Vad får det kosta ??
Jag har läst lite om det och prata med kompisar om det.. Frågan är, vad tycker ni att det får kosta med ett bröllop? Tycker att ibland hör man enorma summor nämnas.. Svårt med var man ska dra gränsen tycker jag.
Jag har läst lite om det och prata med kompisar om det.. Frågan är, vad tycker ni att det får kosta med ett bröllop? Tycker att ibland hör man enorma summor nämnas.. Svårt med var man ska dra gränsen tycker jag.
Jag vill inte lägga mer än 50 000kr egentligen, men kanske blir det något mer. Vi håller på att spara och räkna på det.
Det är nog totalt omöjligt att svara på frågan är jag rädd. Det beror ju helt på vilken ekonomi man har.
Jag har under mitt halvår härinne sett siffror på allt från 10 000 upp till hundratusentals kronor, så där får man väl sätta sig och räkna över sina besparingar! :)
Vi hade satt vår gräns vid 100 000 eftersom det passade vår plånbok och vår smak. Dessvärre är det svårt att hålla en budget, så vi drar över lite.
Men som sagt, det är bara att räkna och räkna, och räkna... :D
Det är svårt att säga.
Gränsen går där man har råd anser jag.
Nu betalade mina föräldrar maten och hans för drycken.
Vi lade upp 2olika budgetar en för hyrd lokal en för resturang, sedan kollade vi vad det var värt att lägga ner tid på.
Mamma ville inte stressa och organisera som hon gjorde på syrrans så hon betalade gärna lite extra för att få service.
Utan våra föräldrar hadde vi inte kostat på så som vi gjorde.
Omöjlig fråga att svara på, alla lägger väl de summor de vill för att få sina bröllop som de vill ha det helt enkelt!
Här blir det iallafall under 80.000 - med bröllopsresan inräknat. Kommer så vitt vi vet inte heller få nån ekonomisk hjälp av våra föräldrar - inget vi räknat med iofs.
Vi har resonerat så att det är vår viktigaste dag i livet & vi vägrar snåla med något. Hade vi inte haft råd med bröllopet skulle vi ha tagit stora lån eller rånat bank :) Vi känner att det vi kommer få är värt varenda öre vi kommer spendera.
Vi kommer ha sparat 84 000, till bröllopet. Sen får vi se hur mycket som går åt, det som inte går åt till själva bröllopsdagen blir det vi kan resa för.
Vi kommer att lägga mellan 50'000 och 55'000 på vårt bröllop. Men då är våra föräldrar väldigt snälla och betalar allt utom hotell/resa och ringar. Vi bjuder då nästan 50 personer.
Vi räknade ganska högt och gjorde en budget på 55 000:- vilket vi ansåg oss kunna fixa. Nu lyckas vi spara in på en del, så vi stannar nog runt 45 000:-, om inget oförutsett dyker upp. Då får vi i princip allt så som vi vill ha det utan att känna att vi behövt avstå nåt. Men vi sparar in på så mycket vi kan så länge vi inte känner att vi måste göra avkall på nåt vi vill ha. Vi behöver tex ingen "fin" mat eller vin, bara den är god, så där sparar vi in en del. Resa är det enda som inte är inräknat i budgeten, den lär bli dyrare än hela bröllopet.
Kan ju bara svara för oss men för oss får det kosta 70 000. Vi har satt 60 000 som gräns men ok, allt går inte alltid som planerat så vi sa 70 000 som översta gräns.
Nu ser det ut att bli runt 50 000 (runt 50 gäster, bröllopsresan är inte medräknad), vilket ju är bra.
Jag tycker det finns sååå många möjligheter... Visst, med "obegränsad" tillgång till pengar är ju inget något problem (vad det gäller kostnader, tidsfrågan är ju en annan) men även med lite pengar kan man planera ihop något urtjusigt och mysigt!
man kan läsa om allt bidget här på BT. jag tror att man kan räkna upp vad ni kan spara varje månad till bröllopsdagen och då har ni er budget. man kan ha en underbart bröllop för 10000 eller 2000000. lycka till
Vårt går på 15-20 000, allt är inte klart än, så därför vet jag inte exakt summa än heller. Däremot så måste vi väl plussa på med festen vi ska ha i sommar (för alla vänner o släktingar som inte är bjudna på bröllopet), o det går väl på ungefär 10 000 till tror vi, men då blir det som "inflyttningsfest" också så får folk komma o se vårt nya hus (som vi börjar bygga NU).