• Victory

Glitter tråden...2

Vi flyttar och flyttar! Längtar tills jag kan börja lägga upp lite bilder (även om det inte är renoverat än). Trevlig helg till er alla!

• Victory

Hej tjejer!

Flytten har gått bra men nu känns ju allt upp-och-ner! Jag trivs inte i flyttröran! Vi har ännu inte städat ur lägenheten utan ska göra det nu i helgen.

Det känns bra men den första entusiasmen har bytts mot lite mer avvaktande skepsis. Det känns som om det är mycket småskavanker som vi inte såg på visningen. Det känns lite ofräscht så jag längtar verkligen tills vi kan sätta igång med renoveringen! Vi har inte fått igång Internet hemma (det kunde dröja 5 veckor!) så jag har inte möjlighet att lägga ut några bilder än. Men det kommer så fort Internet funkar!

Har ni förresten sett att vi är i Aftonbladet?

www.aftonbladet.se/vss/karleksex/story/0,2789,1004029,00.html

• Victory

Jo, de hade en efterlysning på aftonbladets hemsida där de sökte par som blivit särbos för att rädda kärleken. Jag skickade iväg ett mejl lite på skoj och berättade vår historia. Sen hörde de av sig och ville göra ett reportage! Vi tyckte det kunde vara en kul grej så vi ställde upp!

Vi börjar komma iordning lite mer nu i huset men i helgen har jag städat ur lägenheten. Puh! Nästa helg fyller jag år så då vill jag att det ska se hyfsat ut i huset ifall någon kommer på besök. Tyvärr har vi inte fått Internet ännu så jag verkar kanske lite osynlig.

Styrkekramar till dig Iza!

• Victory

Hallå alla!

Vad sorgligt det verkar här i tråden (fast jag har inte haft tid att läsa allt, vi har inte fått Internet hemma än). Kram till er alla som är i sorg!

Vi börjar komma tillrätta i huset nu men har inte börjat renovera än. Dock har vi inhandlat lite nya saker, 42 tums plasma-TV, matsalsbord i ek och ny kontinentalsäng! Känns jättebra! Men jag har varit lite deppig/lättirriterad på sistone. Vet inte om det bara är humörsvängningar eller om det kankse beror på röran i huset som vi ännu inte fått ordning på. Kan också bero på att det varit ganska stressigt på jobbet.

Men nu är det snart helg och jag hoppas många kompisar kommer och hälsar på imorgon på min födelsedag (Daniel jobbar hela dagen )

Ha det jättebra allihop!

(Ylva: Reportaget var i söndagsbilagan)

• Victory

Ja, visst är det irriterande när saker inte blir utförda som lovat! Sån är Daniel ocskå! (Men jag är nog inte alltid så duktig heller när jag tänker efter...)

Men sedan vi flyttade i huset har det blivit väldig fart på honom! Det beror väl på att han längtat så mycket efter huset och har så mycket han vill göra. Första veckan fick jag stränga order om att INTE skotta uppfarten - för det ville han göra själv! Han har längtat så mycket efter att få skotta sin egen gård! Han är för söt!

• Victory

Nu funkar Internet!!! Ääääntligen!

Åh, så mycket att kolla på! Återkommer när jag har mer tid!

• Victory

Jag hade en bra födelsedag! Fick en jättesnygg väggklocka av D och stora oljelampor i zink (att ha utomhus) + en hel trave trädgårdsböcker av ma/pa.

Allt borde vara toppen, men jag mår verkligen piss just nu! Vet inte riktigt varför men allt känns bara hemskt och deppigt och hopplöst. Lite skönt faktiskt att höra att man inte är ensam, Karin! Jag tror inte det hänger på relationen i vårt fall, även om vårt sexliv är obefintligt just nu och det tär ju förstås. Men att jag mår dåligt går ju ut över relationen så den blir ju inte direkt bättre av detta. Det känns bara som att jag inte vill vara i mitt liv just nu. Blä! Orkar ingenting, har inte ens ätit middag ikväll.

• Victory

Ylva: tack för tipsen! Numera har vi ju badkar och jag älskar att bada! Håller med om att det verkligen kan rädda ens dag!

Jag vet inte riktigt vad svackan beror på. Känner det som om tiden glider mig ur händerna, jag hinner inte med allt jag skulle vilja, eller så orkar jag inte göra det. Får inte vardagen att gå ihop, känns som jag knappt håller mig flytande, kippar efter andan i vattenbrynet (kan inte förklara det bättre än så...) En stor orsak tror jag förstås är att vi inte lyckats bli med barn, det finns där hela tiden som en stor, tung klump i bröstet. Det gör ju att hela vardagen och livet känns tungt att uthärda.

Jag tror en lösning för mig kan vara att få disciplin på mina vardagsrutiner, se till att träna, laga ordentlig middag och ta en stunds meditation eller nåt varje dag.

• Victory

Grattis i efterskott iza!

Jess: Jo, jag äter folsyra (ingår i mivitotal som jag försöker ta regelbundet). Jag har ju även fått D att börja med vitaminer och det var inte en dag för tidigt! Vi har provat med Äl-test men har lagt av nu för det blev alldeles för mycket fokusering kring det. Pressen ökade och inte minst D kände av det, med prestationsångest och sviktande ni-vet-vad som följd... Så vi har liksom aldrig kommit så långt ens att vi fått till ett riktigt försök! Det har varit det största problemet så nu gör vi allt för att sluta tänka på detta och bara ta det lugnt (lättare sagt än gjort). Som jag nämde är sexlivet i princip obefintligt just nu så det gör ju inte saken bättre. Men vi har sagt att vi nu ska hoppa över några månader och se om vi först och främst kan hitta tillbaka till varann.

• Victory

God morgon! Joo, jag är uppe med tuppen en söndagmorgon! D ska iväg och jobba och jag var pigg och steg upp med honom.

Jag har haft en riktigt hemsk depparlördag . Jag stötte på några motgångar och alla problem som jag samlat på mig sista tiden kom fram (det har varit annat än barnproblemen också). Då vällde all sorg, ilska och frustration fram. Jag låg bara och grät och tänkte "varför får jag inte vara lycklig?"

Men jag lät allt komma fram och idag känns det mycket bättre! Har som sagt stigit upp i ottan och ser verkligen fram emot den här dagen! Visserligen har jag fått jätteont i halsen men jag ska ju ändå bara sitta inne och planera i huset. Jag måste börja bestämma mig för tapeter och sånt och så ska jag rensa bland det som fortfarande är ouppackat. Ja, det här blir nog en bra dag!

Jag har nog missat nåt, har du fått jobb som flygvärdinna, Iza!? GRATTIS!!! Vad roligt!! Jag måste nog läsa ikapp vad som hänt i tråden, känner mig helt insnöad på mina egna problem, haha! Är det nåt mer som jag har missat?

Svar på tråden Glitter tråden...2