• lotta49

Vilken metod har ni lyckats bäst med?

Hej! jag skulle vilja tillägga en sak om det är ok. Jag har länge,länge kämpat med övervikt, provat VV men det har inte gett mig det resultat jag förväntat mig. jag blev mer och mer frusterad och funderade på vad det var som jag gjorde fel. Så för ungefär ett år sedan så gjorde jag ett test för att se om jag var beroende av kolhydrater. jag fick svara på olika frågor om kosten och det visade sig att det är kolhydraterna som jag ska akta mig för. Jag har aldrig varit någon gottegris när det gäller godis, glass eller choklad men däremot kan jag ALDRIG bara ta en kaka eller en bulle till kaffet. För att inte tala om att jag kunde äta upp en hel limpa nybakat bröd ifrån bageriet med smör på själv. Det som jag "går igång på" är helt enkelt, bröd,potatis,fikabröd och vanlig pasta. Så jag provade GI, körde rivstarten inte mer än två veckor pga att det inte är bra på längre sikt, hade skithumör lika länge(pga att jag avgiftade min kropp från kolhydraterna). Jag tappade 4 kilo första veckan och sen flöt det bara på. Hann gå ner 10 kilo på tre veckor innan jag blev oväntat gravid. Efter många turer med missfall och graviditet igen väntar vi tillökning till våren och efter det kommer jag att köra GI igen, garanterat. Säger inte att det passar alla men det passade mig pga mina kolhydratsproblem.
    Ville bara berätta om hur det har fungerat för mig.
    Trodde i många år att VV var min grej men det var tvärtom i mitt fall. Fick ju lära mig att äta mer av det som inte var bra för mig.
    Oj, det här blev långt!

Svar på tråden Vilken metod har ni lyckats bäst med?