• drömbrud

Cambridge Kuren

Vart tog Cambridge kuren trådar vägen!?!? Hittar dem inte..

Börjar på renkur imorgon, 3veckor...

Någon annan?!??

(De som vill komma med inlägg om at äta varierat och rätt kost bla bla bla ber jag att inte ens lägga ner sin tid på att skriva ett inlägg här, jag är ute efter fler "Cambridgare" och inte andras åsikter om min "batnings metod". Tack.)

• Svar på tråden Cambridge Kuren
  • novali

Hej tjejer!

Har tänkt att testa CB för första gången i mitt liv. Har tänkt att köra 2 veckors ren kur. Vad tror ni om det?

Jag kommer att få mina grejer imorgon (fredag). Vilket är då bäst, att börja direkt på fredagen för att få den första helgen överstökad eller att vänta till på måndag???

Har ni tips och råd inför min debut?

Kram

• vegetarian

novalii: starta med en gång! Det skulle jag ha gjort. Så har du bara en helg kvar sen när det börjar kännas längtan efter mat . Kul dessutom att starta att äta igen till helgen om två veckor!

• novali

vegetarian: Tack för svaret!
    Jo, det var nog så jag tänkte också. Då får jag en helg avklarad.

Här kommer en rapport om mig.

Signatur: novalii
    Startdatum: 2007-02-02
    Längd: 165 cm
    Start vikt: 77
    Aktuell vikt: 77
    Mål: 60

Håll tummarna för mig!

• vegetarian

Hoho! *ekar*

var är ni alla !

Vill i alla fall önska trevlig helg och komma med pepp-sparkar så att vi inte lockas till en massa äckligt gott-gott bara för att det råkar stå fredag/lördag/söndag i almanackan .

Ska på stor grannfest i morgon där alla bjuder på något, ja ung. som knytis, hur ska jag kunna delta med TOM tallrik och hur oförskämt är det inte att säga nej eller inte ens smaka på det man blir njuden på... Alla har sett fram emot denna helg och pratat om vad man ska bjuda på mm. Vissa saker ska tydligen vara som "delicatesser" som man bara MÅSTE prova

*Buhuuuh - vill inte trumpeta ut för alla att jag bara äter pulver och har gjort det en månad hittills och ska fortsätta x antal veckor till. Orkar inte förklara för alla. *

hihi, jag får väl göra som hemma hos sambons farmor;
    lägga över fika brödet på sambons tallrik

• sansan

Hej

vill bara säga att det är väldigt inspirrerande att läsa detni alla skivit.
    den 29/1 07 började jag på ren kur
    vägde då 82,2 i denna stund dag 5 väger jag 79 inte illa tycker jag.hörs snart hoppas jag man får väldigt mycke stöd genom att läsa hue nia andra lyckas
    karam sansan

• Penny Lane

Jippie! Tjuvvägde mig i morse (min riktiga vägningsdag är ju tisdagar) och jag har tappat 3 kg sedan i tisdags!

Jag drömde i början om att "tänk att väga 75 till bröllopet den 10/2" (inte mitt eget, utan en tjejkompis), nu känns väl det inte sååå realistiskt men kanske 78-77 borde vara mer realistiskt. Hoppas hoppas!

Det verkar dock som att min kropp fick en extra skjuts i viktminskningen av min "ätarhelg" förra helgen:) Kanske något att tänka på om det börjar gå långsamt för någon... Ibland kanske förbränningen behöver en extra skjuts och något extra att jobba med. Who knows...

Lycka till er andra! Ser nu mycket fram emot den "riktiga" vägningen på tisdag. Will keep you posted:D

• sansan

Va kul för dig!! lycka till med vägningen på tisdag/sansan

• Helena (-_-)

Hej alla CK-kämpar!

Idag startade även jag på ren kur. Vet inte hur länge jag kommer att hålla på, kommer att ta en dag i taget. Men jag hoppas jag klarar att hålla ren kur ända fram till mål, det vill säga minus 19 kilo Mål 1 är att klara dom 3 första dagarna. Jag har gjort det förr och jag ska försöka göra det igen

Signatur: Helena (-_-)
    Startdatum: 2007-01-04
    Längd: 182 cm
    Startvikt: 94 kilo
    Aktuell vikt: 94 kilo
    BMI: 28.4
    Mål: 75 kilo

• Buslinna

Jag har insett att det inte går att köra ren kur när man har låååånga, krävande arbets- och skoldagar. Framför allt när man arbetar med samma tre personer från morgon till kväll - det är svårt att förklara att man inte äter något i deras närvaro (men fullkomligt hinkar i sig vatten). Och jag tänker inte berätta vad jag gör för hela världen.

Så, jag kör på med påsarna så ofta det bara går och planerar att ta med mig en räksallad eller liknande att äta till lunch under de mest krävande dagarna. Det blir iaf att jag ersätter åtminstone två mål mat om dagen med CB, så viktminskningen fortsätter. Lite tråkigt att det inte går så fort som man skulle önska, men det är mycket, mycket bättre än att fortsätta gå upp i vikt som förut. :)

Jag ska fortsätta så i en och en halv vecka till. Sedan ska jag jobba några dagar och måste ha energin på topp. Men det är mycket möjligt att jag fortsätter igen efter det - det är så skönt att se vågen ticka neråt!

drömbrud,
    Tråkigt för oss att du inte längre CB:ar, men det låter som att du tog ett mycket klokt beslut! :) Du har kämpat till dig en suverän start och jag hoppas att det fortsätter att gå bra!

• MimmiMus

Hej på er!

Först och främst vill jag berömma er allihop. Vilka prestationer!!!

Som sagt - jag lyckades varken måndag, tisdag eller onsdags förra veckan och tog mig den tankeställare som jag sa att jag skulle göra. Tack vare att jag funderade så mycket så har jag lyckats motivera mig och nu känns allt toppen.

Jag började med ren kur igår och tog en långpromenad runt Djurgården. Idag är jag alltså inne på andra dagen. Jag är ganska så yr och lite vimmelkantig - känner att benen ibland nästa viker sig. Trots detta så känns det bra för jag är mer motiverad än någonsin. Detta är helt naturligt under de första 3-4 dagarna innan man kommer in i ketos. Är man inte tillräckligt motiverad och inte har laddat sig för ren kur mentalt en tid innan så är det lätta att man bryter kuren under de första dagarna men nu är jag motiverad till 1000

Det var sjukt skönt att börja på en söndag så att man kunde duscha varmt så fort man blev frusen - krypa ner under täcket och drömma sig bort i en film osv.

Det finns dock ett problem - jag känner mig riktigt dålig i kistan och känner att jag skulle kunna kräkas vilken sekund som helst. Undra om det är någon vinterkräksjuka på G??? Nåväl - det är nästan lite välkommet för jag har hört att man går ner 2-3 kilo på bara några dagar då

Nä, skämt och sido - det vore verkligen inte roligt.

Det verkar ta me sjutton som om receptet för att lyckas med renkur är att jag läser alla CK-trådar som finns att komma över. Jag satt hela kvällen igår och läste denna tråd + gamla trådar som Mastermind länkade till. Det var så roligt att så här, nästan ett år senare, läsa vad man själv skrev för ett år sedan. Jag var så duktig då Jag tänker vara lika duktig igen.

Så här är min plan i alla fall:

* Ren kur fram till den 1 mars - 3½ vecka.
    * Kombi 1 mars tom den 12 mars (jag fyller år, teaterbesök, konferens och åre-weekend)
    * Ren kur mellan den 12 mars - 26 mars.
    * 26 mars - kombi under Mauritius semestern fram tills den 5 april.

Sen får vi se hur det blir.

Usch jag mår pyton just nu men det beror inte på CK. Jag är motiverad till döds

För övrigt så kommer jag inte göra någon hemlighet av vad jag sysslar med. Jag berättar istället gladeligen att jag går på pulver och att de fan i mej får tycka vad de vill om den saken - det berör mig inte i det närmsta. Ck är metoden för mig och om jag blir lyckligare så kan de faktiskt respektera det. Jag tänker inte begränsa mitt sociala liv bara för att jag just nu tycker pulver är så fantastiskt gott

Pulvra på tjejer! Ni är skit bra.

Imorgon ska jag ta en ketostix och se om det har börjat bilda några ketoner.

Jag hade desstom inte tänkt väga mig varken innan eller efter - jag är nämligen en sån som springar och kollar varje dag.

Detta är en uppskattning:

Startdatum: 040207
    Nick: MimmiMusen
    Längd: 165 cm
    Startvikt: ca 74 kg
    Målvikt: 55 kilo

Super trouper!

//Mimmi

Svar på tråden Cambridge Kuren