• rosen06

Orbitrek eller liknande?

Någon som har denna träningsmaskin hemma? Vad har ni upplevt för resultat? Räcker den som träning, under den här tiden när det är kallt och ruskigt (annars gillar jag att promenera - men inte nu)?

Har hittat en på nätet (får inte länka till den här) för 1500 kr.
    Det låter ju lagom...

Behöver inte gå ner mkt i vikt. Kanske ett par, tre kilo. Men det är skönt att röra sig, och det vore inte fel att bli lite fastare i kroppen. ;)

Tanken är att jag kombinerar detta med styrketräning ett par ggr i veckan.

Tips och erfarenheter av maskinen, skulle uppskattas!
    Jag vill inte köpa grisen i säcken. ;)

• Svar på tråden Orbitrek eller liknande?
  • Fiafria?

Har en hemma som tyvärr inte används så flitigt som den borde.

Däremot kan jag säga att den funkar! Det är jättejobbigt att veva runt, och om det är en modell med lösa handtag, så får även armar och axlar sig en omgång. Och den är jättebra om man har problem med onda knän.

• Brud 2008

Jag har ingen hemma, men har testat på gymmet och var jättenöjd. Lagom jobbig, skön träning :)

• Ahlgren

Jag har total gym 1000, det var min man som övertalade mig att kpa den...och jag är mer än nöjd. Man kan träna precis hela kroppen, plus att benövningarna ger verkligen resultat. Jag rekommenderar den verkligen:D

• rosen06

Det finns en Orbitrek för 1500 kr, sedan finns en för 2000 kr som har funktioner så som kaloriförbrukning, distans, tid osv. Frågan är om det är värt 500 spänn?
    Kanske räcker att ställa sig på maskinen under en timme av sitt favvoprogram, eller nåt. =)

Blir nog en sådan, som en sen julklapp till mig själv. =)

• linb

Jag vet inte om du har köpt någon än, men just nu har dom 25 % rabatt på den på tv shop. det gör ju lite grann i alla fall. passade på o köpa en själv oxå.

• vixen not a tramp

Är oxå lite sugen på en orbitrek, men hur förvarar man den när den inte används? Är det en sån man kan få in under sängen? Det känns inte som det...Eller?

Tacksam för svar!!!

• janna24

hej....den jag har kan du inte förvara under sängen...den står i mitt vardagsrumm....

• vixen not a tramp

Men om man inte vill ha den där, säg under en fest, vad gör man då?

• janna24

kör in den i sovrummet,:)

• vixen not a tramp

Ok, jag förstod det som på tv-shop sidan att den inte var så lätt att flytta. Men det låter ju bra...

Vilken är det du har? Var har du köpt detn? Är den värd sitt pris?

• janna24

min heter topfit och jag köpte den över ebay. gav för den 1000 kr....jag är nöjd med den men skulle vara ännu mer nöjd om jag använde den mer :)

• vixen not a tramp

AHA! har aldrig tänkt på att man kan kolla på ebay efter såna här saker! Men, blev inte frakten vääääldigt dyr?

• Linizzen!

Jag har en orbitrek. Och jag har börjat träna på den efter nyår. Och jag kan säga att den är suverän. jag har gått ned i vikt sen jag började träna med den.
    En bra maskin. Värd pengarna, tycker jag.

• vixen not a tramp

Vad har ni under den? Har ni köpt en såmn matta de säljer på TVshop, eller vad ska man ha?

• ninjan

jag älskar min orbitrek! Den funkar verkligen bara man använder den! Eftersom vi bor i ett liiitet hus så förvarar jag den där den ryms bäst, i farstun. Den är lätt att flytta, men den kan inte "vikas ihop", så att förvara den under sängen går inte. Jag har inget under den när jag tränar..bara golvet :D Har man parkett kanske det är bra att ha nån liten matta under, med med en plastgolvmatta funkar det bra utan.
    Jag köpte den på twins, minns inte vad den kostade, men den var iallafall värd varenda peng!

• rosen06

Hur ofta kör ni? 30 min några ggr i veckan, eller mer?

• Mycket långt kvar

Kolla blocket, såg att det fanns begagnade där.

• vixen not a tramp

Jag har kollat in blocket, men det blir dyrare med transporten än att köpa en ny...

• ninjan

rosen06
    När jag var riktigt aktiv..för ca två år sen :) så körde jag en timme om dan, i två pass. 20 min morgon och 40 min kväll. På senare tid har jag inte kännt lika stor lust att träna så nu blir det bara som jag orkar. Men tre gånger i veckan, 30 min åt gången låter som ett bra schema tycker jag.
    Jag brukar ta mina pass när jag kollar på vänner. Av nån anledning funkar det bäst så.

Svar på tråden Orbitrek eller liknande?