• Mirranda

Mera hår på ringfingret...

Jag undrar om nån vet varför jag har mera & mörkare hår på ringfingret under förlovningsringen. Jag tycker det är jätte konstigt, som om håret där ligger o gror när det blir varmt och fuktigt efter handtvätt osv... :)
    Jag får alltid skämmas när någon vill titta på ringen, och jag sträcker fram mitt håriga finger ;)

Är det någon mer än jag som har märkt av detta? Hur gör ni även med håriga armar? Jag såg på TV en tjej som vaxade sina! Blir det inte stubb då? Inte roligt att bjuda på sticksiga kramar väl...

• Svar på tråden Mera hår på ringfingret...
  • Undrande M

Oj va konstigt. Eller alltså, missförstå mig inte, det är säkert hur normalt som helst. Men jag har aldrig hört talas om att man kan få mer hår under ringarna. Själv har jag inga på fingrarna just nu, men när jag haft det så blev det nog snarare att håret där under försvann. Liksom skavdes bort.

• pickolina

Antagligen av samma orsak som man kan få jätte långa och mörka strån under gipset om man är gipsad en längre tid....

Gällande armarna så kan du ju bleka håren (finns speciella blekmedel på ex. kicks), eller vaxa som sagt... Jag har rakat dem massvis med ggr, men jag har väldigt tunna och ljusa hårstrån så det blir inte stickigt när det växer ut. Har man grövre strån så blir det nog det dock... Du kan ju testa tat vaxa en gång, då överlever nog om det blir stickigt..;)..så vet du om du vill göra om det... Enda sättet att veta är ju att prova helt enkelt...

• vioola

Hej

Om det bara är lite på fingret så fram med pincetten. Jag har några långa mörka fjun på mina stortår. Trolltår tror jag det kallas hihi

Kramis

• Mirranda

Jag vet inte om andra tänker på det, de är ju inte kolsvarta, men inte jätte blonda heller :) Men jag tänker på det!
    Tack för svar och tips!

Kram!

Svar på tråden Mera hår på ringfingret...