• Pumpkin

Vilken metod har ni lyckats bäst med?

Jag skulle faktiskt inte rekommendera GI Viktkoll till någon, men det är jag det. Första veckorna får du inte äta nåra kolhydrater alls, dvs ingen pasta, potatis, ris, bröd, gröt osv osv och bara EN frukt om dagen. Däremot ska man äta massor med typ kalkon, ägg och grönsaker. Gott? Ja, men i dom mängderna man skulle äta så mådde jag konstant illa! Och bristen på kolhydrater gjorde att jag inte kunde koncentrera mig och mådde konstant illa. Dessutom gick jag UPP i vikt av det.
    Men som sagt, det är ju jag

• Pumpkin

Ja alltså kör man "sitt eget race" med GI så kan det ju fungera. Jag till exempel byter alltid ut vanlig pasta mot fullkornspasta, vetemjöl mot dinkelmjöl osv. Men kör man helt enligt GI Viktkolls program så ska man köra en rivstart och då är det inga kolhydrater.

Hur som helst, dom flesta av oss fungerar ju väldigt olika. För mig fungerar det att tänka på vad jag äter och att motionera, på andra inte.

• Pumpkin

Men fett är mer OK i GI än hos VV

• Pumpkin

Mia.Maria: Jo, det håller jag med om Det är väl för att GI är en mildare variant av Atkins, eller snarare Atkins är en EXTREM variant av GI-tänket

• Pumpkin

Och huvudsaken är ju att man själv gillar det .

• Pumpkin

Medelhavskost? Vad är det? Pasta?

• Pumpkin

Mmmums, då ska jag börja gå på den dieten!

• Pumpkin

Meh, lurendrejeri att kalla det Medelhavskost då ju, där äter man ju PASTA!

• Pumpkin

Skippa rött kött klarar jag inte, men tack för upplysningen iaf

Svar på tråden Vilken metod har ni lyckats bäst med?