• drömbrud

Cambridge Kuren

Vart tog Cambridge kuren trådar vägen!?!? Hittar dem inte..

Börjar på renkur imorgon, 3veckor...

Någon annan?!??

(De som vill komma med inlägg om at äta varierat och rätt kost bla bla bla ber jag att inte ens lägga ner sin tid på att skriva ett inlägg här, jag är ute efter fler "Cambridgare" och inte andras åsikter om min "batnings metod". Tack.)

• Svar på tråden Cambridge Kuren
  • MimmiMus

Hej, alla glada!

Alltså jag är galet hungrig nu! Men pulvret får vänta tills jag är klar med mitt inlägg.

Det är en bra dag idag - jobbat mycket effektivt på förmiddagen så men jag har så sjuuuk mycket att göra trots det. Tänk att man inte kan vara borta 2½ dag utan att inboxen fullkomligt sprängs av massa mail. Well well - tur att man är sminkad - annars hade jag brytit ihop och varit ineffektiv

Sansan - vi hamnar alla på platåer. Mitt råd - hoppa sönder vågen och köp en ny om några dagar igen. Jag tror med beslutsamhet att det inte är nyttigt att väga sig varje dag - för min del så är nästan inte okej med en ggn i veckan ens Fast jag är juh som jag är också

Nä - koppla bort det faktum att vågmätaren stått still någon dag. Buslina är klok så jag apar efter: "Du har gåt ner fantastiskt mycket"

Nu behöver din kropp anpassa sig lite grann. Har du funderat på om du ska ha mens? Jag har aldrig någonsin räknat dagar - den kommer när den kommer och jag får inga föraningar alls - för utom när jag går på CK. Då är vågen det elakaste jag kan komma på. Den stangerar helt. Så mitt råd är att du ger dig själv några dagar and keep up the good work - detta kommer bli grejt!

Hej Tanja.M

Jag kommer ihåg dig också Du kommer fixa detta. Häng på tråden så stöttar vi varandra - HEJA HEJA

Nä, nu måste jag gå och pulvra för annat kan jag logga ut för resten av dagen!

Tjoohoo

//Mimmi

• sansan

Till Buslina & Mimmibus

Tack för de orden,,,ska kämpa på å hoppas att vågen vänder snart låter bli att väga mig ett tag tack igen för era uppmuntrande ord de värmde.

Håller inte reda på mensen heller kommer när den kommer men det va ett tag sedan så kanske e dax...vi stöttar varann såklart känns bra att ha hittat den här sidan.

kram sansan

• MimmiMus

Hej, hej!

Lite tomt här - inget frenetiskt skrivande direkt

Nåväl - jag står så bra för den biten själv.

Jag har ingen bra dag alls. Känner mig fortfarande inte helt frisk och har fått ont i halsen. Så jäkla konstigt för jag är en sådan som aldrig blir sjuk och nu känns det som om jag åker på det ena efter det andra. Inge roligt alls. Dessutom har jag en pågående konflikt med en kollega. Jag är verkligen inte konflikträdd - inte på något sätt alls men jag tycker att det är så tråkigt att hon inte vill ta et 1:1 och reda ut denna issue. Problemet som jag ser det är att båda två strävar åt att symbolisera någoting "felfritt" och både har sjukt mycket att göra och är lika stressade. Vi trampade varandra på tårna av dessa anledningar och det borde verkligen inte vara något större problem att lösa alls. Jag tycker att det är så jobbigt med långsinta människor - jag gör att aktivt val när jag blir arg och det är att försöka låta det rinna av mig så fort som möjligt och istället tala sakligt om problemet i fråga och sen lösa det. Jag har jättesvårt för att vara arg länge och gå omkring och sura. FAN VA DETTA ÄR IRRITERANDE.

Well well...

Denna vecka känns mer som att jag går på kombinerad kur än ren. Igår åt jag 2 soppor och en ceasarsallad. Jag kör kombinerat fram tills på söndag. Dår får utslaget på vågen avgöra huruvida jag ska fortsätta på kombinerad kur eller om jag ska köra ren kur. Dessutom har jag och min m2b förlovningsdag imorgon - nu har vi varit förlovade i ett år snart så det kommer garanterat bli champange på en mysig restaurang.

Men ren kur känns inte ett du dugg hopplöst - tvärt om! Jag är supermotiverad. Men jag mår fortfarande inte bra så jag kör 2 påsar + en middagssallad någon dag till - i alla fall fram tills på söndag.

Nä, nu måste jag fortsätta jobba!

Kram på er!

//Mimmi

• vegetarian

Hallo!

Fy rackarns vad duktig jag börjar bli på att maskera min diet
    Börjar bli läbbigt duktig på att hitta på....

MimmiMus: tack!
    äsch, vad trist att det är jobbigt på jobbet sånt bär man ju med sig även om det inte är en ´mega grej - hoppas det ändå löser sig till det bästa!
    Trist att du är sjuk också - väntar själv på när jag ska få nästa "sjukdom" det var lite länge sen sist

Tanja M: Hur har det gått idag med den rena kuren?

Sansan: Liksom de ovan har även jag platåer som håller i sig i ett par dagar sen rasar jag 1-2 dagar för att sedan "platåa" igen jag tycker att det är ok för då kan man dels vänja sig ett tag samt se fram emot att rasa vilken dag som helst

ha en bra fredag!

• Tanja.M

vegetarian
    Det har gått bra, men jag känner mig hungrig nu och ont i huvudet har jag också. Men jag ska inte ge upp den här gången. Nu har jag bestämt mig att jag ska gå ner i vikt. Jag känner mig super motiverad. Om jag klarar av så skulle jag vilja gå på ren kur i 10 veckor. Jag har ganska mycket övervikt.

Jag har inga vikt uppgifter idag, för att jag fick mens igår och jag brukar alltid gå upp i vikt när jag får mens.
    Jag kommer att väga mig om en vecka.

Hoppas att det går bra för er alla andra.

Trevlig helg.

• Tanja.M

MimmiMus
    Grattis på förlovningsdagen.

Jag sitter och dricker min frukost och ska snart åka och jobbba. Jag är så glad att det går bra den här gången .

En fråga till er som har gått på ren kur i några veckor.
    Hur mycket brukar ni träna ?

• vegetarian

tanja: jag har inte tränat något...förutom dra barnvagn, pulkor och jaga en vild ettåring

• Tanja.M

Jag är så arg på mig själv, jag glömde mina soppar hemma i lördags och kunde därför inte gå på ren kur. Jag tog min frukost hemma, lunchen och middagen skulle jag ta på jobbet. Jag var tvungen att äta vanlig mat på jobbet eftersom jag skulle jobba till 22:15. Jag kom inte igång på söndag så jag börjar idag.

Hur går det för er andra?

• vegetarian

usch då, vad surt Tanja.m ! men du kommer nig snart in i ketos ska du se !

För mig går det *peppar, peppar* bra än,
    här är dagens vägning och veckans uppdatering: -1,5 kg

Signatur: Vegetarian
    Start datum: 070102
    Längd:174cm
    Start vikt: 92,8 kg
    Aktuell vikt: 80,5 kg
    BMI:26,6
    Mål: 70kg

• Tanja.M

vegetarian
    Grattis, vad duktig du är. Nu har du inte så långt kvar till ditt mål.

Svar på tråden Cambridge Kuren