• Ammo

Glitter tråden...2

Här fortsätter Glitter tråden...
    Izunia, BlueTopaz,Yllo,Victory, ett år har gått sedan vi började skriva i vår första tråd.

Nu handlar denna tråd om allt från himmel och jord och nya som gamla är självklart välkommna att titta in. Vi är ju gifta och hjälper gärna till med tips och råd till er som har det roliga framför er.

• Svar på tråden Glitter tråden...2
  • Ammo

Fasiken, vi skulle aldrig talat om förkylningar, nu är det kört för min del med, den bröt ut i morse, snörvel :(

Karin stackare, önskar inte vara i dina kläder just nu. Men kom iväg till en familjerådgivare, det kan hjälpa. En av mina bästa vänner går till en just nu och det har hjälpt mycket. De har varit gifta i 1,5 år och har en 3-åring men har nu haft kris i förhålladet i nästan ett år. Men efter de började gå hos en rådgivare så är de på god väg tillbaka till varann igen.
    Men att Thomas inte håller din hygien är inget vidare, vad säger han när du påpekar den?
    Han har säkert en tuff period med eftersom Leo varit mycket sjuk, du har börjat jobba osv, men just hygien hör ju inte till det.

Jag och M har ju aldrig haft det jobbigt på det sättet, har ju aldrig bråkat. Men att vara tjattanten i familjen hör ju till vardagen här med. Men det går sällan så långt till att jag blir ordentligt sur. Men han säger det själv att han är glömsk och behöver bli påmind och inte tar illa upp. Men det är jag som tycker det är jobbigt att vara en levande almenacka och komma ihåg allt i detalj medan han åker på en räkmacka hela tiden.

Men sen jag blev gravid har faktiskt mycket förändrats. Han har tex städat huset varje vecka sedan flera månader tillbaka UTAN att jag sagt ett pip!!!
    Trodde inte sånna under kunde ske!

• Izunia

det är aldrig kul att vara tjatig.. det verkar som om de flesta män tror vi lever för det! Vart största problem är ju att jag är pedant.. och han är... det inte!! alls... han är katastrofal och det STÖR mig. Han är ju som en 12-aring som inte kan vika sina kläder. Det är ju inte hans attraktivaste sida :)

Även jag är almanackan i huset som kommer ihag alla datum och möten etc etc.. däremot har han topp koll pa sin egen almanacka med spelningar och jobb.. fattar inte att det skulle vara nan skillnad. Jag tror han vet att jag automatiskt tar det ansvaret sa han bryr sig inte. Märker själv när jag är hos mamma.. da glömmer jag plocka upp efter mig för jag vet att hon gör det... det är hemskt!

Men se till att ga iväg till en radgivare nu innan det är för sent...

• Yllo

Jag är också den levande almenackan hos oss. B´s minne är som en guldfisk.. Varför tror ni att jag släpade över allt till Åland veckan INNAN bröllopet?? Det enda han behövde komma ihåg att ta med sig var barnen och jag räknade med att han inte skulle glömma dem

För drygt en månad sedan ringde vår elektriker och frågade om han köpt ut kablarna och det som behövdes.. Min älskling var som en fågelholk "Oj, det har jag glömt".. När jag var på honom ett par veckor senare då visade det sig att han totalt glömt det igen + att han slarvat bort lappen med allt uppskrivet på *suck* Nu har jag tjatat på honom dagligen att leta upp den förbaskade lappen och komma sig iväg och handla ut grejerna så att vi kan få el draget i källaren *mutter mutter morr morr*

Ibland känns det nog som om man lever med en 3-åring.. B vet fortfarande inte hur det kommer sig att hans kalsonglåda jämt är tom!! Fattar inte att jag tvättar och viker.. MEN att jag förväntar mig att åtminstone HAN ska bära upp sin egen tvätt. För ett tag sedan bad jag honom bära upp tvätten (märk väl att jag sa TVÄTTEN). När jag kommer hem så har han burit upp SIN tvätt men inte min eller lakanen!?!??! Eller som den gången som jag bytte lakan i sängen och bad honom gå ner och hämta upp lakanen... han kom upp med ETT UNDERLAKAN Men hallå!!

Hoppas så att du känner dig lite bättre Karin.. och om nu inte T bokar tid för familjerådgivning så gör det du.

Trist att inte heller ditt humör är på topp Vicky. Hoppas att du känner dig bättre du med.. Prova annars mitt knep när jag känner mig nere och deppig.. eller synken som min mamma alltid sa.. Jag brukar ta en stund för mig själv och köpa något lite onödigt åt mig.. Förr (när jag hade badkar) så ordnade jag åt mig ett lyxit bad med skumm, badsalt och levande ljus.. mjuk musik och en god bok... Sånt har alltid lyckats pigga upp mitt humör när jag känt mig nere.

Trist att även du blivit förkyld Jess. Här snörvlas det på för fullt... dock *peppar peppar...* har jag inte så mycket hosta..

Trist att du blir ensam på din födelsedag Iza. Du och A får ta igen det så fort ni hinner
    Hoppas du får det kul på kursen och att du inte somnar om det blir tråkigt

• Victory

Ylva: tack för tipsen! Numera har vi ju badkar och jag älskar att bada! Håller med om att det verkligen kan rädda ens dag!

Jag vet inte riktigt vad svackan beror på. Känner det som om tiden glider mig ur händerna, jag hinner inte med allt jag skulle vilja, eller så orkar jag inte göra det. Får inte vardagen att gå ihop, känns som jag knappt håller mig flytande, kippar efter andan i vattenbrynet (kan inte förklara det bättre än så...) En stor orsak tror jag förstås är att vi inte lyckats bli med barn, det finns där hela tiden som en stor, tung klump i bröstet. Det gör ju att hela vardagen och livet känns tungt att uthärda.

Jag tror en lösning för mig kan vara att få disciplin på mina vardagsrutiner, se till att träna, laga ordentlig middag och ta en stunds meditation eller nåt varje dag.

• Izunia

absolut vicky, du har rätt. Du maste fa in rutiner och göra saker som far dig att tänka pa annat!

Huset är ju en stor omväxling men gör även nat som du tycker är kul. Självklart är det pafrestande att försöka bli gravid, men som de flesta sagt tidiga än, tar detta lang tid för de allra flesta!! Ni har väl inte ens försökt i ett år än va?? Det ordnar sig!!! :)

• Izunia

ylva.. det är bäst att A far ta igen min födelsedag sen!! :D :D

• Ammo

Hej, snörvel, snörvel..

Är dunder-tok-super-förkyld idag, suck!
    Men jag har ingen feber mm men stannar hemma idag från jobbet ändå. Ögonen rinner, näsan rinner och jag hinner lagom snyta mig innan det rinner igen.
    Skumt det där med bakterier hur de hoppar i luften från den ena till den andra?!

Vicky, äter du folsyra? Det är något alla rekommenderar till dem som försöker bli gravida. Martins kusin fick köra 5 försök provrör innan det funkade och hon skulle äta mycket folsyra sa läkarna. Det dinns i alla sånna där multivitamintabletter för även de som är gravida/ammar mm.
    Sen kan du försöka med akupunktur. En kompis fick 3 missfall på rad och efter läkaren rekommenderat akupunktur så lyckades de på 4 försöket.
    Ägglossningstest kan man ju också köpa så man tajmar rätt tid.

• Izunia

usch vad trist att vara sa förkyld. Själv har jag lyckats halla mig borta... än sa länge!! Hoppas ingen är sjuk pa kursen far da lär det smitta alla..

Jag ska snart bege mig till Kastrup, men det regnar ute..det har varit sa trakigt väder länge här nu.. Snön var mysig..tills den började smälta.

Kom pa att jag maste aka till djursjukhuset och hämta askan när jag är ledig.. :( Känns inte alls kul... snyft!

• Ammo

Här regnar det idag med. Snön ligger kvar än så länge men fortsätter det milda vädret så är den snart borta.
    Fast nu kan våren komma tycker jag. Det var sånt fint väder i helgen så vårkänslorna bubblade:)

Ska du begrava henne någonstans?

Svar på tråden Glitter tråden...2