• stenvall

Redan gift - Info på hemsida

Hej!
    Nu är min hemsida även uppdaterad med fotografbilder!
    Vi gifte oss den 5 augusti 2006 i Ramnakyrkan och hade vår fest i Annelundsvillan - En riktigt härlig och rolig dag med toppenväder!
    För er som vill se bilder ifrån dagen samt se inbjudan,vigselprogram, festprogram och annat, kika in på min hemsida som uppdateras kontinuerligt allt eftersom.
    Adressen är hem.passagen.se/stenvall

Med vänliga hälsningar Brudparet Stenvall

• Svar på tråden Redan gift - Info på hemsida
  • Nides

Jätta fina var ni på Er stora dag...
    Allt var så stiligt!!
    Jätte fina inbjudningskorto och festprogram... Tjuuuuusigt!

• Pumpkin

Otroligt vackert!

Vad är det för papper ni använt till inbjudan och askar? Väldigt fint!

• Lilla Li

Jättefint! :D Jag längtar!

• stenvall

Till Norrsken:
    Hittade det röda handgjorda pappret (Beaded Wine Red), som jag använde till inbjudningarna samt chokladasken som fanns vid varje bordskuvert, på Magnolia (Skaraborgsv. 30 i Knalleland, Borås) som också har webb-butik (www.dreamcottage.nu).
    I och med att det är handgjort papper(tjockleken på pappret varierar - så var det lite trixigt att göra chokladaskar med perfekta mått, men kul var det!

• Nides

Försökte kopiera den fina murgrönan som är återkommande i både vigsel o festprogrammet.... få man fråga var du hittade den??

• E.C

stenvall

mycke fin sida tycker jag.
    roligt med chokladaskarna
    vad använde ni för textstil till inbjudningarna??

• Pumpkin

stenvall: Tack för infon!

• missZapon

Åhh, vad fint bröllop, väldigt inspirerande!

Måste även ge dig ett plus för din påhittiga hemsida!

Alla lycko önskningar till ert äktenskap...

• Balinda

hej

jag gillade verkligen din bukett. får jag fråga vart du köpte den och priset?

• stenvall

Till Nides: Murgrönan hade jag sedan tidigare i mitt lilla bildarkiv - så den kommer jag faktiskt inte ihåg var den ursprungligen kommer i från.

Till E.C:
    Typsnittet heter Bickham Script. Typsnittet är lite kul i och med att man kan förändra hur bokstäverna ser ut - med en extra snirkel här eller där - om man använder något av CS 2-versionerna av Adobeprogrammen Photoshop,InDesign.

• stenvall

Till Balinda:
    Roligt att det är fler som gillar enkla, stilrena buketter!
    Vi betalade 1200 kr för min bukett, tärnbukett och coursageblomma. Priset beror i huvudsakligen på vad ros-priset är för tillfället - det går ju åt rätt mycket rosor i och med att den är så tät. Floristen var Åse på Brändmarks blommor - som verkligen var jättetrevlig och som lyssnade av vad jag ville ha & var noggrann med de små detaljerna (vilket jag verkligen uppskattar!!!). Hon ringde till och med dagen innan för att kolla om jag ville ha silverfärgad eller guldfärgad ståltråd mellan pärlorna - då hon glömt att fråga det. En detalj som jag definitivt inte tänkt på själv - så verkligen bra service.

• stenvall

Vill oxå passa på att påpeka: Ta livet lugnt, när det gäller bröllop! Stressa inte iväg och lyssna inte för mycket på alla "Tyckare" runt omkring!!! Vi planerade vårt bröllop på mindre än ett halvår - och tyckte inte att det blev stressigt alls (& då är jag ändå en människa som gillar detaljer och ha kontroll...!). Däremot var det många som försökte stressa upp oss genom att tala om att man behöver MINST ett år, ja helst två års planering.
    Vi tyckte att vi lyckades bra på den tiden vi hade - så oroa er inte!

• decemberbarn

Grattis, vad fina ni var !!! Jätte rolig hemsida. Ibland kan jag ångra att inte vi hade ett stort bröllop, vi gifte oss i somras i samband med vår dotters dop. Jag hade ingen brudklänning utan en enklare klänning men jag hade håruppsättning och brudbukett. Men när man tittar på alla fin hemsdor och bilder blir man lite avundjsuk Jätte fint ...

• Malin johansson

Grattis! ÅÅ va vackra ni var!! Tänkte höra om ditt festprogram, skulle man kunna få mallen på mail?? malin669@hotmail.com

• **honey**

Jättefin hemsida! Sypersnygg o påhittig :) Jag undrar vart du fått tag på dina frostade kuvert? Vilken storlek är det på dem? Har letat som en galning efter sådana...

• stenvall

Till Gutefjälla:
    De frostade kuverten (16 x 16 cm) hittade jag oxå på Magnolia (Skaraborgsv. 30 i Knalleland, Borås) som också har webb-butik - www.dreamcottage.nu
    I och med att jag ville ha mer kvadratiska kuvert, så fick jag leta där man importerar från USA. Vill man ha standardformat på kuvert, så är det bara att gå till en vanlig bokhandel/pappershandel.

Svar på tråden Redan gift - Info på hemsida