• caso78

Transport utan att bli smutsig???

En knasig fråga kanske, men hur gör ni när ni ska åka från frissan till fotografering eller kyrka så att inte klänning mm blir skitigt på vägen.... Måste ju ut o gå i bröllopsklänning en bit på gatan o sätta sig i en personbil m klänningen...Fy vad nervöst... Hur gör man för o förbli ren? Konstig fråga, haha

• Svar på tråden Transport utan att bli smutsig???
  • praline

Det är då man tar sin tärna eller tärnor till hjälp, att hålla släpet och se till att det inte hänger i marken, det gjorde jag när min bästis gifte sig och jag var tärna.

• caso78

Ja, man får väl kanske "klä in bilen" m lakan eller något så man inte blir skitig där o tärnorna får bära släpet när man går ute...Shit, vilka lyxproblem man har

• Daia Gräddnos

Ja, jusst det, klä inn bilen, smart!

• fröken Inga

Dagens I-landsproblem, ja! Jag har också funderat på det där. Lakan i bilen låter smart. Läste föresten ett tips från en som taggit bröllopsfotona ute i naturen. Hon tog ett lakan och klippte två hål för benen. Sedan trädde hon på lakanet och höll upp det med kjolen hänganndes innanför som en gigantisk blöja. Kan vara smart om det är snö eller regn. Man vet ju hur byxbenen brukar se ut när man promenerat i regn.

• Daia Gräddnos

Bare klänningen är ren när fotografen jobbar är jag nöjd... Sen är det inte så noga...

• Septemberbruttan

Ett annat litet tips är också att ta bort golvmattan i bilen där du ska sitta och att skjuta sätet så långt bak det går, så att klänningen och du ryms.

• Elie

Jag har också tänkt den tanken. Men man får väl dra upp känningen på något bra sätt så den inte blir skrynklig. Jag har även funderat på hur det blir inne i kyrkan. Tänk om gästerna klampar in med skitiga skor och så går man där sen med släp och allt. Då är den inte speciellt ren när man kommer fram till altaret?!

• 22 juli 2007

Jag lade ett lakan över stolen där jag satt och ner på golvet så långt fram det gick, det är ju ofta från golvet i bilen man får smuts på klänningen.

• Fru Kroon

Jag lindade in mig själv i ett lakan när jag gick in i bilen och kom som tur va ihåg att ta av mig det innan jag gick altargången upp :)

• brud juni07

smart med lakan! det ska jag komma ihåg. Har tänkt på detta, det måste ju vara det(nästan) värsta som skulle kunna hända den dagen, en stor fläck på klänningen.. det är ju inte direkt så att man bara kan gå hem och byta! :)

Svar på tråden Transport utan att bli smutsig???