• Gudinnan

Gifta VästeråsBrudar - Se hit!

Hej alla gifta brudar i Västerås med omnejd..

Jag tycker det är dags att starta en sån här tråd igen, där ni som gift er kan tipsa eller tex. varna oss som ska gifta oss..

T ex, om ni kan rekommendera den frisör som fixat er uppsättning, floristen som gjorde era blommor, sminkösen, solisten mm

Dela gäärna med er av era tips!

• Svar på tråden Gifta VästeråsBrudar - Se hit!
  • junibrud2006

Jag har hittat hit! Svarar gärna på frågor om jag kan vara till hjälp.

• Gudinnan

Hej Junibrud2006, kanon!
    Kan du inte skriva upp som en lista.
    Tex.
    Frisör: Annika på Kort och Snaggat, mycket nöjd..
    Blommor:
    Osv. Ev pris om man vill..

• Medeltidsbrud

Kul man behöver alltid lite råd och hjälp plus varningar om endel saker tex dåliga frisörer och florister

• junibrud2006

Ja var ska vi börja... Gör en liten lista så får ni fråga vidare!

Jag köpte blommorna av Blomsterdraken. Helt suveränt duktiga och jättetrevliga. Personligt, med underbar service och verkligen hjälpsam. www.blomsterdraken.se

Kläderna köpte/hyrde vi på Ruths. Vi fick mycket hjälp och bra service där med. Jag var på Ursulas också, men där var de lite mer stressade. Beror nog dock på dag och klockslag.

Vi tog porträttfoton på Djäkneberget med Annie från Porträttstudion. Värt varenda krona! Verkligen ett fint minne och bilderna blir ju helt annorlunda och vackra. Vi hade även ett reportagefotograf som var ett komplement och tog bilder från kyrkan och framåt. Kul att ha det med.

Vi gifte oss i Badelunda och hade festen på Brunnby. Dryck köpte vi själva plus snittar, de fixade varmrätt, dessert, servering etc. Helt super!

Vet inte riktigt vad jag ska skriva... Fråga fråga fråga!!!!!

• Gudinnan

Tack Junibrud2006..
    Ringar, hår och smink? Var fixade du det?
    Och tårta?

• junibrud2006

Ringarna köpte vi av Atelje Lennart i Tillberga, www.24karat.se Enormt bra priser, bättre kvalitet på diamanterna och solida smidda ringar. Jättenöjda båda två. sockerpuffen.multiply.com/photos/photo/1/43

Håret gjorde jag hos min frisör på Bonnie and Clyde. Hon har dock slutat nu. Sminket tog jag genom den hudvårdssalong där jag går. Fick dock lite stamkundspris, 700 kronor för mig och min tärna inklusive provsmink för oss båda. Då var hon med från halv nio till halv tolv och jobbade parallellt med frisören. Frisören kostade 2300 kronor för mig och tärnan inklusive mitt löshår. Då ingick provuppsättning, konsultation etc och jag var där åtta och klar vid tolv.
    sockerpuffen.multiply.com/photos/photo/1/41
    sockerpuffen.multiply.com/photos/photo/1/91

Tårtan betällde vi från Öhrmans. Enormt smaskig med ljus och mörk chokladmousse med rommarinerade hallon emellan. Kostade 35 kronor biten har jag för mig.
    sockerpuffen.multiply.com/photos/photo/1/103
    sockerpuffen.multiply.com/photos/photo/1/107

• fröken yrväder

Wow!! Jättefina bilder!! Jag gifter mig nu i juni, ska bli så roligt, bra o få lite tips från någon som gjort det nyligen!!

Svar på tråden Gifta VästeråsBrudar - Se hit!