• vegetarian

Cambridge Kuren

hehe..nu känns det bättre igen !

Var så nära att vilja ha lite protein, kände mig helt trött i kroppen (ehh, vi har åkt lite skidor idag, glömde jag att nämna...)Jag tror att jag hade lite vätskebrist också samt var TRÖTT, för jag sov en halvtimme och sen drack jag massa vatten och nu är jag som vanligt igen
    Ska diskutera komb. kur med konsulenetn på tisdag - inte för att jag vill, men snart får det vara nog med rent (8 hela veckor utan fusk i morgon).Tänkte börja träna inför sommaren och då strider det mot allt jag vet att inte äta mer protein. Nu är jag nog strax "normalviktig" även om jag vill ner lite till - men de får i så fall ta lite längre tid. Men, vi får se - jag TRIVS ju på ren kur och tror inte att jag kommer att klara att äta och sen köra rent igen Hmmm, ja det kanske blir ett par veckor till då...*mutter*

• vegetarian

HOHO???? *ekar*

var är ni alla??

• vegetarian

Ja, så var det en vägningsdag igen hos tant konsulent Efter 8veckor på ren kur. Åttonde veckans resultat: -1,9 kg

Signatur: Vegetarian
    Start datum: 070102
    Längd:174cm
    Start vikt: 92,8 kg
    Aktuell vikt: 76,5 kg
    BMI:25,3
    Mål: 70kg

Buslinna: Jag har hört att förnränningen hos vissa kan ökas lite av att få i sig protein då och då. Men en del klarar inte ens en mineralvatten utan att falla ur ketosen...Grattis att det går så bra! Jag har inte hört ngt om längd-antal påsar?

Drömbrud: kul att se dig här igen!! Vad JÄTTEHÄRLIGT att höra att du stannat på vikten utan ck - det ger en övertygelse om att det faktiskt funkar (har ifs inte tvivlat)samt är VÄRT det!! Oj! Har du opererat bort mandlarna...?
    Titta gärna in senare och tipsa oss andra om din GI-mat. Vi kanske kan starta en egen sådan tråd senare (finns redan?)
    där vi ältar gi-mat och recept ...hihi!

välkommen "nya" användare av ck! Jag kan bara svara för mig; jag har ingen hemsida med mina framsteg

• vegetarian

Mastermind! !!! Ditt inlägg fick mig att låta bli att äta en kycklingbit som låg och ropade på mig i kylskåpet igår....!
    jag har lite svårt att verkligen GLÄDJAS över att jag snart har nått min målvikt hos konsulenten (75 kg satte vi upp till att börja med vid inskrivningen)tycker ändå att jag ser så mkt STÖRRE ut än alla andra. SJÄLVKLART märker jag stor skillnad men jag är STOR än... kommer att vilja vara närmare 70 än 75 iaf, därför har jag min egen målvikt 70kg som jag skriver här .

Idag har jag varit i farten! På fm åkte jag 2,5 km skidor med äldsta dottern, sen tog familjen en vinterpromenad med ett besök som var hos oss mitt på dagen. Sist men inte minst har hela familjen åkte en tur på långfärdsskridskor på sena em. Dock har allt varit i relativt lågt tempo.

Kul att det tittar in nya här! .-) Välkomna hit MrsA och fröken lycka!!

• vegetarian

Mimmi Mus: Tack!

Buslinna1 WOW!! det går verkligen bra för dig!!! Tja, jag vet själv att det är en del att "ta tag i" ang. bakomliggande orsaker till att man behöver göra detta....Som tur är finns det ju en o annan stund över att fundera (man slipper ju handla mat, planera middagar/lunch samt laga maten
    jag har ju kört i 8 veckor och det är rätt så bra att det ändå har tagit denna tid - en tid som man inte vill förstöra med att äta massa fel igen.

Blomman: jag vet inte om jag skulle "rekomendera" Ck för enbart EN vecka..har dessutom hört att det är jobbigt för kroppen att ställas om så - jag menar du kommer mest tappa vatten första veckan och precis komma in i ketos - sen åker du och semestrar och inte tänker du väl bara dricka shakes då? Men jag är ingen konsulent!
    Sen så är det nog långt ifrån alla som tappar 5 kg (alla är inte som Buslinna )har du mycket att tappa?
    Vill du köra Ck så kontakta din närmaste konsulent som du lätt hittar på ck.s hemsida! Lycka till!

• vegetarian

MrsA: Det är som du skriver olika. En del klarar att tugga tuggumi (sockerfritt) utan att falla ur ketosen - andra inte. Halstabletterna borde vara likadant med om inte värre, de sväljer man ju ner i magen

Mitt tips är att bara "tänka bort allt" (lätt att säga - svårt att göra)
    Tänk om du börjar tugga massor - vet inte hur bra det är att lura igång magen, som då tror att den ska få mat....

• vegetarian

Ja, om man kan kalla snart 9 veckor för länge så ....
    Det har gått bra och jag har bara programerat bort mat från hjärnan. Mycket sitter i huvudet.
    Såklart har jag haft kval då jag frestats av allt möjligt, både sånt jag brukar äta och även sånt som tillhör ovanligheten, tex kinamat *sluuuurp*

jag har tagit vecka för vecka och tro mig, det blir lättare ju längre man kommer i det. (i alla fall för mig!)
    Hade jag från början sagt att nu kör jag typ 10 veckor tror jag att jag nästan hade knäckts - men nu känns det helt ok då jag tänkt en vecka i taget.

Man ÄR jätteduktig för varje vecka man "tar". Att inte äta är något oerhört svårt eftersom det är en naturlig handling för överlevnad.

Skriv gärna ofta i tråden - det hjälper!

Kram

• vegetarian

Jag fick en äcklig beläggning på tungan under de först 2 veckorna, som också smakade apa...
    Det finns ngt "mintpaper" som man kan köpa från vissa konsulenter på nätet/i vissa affärer som tydligen ska vara ok. Har inte provat själv dock.
    man lägger det på tungan så smälter det...

• vegetarian

fröken lycka: SLUTA INTE!!! Det enda som händer är att du faller ur ketosen och (beroende på hur mycket du ätit)det tar inte lika lång tid att komma tillbaka som det gjorde från början, dvs 3 dagar. Du fördröjer resultatet någon dag..

Får man fråga vad du åt?

• vegetarian

jahapp, dags för veckorapportering.
    Denna vecka -1,3 kg

Signatur: Vegetarian
    Start datum: 070102
    Längd:174cm
    Start vikt: 92,8 kg
    Aktuell vikt: 75,2 kg
    BMI:24,8
    Mål: 70kg

observera att mitt bmi är UNDER 25.... kan inte minnas när det var så senast...Måste vara 10 år sen

Hur går det för er andra?

Svar på tråden Cambridge Kuren