• l i s a

Vilken metod har ni lyckats bäst med?

Jag förespråkar VV! Det passar mitt sätt att äta "i vanliga fall" bättre än GImetoden. Jag äter gärna mycket frukt, popcorn , potatis och annat kolhydratrikt. Kort och gott passar det min och min blivandes livsstil bättre med VV än med GI. Personligen blir jag mindre "matfixerad" när jag viktväktar än annars. Visst ligger tankarna i bakhuvudet men efter någon vecka går det av bara farten att laga pointssnål mat att äta ett litet mellanmål och ändå veta om jag ligger bra till eller borde gå ut och ta en promenad den dagen.

Framför allt är det nog detta med att det blir så väldigt uppenbart med VV hur stor skillnad det gör att ta en 30 min promenad mot att låta bli! Det är just detta jag behöver inse då och då.

Kan ju påpeka att jag inte går på VVmöten. Jag har en CDskiva jag kör med hemma. Jag tycker faktiskt det är roligt! Det blir lite som en lek eller som ett dataspel Jag har också några trivselkilon att gå ned (7kg), började för precis en vecka sedan och har gått ner lite drygt 1,5 kg! Känns inte som jag ansträngt mig alls!

Mitt tips är att välja den metod som innebär att du måste göra minst förändringar i ditt sätt att äta! Har du lättare för att välja bort fett - välj VV. Har du lättare för att välja bort kolhydrater - välj GI.

Lycka till!

• l i s a

**snart brud** självklart vet jag det! Lika lite som att man kan vräka i sig kolhydrater med VV.

Mia.Maria Jag tror inte jag blandar ihop med atkins iaf. Atkins har jag ingen aning om hur det går till. Är det då man verkligen "rabiat" skippar ALLA kolhydrater?

Tycker för övrigt det är fiffigt att hålla sig till lågt GI även om man följer VVs princip. Jag menar, VV gör ingen skillnad på kokta eller råa morötter. Jag föredrar ändå att äta råa morötter med lägre GI än kokta (om jag nu inte kommer ihåg helt galet..). Fast allra bäst vore det väl om man kunde hålla sig till en sund livsstil helt utan redskap... för mig hjälper VV att komma på banan igen om jag liksom slarvat till det och skaffat mig dåliga vanor.

Svar på tråden Vilken metod har ni lyckats bäst med?