• Mastermind

Cambridge Kuren

Från USA-sidan:

"Super Oats Cereal can be prepared as a hot cereal, or a quick breakfast ?shake,? pancakes, muffins and even cookies!"

Jag mååååste ha det, jag är galen i pannkakor! :D

• Mastermind

Uppdatering: Påbörjade en beställning från cambridgedietusa.com bara för att se hur det gick till, och där kunde man ändra land i personuppgifterna!

Så nu ska jag maila och fråga om det verkligen går att beställa från Sverige, vad frakten går på och om det verkligen går att kombinera den där oat mix med ren kur (misstänker dock att det gäller kombinerad..).

:D

• Mastermind

Kree - Nej, är du säker? :( Hur vet du det?

• Mastermind

Buslinna - Jag frågade min konsulent om fler smaker förra sommaren/hösten också, men hon sa också att de inte tog in fler för att de var så äckliga. :( Liksom, alla uppfattar ju smaken olika..

Såhär ser påsarna ut, så det ser ju riktigt ut: i16.ebayimg.com/01/i/05/66/e8/dd_1_b.JPG Ang hemsidorna så verkar de uppdatera väldigt sällan, kanske därför inte alla smakerna är med?

Mja, ska jag dricka den ren så föredrar den varm. Den är ingen favorit hos mig, men den är ju iaf drickbar (jämfört med jordgubben..).

• Mastermind

Nu har jag beställt/köpt/vunnit Fruits of Forest, Butterscotch, Toffee & Walnut och Oriental Chili. :D De bör komma senast onsdag, och jag fyller år på lördag så det får bli min födelsedagspresent. ;)

Nu ska jag gå och mixa kyckling och svamp och se hur det blir..

• Mastermind

50 pund, så det är ju dyrare än att köpa hemma. Men jag får se det som en liten extra lyx -kommer ju inte äta endast de nya smakerna i en hel vecka, utan ta dem lite då och då som omväxling. :)

• Mastermind

Snowsee - Det kan variera lite efter vilken konsulent man har, men min tar iaf 450 kr/vecka (+ en startavgift, som jag inte minns, tyvärr).

• Mastermind

Minus prick 7 kilo första veckan. :D

Lelle! - Mitt sug har tyvärr inte heller försvunnit än. :( Det försvann jättesnabbt första omgången jag gick på CK, men det sitter fortfarande i efter en vecka, nu. Jag var SÅ nära att äta ugnspannkaka igår och sticka ner till videoaffären och köpa godis. :( Men jag höll ut! Och fick sota för mitt nästan-misslyckande; inatt drömde jag att jag åt och jag vaknade med världens sämsta samvete. ;)

Hoppas, hoppas, hoppas det går över till lördag, då jag fyller år. Annars är det nog lätt att "unna" sig nåt bara för sakens skull..

• Mastermind

Lelle! - Vad kul att vi har samma nedgång. :D Men du väger långt under mig ändå, så din viktnedgång är _verkligen_ imponerade! :)

Jag har druckit Fun Light hela veckan och inte riktigt kommit in i ketosen enligt stickorna jag har (ska ha +++, men har bara får + och ++), kanske sötsuget beror på det? Idag känns det lite bättre redan och jag tänkte undvika Fun Light ett tag för att se om det gör skillnad -redan alldeles nyss fick jag nämligen +++ på "ketosstickan". :D Har tuggat tuggummi också, ska försöka undvika det nu också, men det är skönt att få tugga på nåt ibland (både för själva känslan och andedräkten.. ). Kunde göra detta + äta Läkerol förra omgången, men man kanske får olika förutsättningar för varje omstart?

Hur som helst så verkar det ju bli bättre nu. :)

Jag drömde häromnatten om att jag åt pommes frites som jag JÄTTEgoda. :D Så det är kul att kunna "äta" i drömmen. ;) Mindre kul när skuldkänslorna kommer dan efter, dock..

• Mastermind

Buslinna - Det där är så otroligt individuellt så det är svårt att säga när det "kommer" att gå över. Men i mina papper står det iaf såhär om tredje dagen:

Du kan fortfarande känna hunger och få koncentrationssvårigheter, matthet och yrsel. Idag är den tuffaste dagen -håll ut! Redan imorgon blir det bättre. Tips: Om du inte tillför någon annan föda än Cambridge kommer du vara i fettförbränningen imorgon.

(Hehe, känns som om jag skriver horoskop här ;))

Och tack så mycket! :)

• Mastermind

Jag har beslutat mig för att gå tillbaka till att äta mat, och försöka äta bättre. Det är det jag måste göra i slutändan, och jag är rädd att jag går ner till min målvikt snabbt med CK, men att jag sen äter upp mig igen med helt fel man (som jag gjorde efter första omgången).

Och jag har världens bästa tajming, eftersom jag lagt ut 700 kr på 21 engelska CK-påsar precis.. Får väl ta dem som kvällsmål då och då, ifall ingen här är intresserad?

Och om ni vet nåt bra recept på en snabb och god sallad (tänkte äta lätt till middag) så får ni gärna hojta till. ;) Frukost, lunch och mellanmål är redan planerade.

• Mastermind

Lelle! - 20 kg på 3 månader, men då åt jag varvat CK (klarade aldrig av att komma igång, så det var en halv dag där, en dag där..) och mina gamla "kostvanor" (dvs, skräpmat, godis, glass, you name it!). Jag kände att den här omgånge kuren inte tog bort sötsuget, utan gjorde det större och jag vågade inte riskera något. Jag har nu 54 kg att gå ner, och vill helst vara klar till nyår, men det är inget *måste*. Det är 49 veckor dit, så det är dock inte helt omöjligt. Det viktigaste är dock att försöka jobba på psyket, eftersom det är det som är grunden till varför jag äter såhär.

• Mastermind

Buslinna - Jag har hennes "Övervikt handlar om känslor" som jag läst lite av här och där (det är en lärobok egentligen). Den var läskigt träffande, så jag la ner den ett tag. Men den kommer nog upp snart igen, och så får jag läsa den från pärm till pärm, i rätt ordning. :)

• Mastermind

Jättebra, vegetarian! :D

Nu sitter jag här med min första engelska smak; toffee and walnut. Och den är supergod. :D Ska nog ha 2,5 dl vatten istället för mina vanliga 3 dl, dock. Är alla smaker såhär goda kanske jag går en vecka på Cambridge av bara farten. ;)

• Mastermind

vegetarian - Jag gillar egentligen inte söta drycker heller, men den här var god, lite "träig" pga valnötterna. :) Och så har mitt sockerberoende väckts till liv igen under min megapaus, så jag får nog starta kuren på söta drinkar om jag ska klara av att hoppa på igen.. :/ Har inte bestämt mig hur jag ska göra än, är så himla sugen på att bli av med övervikten SNABBT, men samtidigt så vet jag ju att jag måste lära mig äta rätt för att kunna hålla övervikten borta också. Hmm. Försökte starta om igår och idag, men jag går för lång tid utan mat i skolan på dagen så när jag kommer hem är jag vrålhungrig och kan inte hålla mig. :( Men imorgon går jag bara från 10.15 till 14.00 så jag ska försöka igen då.

Guuud vad jag håller på..

• Mastermind

vegetarian - Snart under BMI 25!! :D Grattis!!!

• Mastermind

vegetarian - Kul att kunna vara till hjälp. ;) Jag förstår precis hur du menar med att inte känna sig mindre, trots att vågen visar helt annat. :/ Det är lätt att få en förvrängd självbild vid en viktnedgång, speciellt när den är snabb. Mitt tips är att du kolla på måttbandet/kläderna och på foton, istället. Det "går in" mycket lättare än vågens siffror. Vad säger omgivningen, dina närmaste? Det måste ju synas en hel del på dig nu? :)

Usch, nu ångrar jag att jag inte höll fast vid CK den där omgången i januari.. Men man kan ju inte göra om gamla saker, så jag får satsa på framtiden istället. Du är iallafall en enorm inspiration. :) Kan du inte knåpa ihop en lätt hemsida, eller bara lägga upp bilder (med ansiktscensur, om du känner dig bekvämare med det?), vore ju jättekul att få se dig. :D

• Mastermind

Jalle - "Jag drömde om att jag skulle värma en mozzarellapizza till en kompis i natt, så åt jag bara körsbärstomaterna utan att tänka, och sen blev jag ledsen när jag kom på att jag hade ätit dom. Ni anar inte hur glad jag var när jag vaknade och kom på att det bara var en dröm! "

Haha, PRECIS sådana drömmar hade jag titt som tätt när jag gick på Cambridgekuren. :D

vegetarian - G R A T T I S !!!! :D

Svar på tråden Cambridge Kuren