typ 3 hekto. Jag står still!!!! Jag har fått info. från min konsulent att detta kan hända, och att man ska bita ihop och hålla ut, för helt plötsligt rasar kilona igen. Men jag vill gärna höra om ni andra har upplevt liknande??? Vad händer sen?? Lovar ni att kilona rinner av kroppen! Så som det är nu, så är ju faktiskt CK inte mer effektivt än någon annan bantningskur. 3 kg på 11 dagar tar man även med Viktväktarna, Nutrilett, fastning, GI etc. etc. HJÄLP!!!!!!!!!!!!!

Är det ingen som har upplevt att det bara tar stopp och att man inte går ner någonting, trots att man går på ren kur??????????

Jag läste i en gammal tråd att man tydligen står still alternativ t.o.m kan gå upp under menstruation, så jag hoppas verkligen att detta är förklaringen till att inget hänt på vågen på ett tag!! Än bättre vore ju om jag lyckats tajma in både mens och en platå under samma vecka... då kanske jag kan rasa nästa!!!!

Jag ska inte ge upp - lovar!!! Men lite frustrerad blir man ju, när det började så bra.

Lasalle, 5,8 kg på 11 dagar!!! Grattis. Det var ju typ ett sån't resultat jag hade hoppats på. Jag ska dock kämpa vidare!

Svar på tråden Cambridge Kuren