• Noomi

Cambridge Kuren

Hejsan, får jag vara med här? :)
    Har gått på CK i 1 1/2 vecka nu, planerar att äta det i två veckor till och sen börja på upptrappning.
    Problemet är att jag inte har nån våg, så jag får lita på spegelbilden. Känns lite trist så jag funderar på att köpa en. Vad tror ni, är det bara fördelar att ha en våg hemma eller stirrar man sig blind på den?

• Noomi

Tackar! :)
    Ja, men det är just det.. jag funderar på om inte jag också behöver det för peppningens skull.
    Då är nästa fråga, måste man ha en digital eller funkar det med en analog som bara visar kg? Räcker det som peppning?
    Alla digitala är ju så satans dyra.

• Noomi

Ja, det är sant. Tänkte inte på det eftersom den senaste jag kollade på bara hade kg. :D
    Då så, då får jag leta runt efter en analog som även visar hekto.
    Spännande, för jag har inte den minsta aning om vad jag väger just nu!

• Noomi

Vegetarian - Ja, jag har själv haft vågar som ändrat vikt beroende på var på golvet den stått, oerhört irriterande.
    Fast jag måste säga att jag har klarat mig förvånansvärt bra utan våg, med tanke på att jag var totalt beroende av den förra gången jag körde med CK. Fast jag ska ändå köpa en, om inte annat så för att kunna hålla koll på vikten sen när jag nått målvikten.

Har inte ens en helkroppsspegel här hemma ännu (har nyss flyttat), så jag fick mig en positiv överraskning när jag provade brudklänning igår. Jag verkar ju ha gått ner en hel del! :)

• Noomi

Ja, det känns jättebra! Så nu är jag ännu mer motiverad till att fortsätta två veckor till.
    Dock är det väl så att ju närmre målvikt man kommer desto långsammare går det... eller?

• Noomi

Skönt att höra! Jag ligger också på normalvikt, men jag skulle uppskatta att jag behöver gå ner ca 5-6kg till för att slippa putmagen och de mindre smickrande låren. :D

• Noomi

...förresten, det var ingen rolig tid du var uppe vid!! ;)

• Noomi

Haha! Och jag har nog aldrig kollat in så många recept som jag gjort nu under de här veckorna! Men (märkligt nog) är det bara nyttig mat jag är sugen på, alltid nåt.

Nu har jag gått halva tiden om man inte räknar med upptrappningen. Sen ska jag jäklar i mig aldrig behöva CK igen! :D

• Noomi

Men, vegetarian... för att uttrycka det milt. Ge fan i det, du kommer bara att ångra dig!!

:D

• Noomi

discodivan - Tackar! Det är vi ju alla, som har tagit tag i oss själva. :)

• Noomi

Vegetarian - Vad har du planerat att äta under upptrappningen? Har själv lite dålig koll på vad man ska satsa på, bara ren tofu eller sojabönor utan nåt till är ju inte så jättespännande.

• Noomi

Haha - Ok, jag som tyckte det var ett solklart fall! :D

• Noomi

tezzibezzi - Jag tränar inte i den bemärkelsen, tar bara lite lugna promenader. Vill inte ta ut mig, men å andra sidan brukar man klara mer än vad man tror när man går på kuren.
    Hur som, jag har gått ner i vikt (vet inte hur mycket eftersom jag som sagt inte har våg), så visst kan man få bra resultat utan att träna.

• Noomi

vegetarian - Kom han hem med en bra ursäkt? Dålig stil, hmm.

Japp, idag köpte jag våg. Ville ju ha en billig så jag köpte en digital på IKEA när vi var där idag. Vägde mig när vi kom hem, en gång i köket och en gång i badrummet. Det skiljde två kilo. Faaan!

• Noomi

Haha! Ja, men jag har kommit fram till att det faktiskt måste vara den som visar minst som stämmer. Så är det! :D
    Nej, men... jag får väl hoppas på att den räknar nedåt rätt iaf, när jag tappar kilona.

• Noomi

tezzibezzi - Det låter bra med lite jäklar anamma, det behövs!
    Min sambo är också anti CK, men det beror på helt andra orsaker. Han ser att det funkar och vill hellre att jag tar det lugnare. Men, jag vill hellre ha en rivstart och sen gå ner de sista kilona med nyttig mat och mycket träning. Ser fram mot min nya kropp! :D

• Noomi

Idag har jag nog fasen gått ner tre kg, annars blir jag sur! :D
    Har kånkat på skrivbord och grejer uppför en massa trappor, så jag har nog bränt en hel del.

Lotta på... Det är tydligen väldigt vanligt att man stannar upp innan mens, så du kommer nog igång med viktnegången efter sen. :)

Svar på tråden Cambridge Kuren