• vegetarian

Cambridge Kuren

tack för så snälla ord, Tanja, Mimmi o Sansan

Sansan: Ja, det är REN KUR sen den 2 januari - alltså 6 veckor sen start. jag har inte fuskat (ev med att dricka för lite vatten någon dag )och jag har inte tränat heller, har inte känts som om jag skulle mäkta med att sätta igång från start med det - inte än i alla fall. Hade tänkt att börja träna i samband med kombinerat om ett tag . Får se hur det går med allt. Jag har tagit en dag i taget och bara försökt att "ställa in mig" på att detta är MIN mat nu ett antal veckor framåt. Jag har försökt att undfly tillfällen där familjen äter när jag känner att jag är sugen. jag har dessutom en sambo som stöd och han har tagit på sig mycket av familjens matlagning.

ja, nu har jag ju hållit på så länge så det går lite av sig självt - blir inte lika sugen på mat längre, men kan däremot njuta av att fantisera om olika maträtter och då vattnas det i munnen !

Nu ska jag snart åka o handla mer "mat" hos konsulenten!

Kram till er alla!

• vegetarian

Idag är det ju alla hjärtans!!!

Vi brukar alltid ha extra mysigt vid middagen med något smarrigt till efterrätt .
    MEN idag har jag bara förskaffat så det blir gott-gott till övrig familj jag ska även låta dem äta hemmagjord pizza som båda sambon och äldsta tjejen älskar. (jag har bett dem att inte laga det SÅ ofta nu när jag ck:ar, för den goda doften sprider sig i HELA huset och sätter i gång kurr i magen och SUG *slurp*
    min hjärna signalerar till magsäcken att nu kommer det snart mat - och då blir det supertufft!!!

Som tur är har jag en förstående sambo ;-o så jag får väl vara lite förstående mot dem idag då

JAG TÄNKER INTE ÄTA NGT IDAG!!!
    Även om tanken har slagit mig.......

• vegetarian

Hej novalii! *vinkar*

Idag har jag "sprängt" 80-gränse !!!!!!! 79.8 på vågen i morse *slår frivolt*

• vegetarian

Novalli: SUPERDUKTIGT!!! javisst är det såna tillfällen som gör det svårt, men jag tror att det är ÄNNU svårare om man bara "bantar" då tänker man "äh, bara det här lilla...osv". Har tänkt på att om man är mycket ute i svängen så FINNS det nästan bara onyttigt att snabbt köpa!Jobbigt när man står där och är hungrig ! Det är ett av mina skäl till varför jag fick min övervikt...

sansan: Det verkar gå bra för dig med! Jättebra nedgång ju!

Inkommer med nya siffror i morgon

Kram!

• vegetarian

Vill berätta också att det går jättebra för mig att köra rent - ingen försyndelse än.. men av och till längtar jag nu efter att få äta lite - hoppas att jag snart ror i mål!

• vegetarian

Här är siffrorna från vecka nr 7 (oj, har jag hållit på så länge... !) -2,1 kg

Signatur: Vegetarian
    Start datum: 070102
    Längd:174cm
    Start vikt: 92,8 kg
    Aktuell vikt: 78,4 kg
    BMI:25,9
    Mål: 70kg

Nu ska jag fortsätta att slå något hårt i huvudet, så jag inte tar ngt att äta sambon har rostat bröd och det doftar i hela huset - min hjärna lurar min mage att det snart är mat!!! URJOBBIGT med matos )

• vegetarian

novalli: du har inte mens då? Jag givk ner btydligt mindre då i alla fall .Min konsulent sa att en del kan gå ner endast 400g i veckan på ren kur även om de gör rätt - hade att göra med förbränningen. prova att rör på dig mer, ta raska o långa promenader det sätter fart på förbränningen SAMT drick vatten utspritt över hela dagen - massor .
    jag har av andra ck:are hört att de ibland "chockat" kroppen med lite protein för att lura igång förbränningen, men jag har aldrig testat det eller hört ngt om det från min konsulent (har ifs aldrig frågat...). Ge inte upp!! snart vänder platån och du rasar Håll ut vännen, du är jätteduktig!!! - kom in hit o skriv av dig om det är jobbigt och VÄG DIG INTE!!!

en tanke/fråga:
    Min familj ska åka msaas skidor och långfärdsskridskor (typ heldagsturer)hela nästa vecka eftersom det är sportlov. Hur ska jag orka det på bara pulver?? Undrar om jag kommer kollapsa? Funderar på att äta lite protein en gång om dagen??
    ska kolla med konsulenten - men vad tror ni??

• vegetarian

brudkalasen: nja är du vegan så vill du nog inte ha shakearna eftersom de är gjorda från komjölk... men du kankse inte är extremist?

Välkommen föresten !

• vegetarian

Novalii: Hmm, visst dricker du minst 3 liter? prova lite mer - det hjälpte mig i början. Första veckans sista 3-4 dagar mådde jag sådär faktiskt, fick en förklarning att det var kroppen som började att frigöra slaggprodukter och gifter som lagras i fett. Skönt att det vänder - men för en del är detta helt enkelt inte rätt metod . Hur var det? Skulle du köra 2 v? då är det inte så många dagar kvar Du ska se att när det har vänt helt och du är i superketos kanske du kör på nån vecka till av bara farten. pga att jag mådde lite "bakis" som jag beskrev i början har gjort att jag inte vill fuska ngt eller äta o sen börja om på ren kur - jag är rädd att behöva må dåligt igen i start och det är det inte värt tycker jag .

brudkalasen:Köttextrakt...det KAN finnas i kycklingsoppan? Någon som ätit som vet??
    Nåja, du kan ju ta "godissmakerna" eller svamp/grönsakssoppor. leta på nätet efter närmaste konsulent - man kan ha en konsulent via telefon/internet om det inte finns någon där man bor...Gå in på ck:s hemsida! Lycka till!

• vegetarian

Idag är jag huuuuuuuuuuuuungrig!!!!!!!
    Håller just på att få mens, det måste vara därför...

Svar på tråden Cambridge Kuren