• summergirl

Ny junitråd

Hej!Ser att alla andra trådar hållit på så länge och undrar om någon vill starta en ny tråd med mig? Vi har äntligen bestämt oss att det blir den 16/6 det smäller.Är nu nyfiken på hur långt ni andra kommit..

• Svar på tråden Ny junitråd
  • snartsmartbrud

16 juni gäller också för oss, och vi är inte alls långt i planeringen... ska först fatta slutgildigt beslut om ställe (varberg eller lerum) i denna vecka, sen ska vi ha ut invitationer till uformell, borgerlig vigsel med ungefär 90 gäster och utan barn. Vart ska du gifta dig?

• Jenny-Maria

Hejsan!
    Vi ska gifta oss den 22/6 i Skerike Kyrka i Västerås.
    Inbjudningskorten är ute, kyrkan och lokalen är boka. Vi fick bokningsbekräftelsen på Lokalen igår. Min klänning är köpt. Så nu i februari ska vi ut och titta på kläder till m2b. Näbbarna ska få sina kläder och skor i maj tänkte jag. Tärnan och jag ska ut och kolla klänning i februari/mars.

• piggilin

Hejsan!
    Vi gifter oss den 9/6-07 utanför Växjö. Har beställt både min klänning samt klänningar till mina tärnor.
    Bokat lokal, frisör/smink, fotograf och live-band (till festen). Ska träffa cateringfirman på fredag för att bestämma meny. Inbjudningskorten skall iväg nu i slutet av januari. Känns som om det mesta är under kontroll.

• Soofia

Hej!

16/06 för oss också. Lokalen är bokad, kyrkan är klar, band, frisör, fotograf är boakad. Klänningen och skor är beställda.
    Håller på att införskaffa material till inbjudningar som vi gör själva.

I februari har vi möte med hovmästaren och floristen för att bestämma menyn, viner, bordsdekorationer och bukett.

Näst på listan är min man2b kläder...

Mycket men riktig skojigt så länge iaf!

• summergirl

Hejsan! Vi har bokat kyrkan, lokalen, frisör/sminkös, solist, tärna, toastmaster och så har jag köpt klänning och skor. Håller just nu på med fotograffrågan. Svårt det där! Ska ni redan skicka ut era inbjudningar? Tänkte skicka mina i mars men det är kanske för sent? Vilken typ av bröllop har ni och vad har ni för budgetar?

• TigerLinn

2/6 blev de ändrat till i dag var först tänkt att vara september

• Lilla jag...

vi ska också gifta oss den 2:a juni.
    vi har nog kommit ganska långt i vår planering, kyrka och lokal är bokad. min klänning är köpt. har bokat frisör och en florist. samt att vi har en kock som ska fixa vår mat...
    men det känns som att det fortfarande finns massor kvar att göra. listan tar aldrig slut!

• kär & galeb

Hej tjejer!
    Vi gifter oss den 30 júni.

Vi har klart:
    kyrkan
    Festplats
    catering
    Inbjudningskorten snart klara att skicka ut
    Min klänning och alla andra saker jag ska ha på mig den dagen
    Frisör och make bokad
    Fotograf
    Solist
    säckpipa
    bil
    fyrverkerier
    bröllopsresa
    blommor

Kvar att göra
    band
    Hans kläder
    inhandla dryck
    festprogram och vigselprogram
    boka naglar
    + en hel massa annat....

• TigerLinn

Lilla jag...

när ska du ni skcia ut inbjudningarna? vad ska ni ha för osa?=

jag känner mig förvirrad nu.. var ju inställt till så sent som igår på 8 september å nu känns de som man är stressad tilll 1000 kram

• Lilla jag...

Tigerlinn...

vi skickar ut våra inbjudningar i mitten av februaro. ska försöka få dom lagom till alla hjärtans dag tänkte vi.
    osv kommer att vara i början av april, då har dom bra tid på sig att svara och vi får tid att räkna ut mat m.m. till kommande gäster.

jag tror inte att du behöver känna dig allt för stressad. vi ska börja fixa inbjudningarna nu efter löning då vi har råd att köpa in allt material så dom hinner nog bli klara precis i tid.
    =)

• Lilla jag...

oj. skrev fel...osa menar jag naturligtvis...

• TigerLinn

Lilla jag... okej.. ja vi ser äl ska sätta mig ner å fundera ut en bra planering..

Svar på tråden Ny junitråd