• vittvitt

Varför kan han så sällan?

Konstig fråga kanske...

Jag och min kille har varit ett par i snart 3 år. Vi har aldrig haft det där himlastormande sexlivet som alla andra verkar ha. Det där att man kan ha 6 dagarna i ändå... Jag vill ofta, men han kan inte och tappar lusten efter en gång.
    Jag funderar på om det är jag som är oattraktiv.
    Är det något som inte är bra om det är så?
    För mig är det viktigt, men han kan nöja sig med bara kramar.
    Det som gnager är att han har berättat om en tillfällig tjej som ville ha 6 hela nätterna. Hur kunde han då om han inte kan 2 ggr om dagen med mig?

• Svar på tråden Varför kan han så sällan?
  • Lena+Mattias=sant

Ni borde nog prata om det här. Han kanske tycker att fina flickor som man gifter sig med har man inte härligt snuskigt sex med...

• vittvitt

Åh nej, kan det vara så....
    Jag försöker göra det så bra för honom men han är inte så intresserad av att ta reda på vad jag gillar.

• jocelyn

Här kommer en chockande grej; killar är olika. En del killar kan/vill/orkar inte göra det lika ofta/mycket/snabbt etc som andra. TYVÄRR!
    Sedan har ju även killar dåliga dagar, eller känner sig stressade på jobbet, har ont i magen eller vad som helst.
    Försök prata om det utan att vara kritisk; dvs berätta hur gärna du skulle vilja göra vissa saker, bekräfta honom genom komplimanger etc.

• pickolina

Släpp tankarna på den där tjejen.. Kanske var det därför hon bara var en "tillfällig tjej"? För att hon ville ha sex jämt och han inte vill det... Man ska inte jämföra ett långvarigt förhållande med en kort romans. Killar har olika sexdrift, precis som "jocelyn" skriver... Men om ni varit tillsammans så länge som 3år och det aldrig varit "på topp" och du lider av detta så kanske du måste dels prata med honom och dels fundera över vad du vill ha ut av erat förhållande nu och i framtiden. Om det är så att han har en mycket lägre drift än du har, är det något som du tycker att du kan leva med eller kommer det göra dig olycklig osv......

Fundera och prata med honom!
    Och sluta tänka på den där tjejen, eller andra tjejer han varit med.

• vittvitt

Givetvis så vet jag att alla är olika, men jag funderar ju ändå på varför han aldrig är sådär jättetänd... Det borde man ju vara när man är nykära, men inte ens då.
    Han sa att det var så jobbigt med den andra tjejen som ville hela tiden så jag borde inte vara svartsjuk...
    Det är så mycket kram och mys och han är så försiktig med mig, vill att han ska vara lite vild Jag har sagt det till honom men han är inte sådan bara. Är inte alla det med rätt partner som man verkligen är tänd på?

• pickolina

Nej, alla är inte så!...

Och träffar man en person som har väldigt olika stark/svag sexlust jämfört med en själv eller kanske gillar helt andra saker i "sängen" än man själv gör, ja då kan man få problem.

Jag tycker personligen att det är superviktigt att träffa någon som har ungefär samma sexdrift som jag har och gillar ungefär samma saker.

• pickolina

Jag hade en tjejkompis som var typ raka motsatsen till mig i sängen.. Enligt vad vi kom fram till när vi pratade om det i alla fall. Sedan träffade hon en kille som hon hade grymt sex med, enligt henne..dom gillade/gillar exakt samma saker osv... Vilket innebär att jag och den killen skulle fått "problem" om det varit vi som träffats och blivit tillsammans istället.. Och den här tjej fick problem när hon träffade killar som passade mig i smaken...

Som sagt, alla är jätte olika och det är inget som säger att man passar ihop på alla plan. Kanske är det så att ni inte är perfekta ihop sexuellt, men på andra plan. Och ibland kanske man träffar någon som man passar perfekt med sexuellt men inte på något annat sätt.

Så, du måste nog fundera över vad du vill ha, vad som skulle göra dig lycklig...

Om ni inte hittar ett sätt som tillfredsställer er båda så måste du kanske fundera på om du är villig att kompromissa bort den biten eller om du kanske egentligen vill ha mer och borde leta vidare.

Hoppas att ni kommer på ett sätt att lösa det!.. Men det kräver ju att han är intresserad av att jobba på saken så klart. Du kan ju inte fixa det på egen hand...

• pickolina

Tro det eller ej men det finns faktiskt killar som inte är så sexuella av sig. Det är dessutom vanligare än man tror..

Svar på tråden Varför kan han så sällan?