• Ammo

Glitter tråden...2

Här fortsätter Glitter tråden...
    Izunia, BlueTopaz,Yllo,Victory, ett år har gått sedan vi började skriva i vår första tråd.

Nu handlar denna tråd om allt från himmel och jord och nya som gamla är självklart välkommna att titta in. Vi är ju gifta och hjälper gärna till med tips och råd till er som har det roliga framför er.

• Svar på tråden Glitter tråden...2
  • Izunia

hahah jessie!! :D Vad bra att din dag är räddad!! Jag förstar precis vad du menar. Det du beskriver ser jag pa stan varje dag!

Vicky när du lägger upp det sa där later det fantastiskt bra! :D

• Yllo

Va roligt att du fick känna dig smal Jess Inte lätt att göra det när man är i 8:de månaden precis va?

Själv mår jag fortfarande så där.. Lite snörvlig, men det börjar gå tillbaka.. Däremot har jag skitont i ena sidan av halsen... Tog faktiskt upp det med läkaren jag träffade idag på f.m. och han undrade om jag inte hade fått tonsillit.. Ehhh.. det är nog medicinskt helt omöjligt sa jag.. Speciellt med tanke på att jag faktiskt opererade bort mina tonsiller 1973!! I går tog jag det lungt hela kvällen och har tänkt göra så även i kväll. Dock ska jag gå igenom min Party Lite väska och se vad jag ska ta med mig till Åland i helgen, ska ju ha en visning på lördag.. och därefter ska jag bada BASTU!! Åhhh vad jag längtar

Skulle vara roligt att ha ditt jobb Iza, men jag tror inte att mina öron skulle palla med det *snyft* Fast det hindrar inte att jag nog är lite avis på dig som får resa och se massor med ställen, även om du kanske inte så här i början hinner med att se så mycket... Håller tummarna för att du snart får flyga till något riktigt exotiskt ställe och stanna i MINST 2 dagar

• Yllo

Visst ja.. Vicky.. Vilken helt underbar inställning! Måste genast sno den

• Ammo

Din inställning är kanon Vicky! Man märker det i dina ord att du verkar positiv :)

Vad är tonsilit? Är det halsmandlar?
    Om det är det så kan man faktiskt få infektion/halsluss/streptokoker där ändå.
    Jag är ett "halsflussbarn" och har också opererat bort mina halsmandlar men en gång per år (istället för 5) så åker jag på skiten ändå fast i lindrig form och får äta medicin.
    Vissa läkare har sagt till mig med att man inte kan få det, men de flesta säger att bara för att mandlarna är borta så finns det inget som säger att basiluskerna kan sätta sig i halsen ändå, vilket de har rätt i.

Våran bastu har pajat :(
    elektrikerna konstaterade att överhettningsskyddet gått sönder och hur lätt är det att hitta ett nytt sånt som är från typ -75?
    Risken finns att vi får köpa ett helt nytt agrigat :(
    Men det är inte prio ett just nu, måste få klart allt annat först.

Nu måste jag åka till Uppsala, ska var på föreläsning 16.30 idag på Danderyd sjukhus. Antar att det blir samma sak som på KS igår men vi är ju anmälda så man måste väl åka ändå..

Ha en bra dag!

• Yllo

Jepp, tonsillit är helt enkelt halsfluss
    Läkarna har rätt i att man inte ska kunna få halsfluss när man tagit bort halsmandlarna, MEN det kan man.. fast då får man halsfluss längre ner i halsen och den är svårare att få bukt med. Själv har jag aldrig haft halsfluss i hela mitt liv. Mina halsmandlar/tonsiller togs bort i o med att jag var ett öronbarn och läkarna trodde att mina öroninflammationer skulle minska om dom tog bort mandlarna. På sätt och vis hade dom väl rätt. Istället för att få öroninflammation varannan vecka så fick jag det bara ca 10 ggr per år istället.

När det gäller bastun så är det nog bara att köpa ett nytt bastuagregat. Tror inte att det går att laga så lätt.. eller rättare sagt, det är billigare att köpa ett nytt agregat än att köpa reservdelar och bekosta reparation. Ett bastuagregat kostar ju inte så mycket och ni har ju redan stenarna så de behöver ni ju inte köpa nya

• Victory

Jag - positiv...? Inte direkt så jag ser mig själv just nu... Deppar över att vi aldrig lyckas bli gravid. Men jag _försöker_ verkligen tänka positivt, annars skulle jag nog bli galen!

Vi ska börja måla taken i helgen!!! Äntligen! D är ledig för första gången på hur länge som helst, så jag ska sluta efter lunch idag och sen sätter vi igång!

Ha en bra helg om jag inte hinner kika in här nåt i helgen.

• Ammo

Vad kostar ett nytt agrigat Ylva?

Ska försöka sno ditt tänkande Victory, tycker jag har varit lättretlig sista veckorna utan anledning. Det är väl en del hormoner som spökar nu kan jag tänka mig men det är liksom inte jag, jag är alltid glad, så det känns jobbigt när man hör sig själv muttra och säga saker.

Måste åka till Västerås nu, har inte alls lust att jobba idag, suck.

• Yllo

Jag har sett bastuagregat som kostat runt 2000 kr... Fast jag är inte helt 100 på det då vi inte letat direkt efter sånt

• Ammo

Det var ju inte så farligt dyrt. Men det kan nog stämma att de ligger däromkring, för Martin fick ett vedeldat agrigat när han fyllde 30 som vi ska ha på landet och det fick han av en person så så dyrt kan det ju inte varit då.
    Synd att vi inte kan ha vedeldat hemma då hade vi ju tagit det så länge tills bastun på landet är klar.

• Yllo

Njaaa... det kan ju vara lite svårt att bara byta från el till vedeldad bastu, om jag inte minns helt fel så måste man ju ha skorsten från bastun då

Nu har vi kommit hem från Åland. Har haft det så där. Visningen på lördagen höll på bli inställd då värdinnans familj kräkts hela natten.. men vi lyckades styra om visningen så att vi höll den hos en annan istället. Lördagkväll tillbringade B jag och på akuten. Vid 12-tiden på dagen (när vi for iväg för att handla fikabröd till Party Lite visningen) började det klia i mitt ena öga, ungefär som när man får skräp i det. Trots flera sköljningar med ögonbad så blev det inte bättre så till slut sa jag åt B att vi skulle måsta fara till akuten. Då hade jag också märkt att det rann var ur ögat. Väl inne hos läkaren (som f.ö. var en gammal arbetskamrat till mig vilket gjorde att vi fick hjälp väldigt fort när han väl såg mig) fick jag veta att jag fått en akut och ordentlig ögoninflammation. Då var hela ögat fastsvällt och jag såg inte ett skit Fick salva som jag ska sätta i ögat 3 ggr per dag.. Nu har det tack och lov slutat klia och värka i ögat, men det är fortfarande svullet. B bara ruskade på huvudet och sa "Allt skit ska du råka ut för också, älskling" Han har varit jättegullig mot mig hela helgen. Väldigt omtänksam och pysslat om mig. Nu är han ute och målar vår pergola som han byggt om till förråd och jag får nog snällt stanna inne och kurera mitt öga och min onda hals (blev dunderförkyld på lördagkväll också) *suck*

Nåja, det här med ögat ska ju gå över på en vecka sa läkare så jag borde vara frisk och kry till helgen Ska ju på kurs då i spritsteknik. Hoppas att Annica mailat över bilderna nu så att jag kan visa er

Svar på tråden Glitter tråden...2