• drömbrud

Cambridge Kuren

Vart tog Cambridge kuren trådar vägen!?!? Hittar dem inte..

Börjar på renkur imorgon, 3veckor...

Någon annan?!??

(De som vill komma med inlägg om at äta varierat och rätt kost bla bla bla ber jag att inte ens lägga ner sin tid på att skriva ett inlägg här, jag är ute efter fler "Cambridgare" och inte andras åsikter om min "batnings metod". Tack.)

• Svar på tråden Cambridge Kuren
  • drömbrud

Ååh, de tycker jag oxå!
    Gå förbi restauranger! an stå och sniffa länge!

• vegetarian

mastermind:jag pratade med konsulenten ikväll och hon trodde att det tog längre tid för mig att komma igång och att jag snart hade mer lila. Jag har som sagt förljt detta SLAVISKT, inget annat, bara ck + kranvatten .
    Mina stickor heter Keto-Diastix och på en femgradig skala har jag som högst mellan andra och tredje lila nyansen (1,5-4 mmol/L).

men jag tror att jag behöver dricka ännu mer, har haft lite illamående känslor då magen är tom...

• Mastermind

vegetarian - Hmm, det kanske är stickorna det är fel på? Jag har Keto-Diabur-Test 5000 och det är en 4-gradig skala på den (gul/orange, ljuslila, mellanlila och mörklila). Jag vet inte hur man läser av mmol, men såhär ser "tabellen" ut på min: elio.gnarf.org/tabell.jpg

Och så framsidan, så du ser vilka det är: elio.gnarf.org/framsida.jpg

Ja, testa att dricka mer, kanske 4 liter istället?

• Mastermind

Jag menar, går du ner snabbt och känner dig piggare och att sötsuget/hungern försvunnit så kanske du är i ketosen redan, men dina stickor visar fel?

• drömbrud

Vart köper man de där stickorna?
    Vad är dem bra för?

• Mastermind

På Apoteket. De visar om man kommit in i ketosen eller inte, på den nedersta färgskalan. Egentligen är de till för diabetiker (men jag är inte säker på exakt vad de använder stickorna till; vart man ska ligga som diabetiker och så).

• drömbrud

Men va spelar de för roll vart i ketosen man är? Alltså.. om jag inte är helt inne iden, vad kan ja då göra för att komma in i ketosfasen??
    Som vegetarian, dricka vatten!?

• Mastermind

drömbrud - Som jag förstår det så är man antingen i ketos eller så är man inte i ketos. Det finns inte "mycket" eller "lite" ketos. För att komma i ketos så måste man äta under ett visst antal kolhydrater per dag. Det är därför folk som går på Atkins också kommer in i ketos.

"I ketos är man så länge man inte får i sig tillräckligt med kolhydrater för att hjärnan mm skall kunna drivas på detta. Då är man nästan helt fettdriven. Man bränner naturligtvis fett även ur ketos men då kommer en signifikant andel av energin från kolhydrater."

Källa: kolhydrater.ifokus.se/Default.aspx

• drömbrud

Jaha! Då förstår jag! Men varför då flera olika "grader" på stickan?.. Man borde gör något typ test som Grav.test "i ketos" "inte i ketos"

Svar på tråden Cambridge Kuren