• Ammo

Glitter tråden...2

Här fortsätter Glitter tråden...
    Izunia, BlueTopaz,Yllo,Victory, ett år har gått sedan vi började skriva i vår första tråd.

Nu handlar denna tråd om allt från himmel och jord och nya som gamla är självklart välkommna att titta in. Vi är ju gifta och hjälper gärna till med tips och råd till er som har det roliga framför er.

• Svar på tråden Glitter tråden...2
  • Ammo

Jag ska fota magen, är så otroligt glömsk bara. KOmmer bilder snart!

• Victory

Åhh, nu är jag lugn i själen! Jag har varit på Retreat! Två hela dagar av tystnad, vila, reflektion, läsning, promenader i vårsolen och god mat! Helt kravlöst! Underbart! Bara att få all denna TID för sig själv! Så nu är jag redo att sätta igång med renoveringen i helgen, eller.. vi får se om vi hinner komma igång, det är så mycket annat vi också ska göra.

Dock är det något som ligger och gnager, kan inte riktigt sätta fingret på vad det är. När jag kom hem och träffade D kände jag mig direkt irriterad och vi började bråka över någon småsak. Det är någonting som är fel i förhållandet just nu men jag vet inte riktigt vad. Jag känner mig så lättirriterad över allt han gör och säger. Kan det hänga kvar sedan den senaste tidens bakslag eller är det PMS eller vad?!

• Bröllopstokiig

Din karl är jätteduktig Jess! Det är iofs min med... MEN han kommer ju för 17 aldrig till skott att göra något hemma Inte heller jag är född med tummen mitt i hand, men det finns vissa saker som jag inte kan. Ska erkänna att jag inte vet ett humm om att lägga in golv, medans B jobbar med det dagligen Däremot så kan jag tapetsera och måla bara det där golvet kommer in först. Gästrummet skulle behöva spacklas också.. B är bättre än jag på det + att jag har lite svårt att nå upp och det där att hålla på hoppa upp och ner på en stol är inte riktigt så bra för mig just nu *snyft*

Har haft fullt upp på jobbet idag. Ringer en enda person till och klagar över en dator så tror jag att jag skriker högt och rusar härifrån! Har inte gjort annat idag än hållit på och försöka få ordning på krånglande skrivare och fulla nätverkskonton m.m.

Synd att dom inte kunde leverera din klänning Iza.. tack och lov att du fick tillbaka dina pengar utan strul, men jag förstår att du allra helst hade fått klänningen. Hoppas så att du får tag på den någon annanstans till ett vettigt pris och rätt färg.

Inget svar än från den där caxia ang min klänning?

• Ammo

Åh vad det där lät skönt Vicky!
    Jag/vi skulle behöva en sån helg nu efter vår köksrenovering. Martin och jag ses ungerfär i 20 min varje dag då vi sitter vid matbordet och äter vår micromat. Annars så är han inne i köket och jag sitter inne på kontoret och printar bilder. Vi har inte ens tittat på tv tillsammans denna vecka, den står annars på hela tiden.
    Men snart ska vi åka iväg till mamma och få lite riktig mat i oss innan vi åker hem igen och lägger golvet.

Känner Daniel lika som dig eller är det bara du som är lätt irriterad?
    Pratar ni om det?

Yllo, du får se till att dra ut tummen på Bosse så han sätter igång ;)
    Vet hur det kan ta emot. Nu har ju vi "bott fint" i 2 månader och det tog verkligen emot att sätta igång nu igen.
    Men det bästa med Martin är att när han väl börjar så kör han på intensivt i 190 tills det är klart, så det blir aldrig dutt hit och dutt dit.

• Izunia

hej tjejer! Hur gar det?

Ännu en hard dag idag och ser fram emot en likadan imorgon med. Prov igen imorgon... pust!

Ha en trevlig kväll!

• Victory

Nja, det är nog bara jag som är lättirriterad i den här familjen, Daniel är tålamodet själv och retar sig sällan på mig. Som tur är pratar vi om det mesta, men det är förstås lite svårt att säga: "Du, jag irriterar mig så mycket på dig, vad ska vi göra åt det?" Just nu läser jag Mia Törnbloms bok Självkänsla nu! och där står det lite om irritation och vad som kan vara orsaken bakom det. Jag får fördjupa mig lite i det. Hur som helst känns det bättre nu!

Nu har jag lite bilder på huset att visa! De finns förstås under rubriken Huset, det gick inte att länka direkt dit. Ha nu överseende med att vi inte har tapetserat och målat ännu!

pg.photos.yahoo.com/ph/victorybrud/my_photos

• Ammo

Åh vad roligt med bilder på huset!:)
    Tycker huset verkar vara i bra skick?! Vilka härliga fönster ni har i vardagsrummet!

Vi har hållt på till 01.30 på natten tre dagar i rad nu med köket, phu är helt slut!
    Så nu är det målat och klart, det nya golvet är lagt, elen är så gott som klar men köket är tyvärr inte ihopbyggt som det ska vara än. Har fått upp stommarna utom överskåpen och lite till.
    Vi insåg dock när vi la på bänkskivorna att den på köksön är 2-3 cm för kort. Han på kvik har inte räknat med den passbit på ena gaveln så det blir inget "överhäng" nu. Ska ringa dit i morgon .
    Det värsta är att martin åkte till norrland nu och kommer inte hem förens på torsdag. Hade ju hoppats på att få i alla fall en spishäll så jag kunde laga mat under veckan, men den hann vi inte få dit så det blir äcklig mickromat några dagar till. Ska försöka snylta på mamma, syrran och pappa varsin dag så jag kanske klarar mig ändå ;)
    Hatar att vara själv hemma, en natt är väl ok, men jag vill ha min älskade i närheten jämt..

• BlueTopaz

Vad mysigt huset ser ut Victoria!! Hur stort är det?

Jess, kan du inte komma och äta middag hos oss någon dag i veckan, vore kul att snacka lite?

• BlueTopaz

Trist med klänningen Iza.. =(
    Finns det inte ngn bra butik i Kph med snygga klänningar då?

Jag ska få min klänning i mitten på juni, hoppas verkligen att jag inte råkar ut för samma sak!! Som tärna har jag ju en färgkod och en viss stil jag måste följa.. skulle vara väldigt svårt att hitta ngt annat tror jag.

• Ammo

Tack karin vad snäll du är, jag kommer gärna över en sväng till er! :)
    Månd ( i morgon) eller tisdag funkar för mig. Ska till mamma på onsdag.
    När passar det dig/er?

Svar på tråden Glitter tråden...2