• vegetarian

Cambridge Kuren

Det är jättekul att ni är här discodivan och Helena!!

Discodivan: Det tar oftast 3 dagar - men jag vet inte hur olika det är
    Jag tror det kan bero på hur stor man är mmoch hur stora kolhydratdepåer man har.
    För mig tog det nog ca 3 dagar - vet ej säkert. Första veckans 4 dagar var helt ok - men de sista tre var jobbiga och jag mådde lite illa pga av för koncentrerade shakear så jag dela de upp "morgonshaken" på två tillfällen under förmiddagen och så vips mådde jag inte illa längre!!

Efter en vecka behövde jag inte göra så längre.

Hoppas det går bra för er!

• vegetarian

Hörrni....jag har ett litet erkännande...hihi..
    ...jag hade en "ätdag" till, igår.
    Jag resonerade att jag ville smaka på lite gott (läs. HELT fel typ av mat! )och eftersom jag räknat med att fortsätta ngr veckor till såg jag når under 70 (jag vill dyka ner under åtminstone EN gång )

Så nu vet ni! mina "ck-systrar"
    Idag är det fullt ös på ren kur och inga problem med sug.

Vågen landade på 74,3 i morse. Antar att denna vecka blir +/- o kg, men det räknade jag med.

Och vet ni? Det VAR ingen HIT att äta onyttigt nu har jag minnet färskt och kan vara utan till hösten (eller till midsommar ).

Vill påpeka att allt har varit övervägda VAL och iom det känner jag ingen ånger utan snarare att det var BRA att jag fick dessa två dagar (efter 2,5 mån på REN kur!) och att nu fortsätter resan vidare!

Hur går det för er andra??

Kraaam
    o trevlig fredag
    ni är bäst!

• vegetarian

Babycakes: Låter sunt att unna sig mat så det sociala livet inte tar allt för mycket stryk - oavsett hur länge man håller på så är det nog viktigt att inte tappa greppet jag menar även om man äter vid ett visst tillfälle får vi ju ändå i oss så himla mycket mindre än vad vi skulle fått om vi åt som innan! Jag kommer äta igen nästa lördag då några av våra allra bästa vänner kommer över helgen (bor långt härifrån). Jag tänker att jag är nere på min normalvikt och att om det tar lite längre till mitt mål så varsågod - då får det ta det!

Fram till 25 maj låter som jag skulle kunna haka på till hehe! Men jag hoppas att jag då går på någon form av kombinerad/upptrappning !

Så härligt att få dela tankarna med flera av er! Så kul att vi finns som "stöt och blöt - vänner"

trevlig lördag på er!

Jo, idag landade vågen på 73,9 så nu har jag tappat 0,4 av det jag gick upp efter maten. helt ok - jag ångrar ingenting.

• vegetarian

Buslinna: garttis till att det går så bra !! Underbart att "spränga" nytt tiotal!!! Ha,ha du ska se att du får köpa ytterligare nya byxor vad det lider - nu verkar det ju gå på räls ! Visst gick sambon också på ck? Snacka om stöd !

discodivan: jasså, nutriletten var godare enl dig ! ja, jag vet ju inte..men jag har BARA hört tvärtom från alla så det var ju roligt att höra motsatsen (inte för att jag har planer att gå över till nutrilett... )16 kg till juli - DET fixar du !! Vi ska peppa dig till max!!! Sen vill vi få höra hur ursnygg du var! Har funderat på om inte jag ska gifta mig med sambon i år - jag menar när jag äntligen verkar kunna hålla ner vikten. (sist jag vägde det jag väger nu var i 1:an på gymnasiet och då hade jag haft körtelfeber i ett antal veckor och därmed haft omöjligt att svälja=ingen mat )

Nu ska jag ta en kaffekopp och mysa med familjen!

• vegetarian

disco:

Vill bara kika in på kvällskvisten ochhoppas att alla haft en bra helg och att nu är det nya krafttag som gäller inför veckan som kommer !!*pepp-pepp*

idag stod vågen på ytterligare - 0,5 så jag känner mig glad att det inte blev värre efter "svullet" i veckan !

Imorgon ska det jobbas igen och jag har tillbringat kvällen framför datorn med en massa jobb som skulle förberedas inför morgondagens arbete...Men nu är jag KLAR , ska bara få med mig allt jag gjort - bäst att packa i väskan redan ikväll !

ha det gott alles!

• vegetarian

Men SHIT disco vilken klänning!!! *vill också ha *
    37 dagar kan det lätt vara värt för att få stå brud i DEN klänningen... ...men det kan ju som sagt ta liiiite längre tid - men superbra med delmål!! -2,6 är BRA !

AniraC: Självklart finns här plats!!vad skönt att höra att det gått bra under så lång tid efter förra gången!Ja, du känner ju till konceptet bara att haka på i peppandet/ältandet !

ska uppdatera min profil eftersom det är måndag. Förra veckan åt jag resturangmiddag (trerätters)med vin på onsdag, bestämde mig för att en ytterligare "ätdag" på torsdagen, samt provsmakade sambons fredagsgryta i fredags. Denna vecka: -1.6

Signatur: Vegetarian
    Start datum: 070102
    Längd:174cm
    Start vikt: 92,8 kg
    Aktuell vikt: 72,5 kg
    BMI:23,9
    Mål: 70kg

Vet inte om man ska börja tro på det där att om man äter så kan det ge en "förbränningsskjuts"??? Trodde jag skulle stå stilla denna vecka....

• vegetarian

jag har just insett att jag tappat 20.3 kg på 2,5 månad.....

• vegetarian

Anira: tack! ja, lyllos och lyllos... det har ju trots allt varit en lång resa - men helt klart värt den!!
    Ang light läsk/mineralvatten så kan det göra att man faller ur ketosen (och då blir man hungrig)lightprodukter är inget som jag överhuvudtaget rekomenderar eftersom det finns kemiskt (läs konstgjort) socker i de drycker och det lurar kroppen att bli mer hungrig + att det inte är naturligt med dessa sötningsmedel. Mitt tips är att börja gilla vatten . För mig har nyckeln till framgång varit att bara skärma bort allt annat än ck och vatten - jag har tänkt bort att jag ska ta in något annat under denna period (trodde ifs inte att jag skulle hålla på så HÄR länge...).
    Mineralvatten innehåller vissa salter som kan rubba ketosen/binda vatten hos vissa - men prova vetja! Det kanske funkar jättebra för dig!

Lycka till.

Svar på tråden Cambridge Kuren