• MhjärtaJ

vigselring

Bara fråga er brudar om råd...
    Jag känner att hela vår budget blir större än vad jag trodde från början...O snål som jag är har jag börjat fundera på om jag verkligen behöver både en förlovningsring och vigselring. Kan man inte göra om sin förlovningsring till vigselring? Kanske sätta i en sten bara...?
    Hur tycker ni?

• Svar på tråden vigselring
  • discodivan

det är klart du kan göra så

• Clobberella

Gör som du vill! Om ringen inte är jätteviktig för dig så kan du ju ha den som den är, eller sätta i någon sten.
    Annars finns det ju en massa annat som går att spara pengar på, klänning, skor (ta några i garderoben!), blommor (gör själv), smycken (kanske du redan har något) osv.... ett tips är att gå igenom hela budgeten och se vad det är som kostar mycket pengar, och vad ni kan tänka er att "snåla" med.

• Fru Cinderella

annars kanske du kan köpa en ring utan stenar och sen sätta i dom i efterhand..

Men klart du bara kan ha en ring.. det är också en variant..

• InaHjärtarAdam

håll också koll på ställen där det är rea! på ett ställe här i stan säljer dom min blivande vigselring för 3200. på internet kostar den 4100!

• MhjärtaJ

Tack för tipsen! Alltid skönt att dela sina funderingar med andra blivande brudar

Jag sitter med budgeten framför mig...
    Det är ju maten som kostar mest...lokalen var ganska dyr oxå...O min drömklänning kostar nästan 6000...har dock inte bestämt nåt av det än...

• Fru Cinderella

Hur mycket har du o lägga på ring då?

• InaHjärtarAdam

kanske kan låta sy upp din drömklänning för en tusing i kina?

• MhjärtaJ

Den ringen jag har kollat på kostar inte så värst mycket. Mellan 3000-4000. Ska hålla utkik efter REA!!

Har haft funderingar på att sy upp i utlandet men jag vill gärna se den "på riktigt"

Kanske skulle fixa maten själva...Är ju en stor utgift...

• twentyfirstofapril

MhjärtaJ:
    Absolut!
    Jag ska bara ha en ring. Vi lämnade in våra gamla förlovningsringar nu, det gav 110:-/g. Jag vill bara ha en ring av flera anledningar, dels har jag så lite plats för en ring på fingret, så vi tog en rejäl 6mm ring till mig enbart. Den ena kanten kommer att vara blankslipad o resten lite "ruggad" yta, den blanka kanten är ca 1,5 mm av ringen, så det ser nästan ut som en egen ring. Sen har jag 10 princesslipade diamanter innanför den blanka kanten, nedsänkta i den ruggade ytan.

Svar på tråden vigselring