• S&N

Försvinner brösten...?

Jag har ingen större koll på det här med träning och gymm. Själv brukar jag dansa. Men har nu bestämt mig att följa med min man på gymmet!

Det jag undrar nu är: Är det vanligt att brösten "tränas bort" när man tränar regelbundet? Alltså inte försvinner helt, men går ner i storlek.

Jag är ganska smal, men har nu gått upp några kilon som har lagt sig på rumpan och brösten, och jag trivs jättebra som jag är nu och vill ha kvar mina bröst! Jag kommer att träna enbart för att få bättre hälsa och må bättre!

Nån som kan besvara min...kanske, töntiga fråga? :) Jag har ju ingen koll på det här!

• Svar på tråden Försvinner brösten...?
  • hemligt2007

Jo brösten kan minska i storlek om du tränar dem eftersom att det är ju fett som förbränns rund de muskler som du tränar.
    Är du mycket orolig för detta så kan du ju "skita i" att träna bröstmusklerna och träna t.ex. ben, rumpa, armar, axlar mm.

• Buslinna

Bränner du fett kan det försvinna var som helst på kroppen, det är väldigt individuellt. Man kan dock inte punktförbränna fett! Följaktigen har bröstövningar inte större effekt på just fettet i brösten än på fettet på någon annan del av kroppen.

Om du dansat mycket har du kanske varit väldigt vältränad förr och vet med dig var det brukar försvinna centimetrar?

Om du äter mer och tänker efter hur du äter så kan du däremot bygga på muskler utan att förlora alltför mycket fett och former. Du kan kanske göra någon variant av vad kroppsbyggarna gör när de "bulkar". Alla mår vi bra av muskler som stärker kroppen, och det går att undvika att förlora fettvävnad.

• Rainred

vid den första viktminskningen jag genomgick så minskade brösten jättefort! och nu vid den andra försöket (hade gått upp mellan varven) så har hullet stannat kvar (än så länge, har 5 kg kvar), jag tror det beror på hur man går ner... lugnt eller snabbt
    troligen är det samma sak emd träning om man tränar lugnt så minskar det nog inte lika fort

• Ellte

I och med att du "fått dem" av att gå upp i fettvikt är risken ganska stor att de försvinner OM du går ner i fettvikt.
    Fast att du tränar behöver ju inte alls betyda att du går ner i vikt! Ät bara mer än du brukar för att väga upp så kommer du bli mer vältränad men inte mindre :)

Att strunta i att träna bröstmuskulaturen tror jag inte alls på. Om du har större brösmuckler kommer tuttarna sannolikt se ännu större ut ;)

• missZapon

Jag har alltid tränat mer eller mindre och aldrig sett/kännt någon skilland på mina bröst. Men i höstas slutade jag tränade samtidigt som jag började äta väldigt lite och har därför gått ner några kilon (max 3-4kg) och det märks verkligen på brösten! Har gått från C till B kupa, på bara några månader. Har nu börjat tränat igen och hoppas att aptiten kommer samtidigt så jag får mina älskade bröst tillbaks! Det gör mig ingeting om jag går upp några kilon till heller, bara jag får tillbaka mina bröst.

Svar på tråden Försvinner brösten...?