• Ahlgren

preventivmedel, hjälp!

Hej!
    Jag har ett stort problem, är väldigt laktos intolerant och kan inte längre äta p-piller, då dom innehåller laktos. Har nu p.ring men jag gillar den inte. Mkt illa-luktande flytningar samt ingen sexlust:(
    Ska till barnmorskan på tisdag, men vad ska jag välja?
    Vill helst ha piller, är det nån som vet om det finns piller utan laktos?

Kram/Pernilla

• Svar på tråden preventivmedel, hjälp!
  • Ellte

P-spruta?

Jag vet att mängden laktos i ppiller varierar så du kanske kan testa om du kan använda någon sort med mindre?

• Pumpkin

Usch va jobbigt! Hade ingen aning om att piller innehåller laktos

Själv kör jag med kondom numera och det är det enda(förutom pessar men just nu finns inget spermiedödande medel att köpa i Sverige så...) jag rekommenderar sen jag slutade med piller. Vill aldrig nånsin proppa kroppen med hormoner igen.

Men alla är vi olika
    Hoppas det löser sig för dig!

• Ahlgren

tack=)
    Kan inte äta nån medicin med laktos, diarrér o kramper som följd blir det då...inte roligt alls.

• Lena+Mattias=sant

Finns det inga p-piller utan laktos? Det finns ju så många olika sorter.

P-stav kanske, jag har fått för mig det är som p-piller fast insatt i kroppen.

• Ahlgren

Har inte hittat någon sort utan laktos i allafall, men jag ska leta vidare.
    Känner mig väldigt skeptisk mot p-staven, har många vänner som haft den, och alla har fått en massa obehagliga problem av den.

• tattar-Emma

Jag hatar verkligen hormoner eftersom kropp och psyke alltid blivit mer eller mindre kajko när jag provat. Har kopparspiral idag och är utnöjd.

• Buslinna

Jag är ocskå ordenligt laktosintolerant och vägrar därför äta p-piller. Inte för att pillren innehåller laktos, den mängden skulle jag nog överleva med, utan för att säkerheten ju går ner om man får diarré inom några timmar efter att man tagit pillret. Och det händer ju då och då som laktosintolerant, tyvärr. Jag är inte beredd att riskera att bli med barn, så det skulle inte fungera för mig.

Jag provade ringen i närmare ett år, men fick de flesta biverkningar man kan få. Jag fick nog när jag gick upp enormt mycket i vikt och blev rejält deprimerad.

Nu har jag kopparspiral och det funkar. Har mer mensvärk, mellanblödningar ibland (det har jag aldrig haft förut) och lite längre och rikligare mens. Men, den påverkar inte min vikt eller mitt psykiska välmående. :)

P-stav och p-spruta innehåller samma hormoner (enligt min barnmorska - dubbelkolla det!) som p-ringen, så om du inte mår dåligt av den i övrigt kan du vara en av dem som skulle må bra på stav eller spruta.

Svar på tråden preventivmedel, hjälp!