• Brud i City

Stockholm Marathon den 9/6- 07, problem?

Hej Alla,

Skrev för en tid sedan ett inlägg om att jag var lite orolig för att jag gifter mig i Stockholm under studenttider och att det kunde vara en del trafikstörningar pga av det. Jag höll på att ramla av stolen när jag idag läste att marathon infaller samma dag som vi gifter oss. Bra mycket värre än ett par fjuttiga studenter.

Är det någon mer än jag som drabbas och hur tänker ni? Många vägar kommer att vara avspärrade just när man ska fara omkring och hämta blommor, åka till frisör, fotograf, hitta parkering etc. Fan säger jag bara!

• Svar på tråden Stockholm Marathon den 9/6- 07, problem?
  • N&N

Kolla på Marans hemsida, där brukar det finnas en karta över loppet och då kan man se avspärrningarna. Bara att planera dina rutter efter det, men mycket folk lär det bli. Var dock inte orolig, ditt bröllop kommer att bli av, se bara till att vara ute i god tid och säg åt gästerna att vara det också.

Vi skulle ha gift oss den dagen också, men sambon ville springa maran :) så det blir 070707 istället.

• Fiafria?

Jag vill inte skrämma upp dig i onödan, men för ett antal år sedan stog vi och tittade på Maran vid Odenplan, då ett brudpar försökte ta sig över gatan till kyrkan. Det tog lång tid... men som N&N skrev, kolla kartan och tiderna, så ni inte får några överraskningar.

• Gable

Jag gifte mig förra året samtidigt som maran höll på. Var i stan och gjorde mig iordning och skulle sen ut till förorten för att gifta mig.

Försökte förbeställa taxi vilken i princip var omöjligt. Till slut fick vi tag på en bil, men jag var rätt hysterisk. Det var inte det man hade lust att syssla med på bröllopsdagen. Vi fick åka jordens omväg för att ta oss ut ur stan. Kan tillägga att det var mitt livs dyraste taxiresa också.

Kolla kartor, ring alla taxibolag och försök förboka. Jag fick till slut tag på en taxi via Taxi kurir.

Lycka till!

• Brud i City

Tack för alla svar.

Ohh..jag är skrämd. Ska nog se till att hyra egen bil så att jag slipper ta taxi och vara ute i sjukt god tid.

Svar på tråden Stockholm Marathon den 9/6- 07, problem?