• Filipa

Amning efter bröstförstorning?

Jag väger fram och tillbaks när det gäller en bröstförstoring. Är 21 år, har funderat på operation i tre års tid.

Min mor som är läkare säger inte bara "fy! var nöjd med dig själv istället, gör aldrig ngt sådant!" - utan även att i man genom att göra en operation även ökar risken för att man inte kan amma i framtiden.

Jag vill bli mamma runt 30års åldern. Känner samtidigt att jag inte vill vänta i 9 år med operation, men är det värt att inte få amma? Det ska ju vara så fantastiskt....

Så, jag undrar hur det har gått för er kvinnor som fött barn EFTER operationen? Har ni kunnat amma eller ej? Kanske ni känner ngn bekant, hur har det gått för henne?

Tack på förhand,
    Filipa

• Svar på tråden Amning efter bröstförstorning?
  • Swing

Nuförtiden är det mycket ovanligt att inte kunna amma efter en bröstförstoring.

• Jengirl

Jag har gjort en bröstförstoring. Har nu en dotter på 4 veckor och ammningen funkar kanon!! lycka till!

• Filipa

Åh vad glädjande att höra!

Är det ngn mer som har erfarenhet från detta?

• linslusen

Jengirl:
    Åh har du fått bebben nu.. Grattis!!!

• pickolina

Om du läser den info som finns på de olika klinikernas hemsidor så kan du läsa det som swing redan sagt, det är väldigt, väldigt ovanligt att inte kunna amma efter en bröstförstoring.

Vad jag förstårr så riskerar man enbart att försämra amningsförmågan om man flyttar på bröstv*rtan?! Dvs vid ett lyft eller en förminskning.

Det är ju att många har problem med amning ändå, oavsett operation och DET har gjort att statisktiken tidigare har varit missvisande. Det är vad som sägs i alla fall....

Hur som, de jag har talats om som har op har inte haft några som helst problem att amma.

Svar på tråden Amning efter bröstförstorning?