• vegetarian

Cambridge Kuren

bra Tanja!

Signatur: Pussgurka
    Start datum:
    Start vikt: 90kg
    Aktuell vikt: 90kg
    BMI: 35
    Mål: 70kg

Signatur: Vegetarian
    Start datum: 070102
    Start vikt: 92,8kg
    Aktuell vikt: 92,8kg
    BMI:30,4

Signatur: Tanja.M
    Start datum: 070103
    Start vikt: 95kg
    Aktuell vikt: 95kg
    BMI: 36,2
    Mål: 65kg

• vegetarian

Signatur: Pussgurka
    Start datum: 070105
    Längd:
    Start vikt: 90kg
    Aktuell vikt: 90kg
    BMI: 35

Signatur: Vegetarian
    Start datum: 070102
    Längd:174cm
    Start vikt: 92,8kg
    Aktuell vikt: 92,8kg
    BMI:30,4

Signatur: Tanja.M
    Start datum: 070103
    Längd:
    Start vikt: 95kg
    Aktuell vikt: 95kg
    BMI: 36,2
    Mål: 65kg

Signatur: fes
    Start datum: 070108
    Längd: 166 cm
    Start vikt: 98 kg
    Aktuell vikt: 98 kg
    BMI: 35,2
    Mål: 75-65 kg

Signatur: Goldy
    Startdatum:070104
    Längd:165cm
    Startvikt: 84.8
    BMI:31
    Mål:68-70

• vegetarian

He,he..nu sitter jag med min kvällskopp te efter avslutad dag 3 som har gått helt ok. Jag börjar fundera på om det tar en dag extra för mig att komma i ketos? Jag hoppas att jag druckit tillräckligt .
    Men jag ska kissa på en av mina stickor i morgon så får jag se !

Vad kul (säger jag igen) att vi är flera som startar igång.

Fråga:
    Vilken dag väger ni er på?
    jag har onsdag kväll som vägdag + träff med min konsulent.

• vegetarian

Goldy: för all del! Nu är listan hel och det är bara för resten (som vill)att fylla på! Det roliga blir om ca en vecka då alla måste börja uppdatera sin aktuella vikt!

Har haft svårt att sova i natt!? vet inte om det beror på kuren, men jag låg och läste en stund och tänkte det att om jag hade gjort som "vanligt" hade jag smugit ner i köket o rotat fram ngt smarrigt och krupit upp i soffan framför tvn...
    Det är ju inte BARA att sluta äta som man brukar, utan även bryta mönster som givit tillfälle till att äta .

Igår svettades jag mer än vanligt också?

Hm..ska nog kissa på mina stickor vid nästa toabesök . Återkommer med resultat senare.

Idag får vi nytt besök, lagom till lunch, men vi ska även bjuda på fika. Ska göra en av mina favorit äppelpajer att bjuda på . Men jag tycker ifs inte att det är så svårt att stå emot, bara jag får kaffe!!!

Nu ska jag snart shake:a min första måltid!

Ha en bra Camebridgedag alles!

• vegetarian

rapportering :

Har nu kissat sticka och det visade sig att jag ÄR i ketos!!!*studsar upp och ner av glädje*

men det bör jag ju vara enl. programmet så egentligen inget märkligt med DET

Har kännt mig en aning "rusig" idag, lite vimmelkantig efter duschen, fick en liten attack av att hjärtat slog så där många slag (?)på en gång samt har en känsla av "lock för öronen" .
    Har druckit mer efter det, men tror att jag behöver dricka MER än vad jag redan gör. *klunkar som en galning*

Glöm inte å drick girls!!!!!!!!

Fes: Du får kalasa lite för oss också då

• vegetarian

fes:jag har också varit och nosat strax ovan 100-strecket och vet att det INTE är kul . Vad härligt att höra att du är så laddad, det är ett bra tecken på att det går lite lättare . Ska din karl även Ck:a?

janna24:var inte ledsen för det, du gjorde med all säkerhet rätt! man känner sin egen kropp bäst och att du lyssnar till signalerna visar att du KAN äte lite utan att sulla...Det hade nog jag gjort med största säkerhet om jag hade smakat ngt nu . Det är det jag är mest orolig för hur det ska gå när jag trappar upp;att jag inte kommer kunna äta normalt Jag har helt klart ett stört förhållande till mat och annat som jag gillar att äta (typ fikabröd,gott-gott,GLASS!)

Hur har det gått för er andra hittills??

Denna dag (dag 4)har varit den svåraste hittills men inte så svår att jag mått dåligt eller haft tankar på att äta ngt.

Anh light-drycker VET jag att det är OLIKA för olika individer hur mycket man kan dricka utan att falla ur ketosen. Man får prova sig fram! Sen är det ju så att man självklart går ner även om man inte är i ketos - om det hänger på att ge upp kuren skulle jag lätt välja att dricka lightläsk istället för att sluta, (Nu HATAR ju jag egentligen allt vad konstgjort sötningsmedel heter rena kräkmedlet jag har bara haft vanligt socker, antagligen därför jag är fet.... )

• vegetarian

fes: jag längtar också till du startar!!!!

• vegetarian

är det ingen mer än jag som märker att "termostaten" i kroppen är lite väl inställd på att bli varm??

Tips:
    Har idag provat att blanda cappuchinoshake med mitt morgon kaffe och det blev en riktigt mättande frukost som varade länge (ja, längre än den 1-1,5 minut som jag normalt slukar en kall shake på....).

Janna: helt rätt nu f** ska det gå. 100g trots lite keso mm igår - allt som inte är + är ju super!!
    Jag blir själv nästen MER motiverad av att inte märka så stor skilnad; jag tänker att "här finns MASSOR mer att ta av".

Nu ska jag ut på biltur/shopping med familjen. Kan bli topp eller flopp beroende på mina humörssvängningar....

Till alla: Idag ska vi vara STARKA!!!!

kram!!

• vegetarian

kikar in mellan omgångarna i spelet på ps2 ! Ser ni diskuterar ketos - här upplevs en LJUVLIG ketos, är på dag 5 ren kur och de första dagarna är bara att stå ut - sen går det MYCKET lättare. Har lagat mat åt familjen samt med smarrig eftermiddags fika som bestod av paj m vaniljsås - NO PROBLEMS AT ALL!!!!

så ni som vill in i ketosen - stå bara ut de första 3-4 dagarna så kommer den till er med!!!! (Mig tog det till idag, dvs 4 hela dagar utan, för att känna mig upprymd men jag kissade lila på stickan redan igår så jag var i ketosen då med )

• vegetarian

janna: Varför inte komma i ketos? Du måste skoja!

Här har det visat sig att jag fått mens idag och jag hade ingen räkning på dagarna så det var oväntat! Tror den är lite tidig. Men jag är helt fascinerad över att jag klarat dagarna utan något att tugga på - jag brukar VRÄKA i mig och inte ha något STOPP dagarna innan mens i vanliga fall!
    Dock upplevde jag hjärtklappning igår och i morse ska vara lite vaksam på det, om det fortsätter kanske jag ska kontrollera om det beror på kuren?!

jag har inga hungerskänslor alls nu, men om jag tänker på mat så känner jag hur gott det ska bli att äta igen om ett tag!

Ang ketosen så har jag inte max-utslag på stickorna, bara lite. Antar att jag måste röra på mig mer för att få högre på skalan=mer lila

Kör hårt tjejer!

Svar på tråden Cambridge Kuren