• Ammo

Glitter tråden...2

Här fortsätter Glitter tråden...
    Izunia, BlueTopaz,Yllo,Victory, ett år har gått sedan vi började skriva i vår första tråd.

Nu handlar denna tråd om allt från himmel och jord och nya som gamla är självklart välkommna att titta in. Vi är ju gifta och hjälper gärna till med tips och råd till er som har det roliga framför er.

• Svar på tråden Glitter tråden...2
  • Ammo

Du måste ta ett kort på dig sen med uniformen på!!!

Har försökt söka på om man kan åka skidor i mitt tillstånd men det är dubbla budskap. Vissa säger att det inte är några problem bara man tar det lungt. Men vissa säger att man inte ska åka pga att man rör bäckenet för mycket och det är inte bra osv. Så det kanske är dumt att chansa?!F*n jag vill sååå gärna åka bara lite lite..

• BlueTopaz

Jess: jag skulle inte åkt i v.27, men jag är också rätt så nojjig o en dålig skidåkare.
    Det man bör tänka på är ju att balansen i kroppen är inte alls likadan och man rör sig och fungerar lite annorlunda. Men vill du och känner att du klarar av det tycker jag absolut att du ska åka! Du känner själv om bäckenet pallar eller inte. Man vet ALLTID bäst själv vad man klarar av!

• Yllo

Jo, jag hade nog behövt sitta längre i bastun i helgen. Men tyvärr hade ju min älskade man lite svårt att få hem mig i tid så bastun var inte jättevarm längre Orkade inte sätta på den och vänta tills halva "Andra chansen" hade gått innan det skulle vara tillräckligt varmt och skönt där..

Usch vilken dag jag hade igår på jobbet. Bara en massa strul hela tiden Fattar inte vad som är så svårt att förstå i meningen "Jag kan inte, jag vet inte hur man gör, har aldrig gjort det tidigare" *suck* Nåja, jag tror att jag lyckades lösa det mesta av strulet igår.

Kul att ni äntligen fått internet Vicky!! Jag märker själv hur jobbigt det är nu när jag är hem till pappa.. han har ju inte internet och nu sedan min bror flyttade så har jag ingen tillgång alls till internet *snyft*

Jess... Jag håller både med Iza och Karin ang skidning/slalom. DU själv vet bäst om du klarar det eller inte. Vore ju inte så kul om du for iväg till t.ex. Romme och det visar sig efter ett åk att du inte klarar av det. Jag själv skulle aldrig ge mig ut på skidor om jag var gravid, dock skulle jag nog inte ge mig ut i backarna även utan bebis i magen Gillar inte att skida alls...

Jag skulle behöva ge mig iväg ut och shoppa lite jag med. Skulle behöva hitta ett halsband och ett par örhängen till min fina klänning. De strasshalsband jag har är ju inte så fina längre, har haft dem i ca 20 år eller så
    Är lite sugen på ett par sådana örhängen som du hade Karin.. dom är verkligen fina. Tänkte också att för ovanlighetens skull inte köpa äkta smycken.. Måste ju spara alla pengar jag kan till bröllopsresan Var kan jag hitta Tomas Sobo smycken? Är dom dyra? och... vart 17 går man när man ska köpa "krimskrams"???

Ska bli kul att se dig i din uniform Iza!

• BlueTopaz

Thomas Sabo finns på birger jarlsgatan precis vid stureplan.
    Jag älskar hans grejjer men dessvärre är inte kvaliteten den bästa, har haft två par örhängen därifrån och båda har gått sönder. Visserligen lagar de dem utan kostnad, men det tar tid och är jobbigt att åka fram o tillbaka från stan...
    krimskrams vet jag inte riktigt? Men åhléns city har ju en del på markplan.. ;)

Jag och T har det inte bra nu.. känner mig jättedeppig idag!! Det känns som att jag gift mig med en jättebaby som inte klarar av mkt själv. Mina kvällar går åt till att tjata.. (det enda han gör riktigt bra det är att ta hand om leo)plus att han är helt oförmögen att ta hand om sig själv (typ klippa sig, raka sig, klippa naglarna, duscha osv)
    Just nu känner jag bara panik, jag vill uuuuut därifrån!!! Jag är så oerhört oattraherad..!
    Så här var han inte i början och jag trodde han blev så för att vi fick leo och att det skulle bli bättre. Men jag börjar långsamt inse att det nog inte blir bättre...
    Han fick i "uppgift" att boka tid med en familjerådgivare för 2-3v sedan. Men inte ens det klarar han av!!!! Trots att jag hotar att lämna honom om 6mån om ingen stor förändring sker. DET är helt sjukt..

Hjälp med lite peppning och råd snälla!! Jag ha rinte velat skriva så mkt tidigare för T´s skull, men jag orkar verkligen inte med det här mer...

• Izunia

karin... jag känner verkligen för dig. Dessutom förstar jag precis vad du menar. Det tär allra mest pa en själv för man vill ju inte vara tjatig!!
    Han tycker säkert att du maste kontrollera allt och tjata om allt. Man hade ju inte tjatat om saker bara skött sig själva!

Det där med att inte boka tid hos radgivaren är riktigt lagt! Det ligger ju i hans intresse att ni ska klara er ur det här och finna varandra igen. Eller hur!?

Vad säger han om att du lämnar honom om det inte sker nagon förbättring?

Men jag förstar dig och kanske är den enda i hela forumet som kan säga att jag tycker att du gör rätt som ställer ett ultimatum! Man är ingen dörrmatta och man ska inte ta hur mkt skit som helst. Han far växa upp eller sta för konsekvenserna!!

Jessie.. jag tror att om jag vore gravid hade jag definitivt akt skidor. Du behöver ju inte köra med full fart hämningslöst! ;)

• Yllo

Stor kram Karin. Jag förstår verkligen hur du känner dig just nu. Undrar lite om det är någon epidemi som går just nu.. fick igår höra av en arbetskamrat att hon fått frispel på sin sambo och hotat att lämna honom om ingen större förändring sker... Han i sin tur skiter fullständigt i hushållsarbete utan tycks tro att allt sköter sig själv

Hoppas så att T fattar att han inte kan fortsätta så här utan måste skärpa sig.. Förstår också att du känner dig trött på det hela.. att hålla på att tjata varje dag tar på krafterna och tär nästan mer på den som måste tjata än den andra. Fick nästan känslan av att T gärna skulle vilja vara bebis han med och bli ompysslad, men det funkar ju inte så..
    Visst kan jag bli helt skogstokig på B lite nu och då.. men han sköter i alla fall sin personliga hyggien och försöker alltid att vara attraktiv för mig precis som jag försöker vara det för honom.

Hoppas så att ni reder upp allt och att T får ändan ur vagnen och bokar tid för familjerådgivning nu när du ställt ultimatum åt honom. Jag applåderar ditt beslut att sätta hårt mot hårt. Du är ingen dörrmatta och all din kraft just nu borde gå åt till jobbet, Leo och din egen hälsa!! Inte att hålla på att tjata på en förvuxen bebis!

• Victory

Jag hade en bra födelsedag! Fick en jättesnygg väggklocka av D och stora oljelampor i zink (att ha utomhus) + en hel trave trädgårdsböcker av ma/pa.

Allt borde vara toppen, men jag mår verkligen piss just nu! Vet inte riktigt varför men allt känns bara hemskt och deppigt och hopplöst. Lite skönt faktiskt att höra att man inte är ensam, Karin! Jag tror inte det hänger på relationen i vårt fall, även om vårt sexliv är obefintligt just nu och det tär ju förstås. Men att jag mår dåligt går ju ut över relationen så den blir ju inte direkt bättre av detta. Det känns bara som att jag inte vill vara i mitt liv just nu. Blä! Orkar ingenting, har inte ens ätit middag ikväll.

• Izunia

vad trakigt vicky att ni ocksa har en svacka.. Vet du vad det kan bero pa? KLart lättare att fixa problemen när man vet vad orsaken är... :(

Imorgon ska jag pa utbildning och jag hoppas att man orkar halla sig vaken och koncentrerad till kl 22! Innan jag är hemma kanske kl är 23.30.. *pust!*

• Izunia

Men snart börjar Desperate Houswives och inget kan väl fa en att le mer än den serien! :)

Fyller ju själv ar pa torsdag.. en dag jag kommer att fira i min ensamhet da jag inte ens är hemma.. och inte Andi heller...och pa helgen är det ju utbildning ocksa... :(

Svar på tråden Glitter tråden...2