• drömbrud

Cambridge Kuren

Vart tog Cambridge kuren trådar vägen!?!? Hittar dem inte..

Börjar på renkur imorgon, 3veckor...

Någon annan?!??

(De som vill komma med inlägg om at äta varierat och rätt kost bla bla bla ber jag att inte ens lägga ner sin tid på att skriva ett inlägg här, jag är ute efter fler "Cambridgare" och inte andras åsikter om min "batnings metod". Tack.)

• Svar på tråden Cambridge Kuren
  • vegetarian

Här är siffrorna från vecka nr 7 (oj, har jag hållit på så länge... !) -2,1 kg

Signatur: Vegetarian
    Start datum: 070102
    Längd:174cm
    Start vikt: 92,8 kg
    Aktuell vikt: 78,4 kg
    BMI:25,9
    Mål: 70kg

Nu ska jag fortsätta att slå något hårt i huvudet, så jag inte tar ngt att äta sambon har rostat bröd och det doftar i hela huset - min hjärna lurar min mage att det snart är mat!!! URJOBBIGT med matos )

• novali

Grattis vegetarian!!

Snart har du nått ditt mål! Kämpa på!

Själv står jag still på vågen :(
    Har gått på CK en vecka idag och bara gått ner 1 kg.

Konsulten fattade inte heller hur det kan vara så...motivationen dalar och dalar och dalar...

men jag ska hänga i och hoppas på att det vänder!

Kämpa på tjejer!

• vegetarian

novalli: du har inte mens då? Jag givk ner btydligt mindre då i alla fall .Min konsulent sa att en del kan gå ner endast 400g i veckan på ren kur även om de gör rätt - hade att göra med förbränningen. prova att rör på dig mer, ta raska o långa promenader det sätter fart på förbränningen SAMT drick vatten utspritt över hela dagen - massor .
    jag har av andra ck:are hört att de ibland "chockat" kroppen med lite protein för att lura igång förbränningen, men jag har aldrig testat det eller hört ngt om det från min konsulent (har ifs aldrig frågat...). Ge inte upp!! snart vänder platån och du rasar Håll ut vännen, du är jätteduktig!!! - kom in hit o skriv av dig om det är jobbigt och VÄG DIG INTE!!!

en tanke/fråga:
    Min familj ska åka msaas skidor och långfärdsskridskor (typ heldagsturer)hela nästa vecka eftersom det är sportlov. Hur ska jag orka det på bara pulver?? Undrar om jag kommer kollapsa? Funderar på att äta lite protein en gång om dagen??
    ska kolla med konsulenten - men vad tror ni??

• novali

vegetarian:

Tack för peppningen!
    Nä, ingen mens. Men jag kör vidare. Har bestämt att gå på ren kur i 2 veckor och det ska jag hålla.

Hoppas på att det släpper snart. Det konstiga är att byxorna sitter lösare för varje dag, men vågen rubbar sig inte. Ska inte väga mig mer nu förrän om ett par veckor.

Har nu 6 dagar kvar på ren kur. Jag får vaar glad för att jag åtminstone klarar av det.:(

• brudkalasen

Hejhej. Har läst en del här och ni inspirerar verkligen!Jag kör typ"talriksmodellen" nu men funderar på ck.Verkar så smidigt (orka laga mat).passar den mej även att jag är veg?

• vegetarian

brudkalasen: nja är du vegan så vill du nog inte ha shakearna eftersom de är gjorda från komjölk... men du kankse inte är extremist?

Välkommen föresten !

• Buslinna

Jag har haft ett par hektiska veckor och jag har varit mer eller mindre tvungen att äta riktig mat för att orka. Men nu börjar det lätta upp och jag ska köra igång igen på lördag! Ska bli skönt! :)

Överväger också att säga upp mig från ett av mina deltidsjobb för att kunna få bättre vardagsrutiner. Jag får så lov att klara det ekonomiskt för min hälsa och välmåendes skull.

Vad kul att det fortfarande går så bra för dig vegetarian! :) En tanke kring sportlovsaktiviteterna - för sådana ansträngningar behöver din kropp kolhydrater. Om den inte har några kolhydrater att bränna så kommer den att gå på dina muskler i stället (den hinner inte bränna fett tillräckligt snabbt). Det finns egentligen bara två hälsosamma lösningar: sporta mindre eller ät åtminstone ett mål mat med kolhydrater i början av dagen.

novalii,
    Jag har ingen aning vad som gäller när man har låg ämnesomsättning, men det kanske är idé att dryfta frågan med en kunnig läkare eller dietist för att vara säker?

• 2007-06-30

Någon som har Hemsidor där man kan följa era framsteg??

Kram

• novali

Hej!

Nionde dagen på renkur.
    Mår bara sämre och sämre. Idag är det lite bättre än så länge, men igår trodde jag att jag gick åt. Inte av hunger utan av trötthet och yrsel. Vet inte om dettta är rätt metod för mig. Trodde att det skulle vända någon gång.:(

• brudkalasen

komjlök.. hmm. aa. så farligt är de väl inte. brukar ju få käka en del sånt för att inte få näringsbrist.sålänge det inte finns typ "kött extrakt" så är de ju lugnt iaf.tack,gillar att folk peppar varandra och är så trevliga här.men vart får man tag på ck?(i småstad)

Svar på tråden Cambridge Kuren