• morgondagg

ökade flytningar

Plötsligt har jag fått väldigt kraftiga flytningar. Började för två månader sen kanske och har inte blivit bättre. Inte alls "sjukliga" utan genomskinliga och luktfria. Har jag inte papper i trosorna så blir de dyblöta. Fattar ingenting. Testade nåt sånt där som skulle återställa balansen men det hjälpte inte. Nån som upplevt detta? Äter inga hormoner och har ingen spiral.

• Svar på tråden ökade flytningar
  • kentfantast

Japp, känner igen. Vet inte heller varför. Konstigt... Har iofs hormonspiral... vet inte om det påverkar...

• Lins

Kentfantast,
    Intressant! Jag satte in en hormonspiral för några månader och jag har jätte-mycket flytningar nu. Inget roligt alls!

• kentfantast

Har du fått ändrigar i blödningsmönstret?
    Isf kan det kanske ha nåt m det att göra?

• Lins

Trodde ju att jag skulle bli av med mensen, men det verkar inte som det blir så. Till att börja med så hade jag jätte-kraftiga blödningar som höll på i 12-13 dagar, kul! Nu blöder jag inte lika mycket, men det det håller på i ca 8 dagar. Mensen kommer rätt regelbundet en gång i månaden. Det är helt ok att ha mens, men jag vet inte om jag vill ha så långa blödningstillfällen. Ska utvärdera några månader till annars så kanske den åker ut. Funkar väldigt bra annars med spiralen tycker jag, det är det här med dom långa blödningarna som är tråkigt. Även det här med flytningarna är tråkigt, måste för det mesta gå med trosskydd.

• kentfantast

Samma här... Blöder mindre men fortfarande längre än förr. Det är så jobbigt med trosskydd!

• Lins

Hur länge har du haft din spiral?

• drömbrud

Använt trosskydd, inte papper. Inte så skönt med papper anar jag..

• MollyMolly

Tänkte bara nämna en sak, om ni just har börjat rakar er mer eller oftare "där nere" kan även det ge mer flytningar. Bara något att komma ihåg.

• morgondagg

Trosskydd vill jag inte använda för det blir så instängt då. Får lätt svamp av sånt. Därför har jag papper.

Nej, jag har inte börjat raka mer än vanligt. Jag fattar verkligen inte vad som pågår. Har visserligen levt lite annorlunda de senaste månaderna. Kroppen kanske inte tycker om det.

• Hallonsylt

sådär har jag också haft det. Massor av tunna flytningar. Det visade sig vara svamp... Trots att det inte alls kliade. Kan kanske vara värt att pinna iväg till barnmorskan? Jag fick piller och en kräm. Problemet var borta på ett par dagar.

Däremot är jag osäker på om Pevaryl el dyl fungerar. Det är nog bäst att barnmorskan får göra ett test.

• kentfantast

Lins:

Jag tror jag satte in den 2005...

• kentfantast

Hallonsylt:

Jag är rätt säker på att det inte är svamp eftersom det periodvis inte är några flytningar alls...

• bruttan85

Jag har såna torra, homogena vita flytningar som inte är svamp... men jag vet inte vad det är. Har ju varit hos gyn, men han säger att allt är normalt??? Kan det verkligen vara så, eller är han inkompetent? Han tyckte också själv som att det såg ut som svamp först..

• pickolina

Flytningar är en vanlig biverkning av alla hormonella preventivmedel + även vanlig kopparspiral.

Till er som hade hormonspiral då alltså.. ;)

TS, hmm..låter knepigt.. Har du bytt rengöring? Eller kanske tvättmedel/sköljmedel? Använt binda/trosskydd mycket? Osv... Du kan ju testa att anv medel för att återställa balansen i underlivet.. Kan vara det som spökar. Och att det kommer och går..ja, balansen i underlivet varierar ju så..det kanske kan vara det som spökar helt enkelt. När man väl har en bra balans i underlivet så tycker jag personligen att det fungerar bra att undvika bindor/trosskydd och använda ellen-tampongerna regelbundet..eftersom dom hjälper att bibehålla en bra balans. Dom är dock inte behandlande av befintliga problem, utan mera förebyggande...

• pickolina

Sorry, såg nu att du redan testat det... Hmm, du kanske skulle gå till gyn och prata med dom och kolla sjukdomar och bakteriefloran osv...

Sjukdomar kan ju ligga latent, utan att man märker dom.. Och obalans kanske inte alltid kan behandlas med receptfria medel..

Hmm, utöver det har jag inga bra idéer.. Hoppas det löser sig!.. Jag har haft sådana problem tidigare och det är verkligen INTE kul!.. :(

Svar på tråden ökade flytningar