• jenmar

NU är vi gifta ! herr å fru häggqvist!

Här kommer Bröllopsberättelsen

Fredag 26 januari...
    9,30 bar det iväg till svärmor med zack. Hans kusiner från göteborg var där så han fick busa hela långa dagen
    vi for å handlade frukost och annat till festen och dagen efter.
    12.30 befann vi oss i lokalen för att duka, hade hoppats på att vara tillbaka hos svärmor till senast 18 å då va på språng vidare till mamma o pappa
    men se de va vi ju inte!
    typ 19 åkte vi från herrgården!
    19.45 från svärmor (farmor) ! zack brukar läggas i sängen vid 20
    jag trött och less... minst 2 timmar sena *suck*
    väl hos mamma o pappa så inser vi att vi inte har skjuts till hotellet, far hade tagit sig en öl för han visste inte att vi ville ha skjuts, mamma hade glömt att berätta det, typiskt!
    tårarna kommer all spänning släpper å jag lätt hysterisk över detta å ringer syster så allt löser sig så vi får åka till södra berget för skööön avslappning sådär vid halv tio ungefär.
    gissa om vi är trötta?!
    men vi bastar å myser å äter chokladpraliner å dricker champanj jag sitter uppe till 01 för att jäklas med att dra pärlor på en tråd som ev. ska sitta i håret...

Lördag 27 januari - underbara dag!
    väcks kl 07 för en dusch och frukost. så jädrans nervös som jag va då har jag då aldrig varit!! skakade som ett litet asplöv! tårarna rann å magen bara vred sig... frukost, nja... en smörgås å lite gurka, kaffet blev halvdrucket men ett glas juice gick ned. å tårarna rann... Syster hämtade oss å skjutsade oss till frissan nu kunde jag slappna av! gu så skönt! lite champanj, ost och kex fick mig att komma i form
    kvart i 12 gick jag upp till syster å åt lunch (tacos) nä det gick inte att äta så bra...
    på med kläderna å ut för fotografering!! vi tog en runda på stan så gissa om många "glodde" men hur kul som helst! gick från stekhuset (där syster bor) mot stadshusets baksida i parken, fram mot torget och mot vängåvan, sen till knaust och tillbaka till syster 350 bilder blev det
    sen bar det iväg till buketten för att hämta buketten, nu väntade lite fotografering in kyrkan och lite utanför innan vigseln. och nu var zack oxå med.
    vi lämnade zack hos systers kille och åkte själv o gömde oss i väntan på gästerna.
    kl. 15,35 dags att börja gå mot kyrkan... *pirr pirr pirr* toknärvis igen! men inte mer än kissnödig!! trodde allvarligt att jag skulle kissa på mig! M. sa åt mig att gå å knacka på hos grannen där för att låna toa men hur länge skulle det ta med strumpbyxorna under korsetten å klänning därpå??? näe bara till att hålla sig!
    promenaden mot kyrkan va helt fantastisk! längs vägen stod 50 marchaller uppställda å vi hade varsin fackla i handen. (längtar tillbaka )
    Alla stod å väntade på oss! vi hade fixat varmdryk utanför kyrkan så jag hoppas de inte frös förmycket. Så mäktigt det va! klarade tårarna ända tills jag gått genom hela folkmassan på 75 pers. bet ihop å slank in i kyrkans sakristia. där trodde jag kisset skulle komma . Alla på plats å vi redo för entrén ... jag tokhoppar av nervositet! vaktmästaren ber mig andas djupt å ta det lungt hehe det funka benen stannade
    ingång!!
    vigseln gick bra, glömde av kissnödigheten å jag kunde "prata" säga JA å utlova mina löften,(nästan...lite pipigt å viskandes...) nästan lite besviken att jag inte grät mer... förså mig rätt, jag va inställd på att inte ha en gnutta smink kvar å grina mig igenom allting. (sminket satt hela långa kvällen )
    zack (1år 7 mån) skötte sig fin fint i kyrkan med sin lilla russinmuta
    när vi kom ut stod alla med tomtebloss å mörkret hade fallit... pappa sköt av raketer å riset haglade! Underbart!! men ganska kallt... så vi gick mot herrgården med ett långt lämmeltåg bakom oss
    champanj väntade å en massa kramar å komplimanger å TOA!
    Nu är det festdags!
    pekingsoppa, vårrullar, fläskfiléwok, kyckling i cocos o rödcurry, tårta å en hel del go dryck och cigarr tal, pinsam sång av mig från möhippan, allsång och mycket mer förgyllde festen.
    tom. dansen fixade vi å raketerna mitt i festen va en höjdare!
    02.30 drog vi oss tillbaka, upp på övervåningen, för att öppna presenter och Sova! 04 kom vi i säng. då även de sista gästerna for hemöver...

Dagen efter 28 januari...
    upp för frukost 09.00 satt vi å åt med alla övernattande gäster, jätte mysigt.
    sen väntade den tråkiga städningen... vi va där till kl 18 nästan... eller då va vi hemma å allt åkandes hit å dit va klart. M. la sig å sov kl 20.30 jag somnade 21.30. jätte trötta!

Tack alla för den fina dag vi fick! och tack för all hjälp med allt runt omkring!

har säkert missat nåt... men återkommer gärna med det... fråga om ni undrar något!

Detta var vår underbara helg!

• Svar på tråden NU är vi gifta ! herr å fru häggqvist!
  • Malinanan

Åhhh det låter som ni haft underbara dagar i helgen.. Grattis.. Längtar tills det är vår tur.

• Nides

GRATTIS!!! Er dag låter hur mysigt som helst.. önskar att jag inte hade så långt kvar.. Ha ett nuderbart liv..

• TEL

Grattis!! Kul om du kan lägga ut bilder (när du får tid).

• lp78

Jätte roligt att läsa om er dag. Nästa helg är det vår tur, jag längtar !!

• fröken_inga

Grattis. Låter riktigt mäktigt!

• somsom

Grattis!! Mysigt med alla tomtebloss & raketer!

Kram!

• jenmar

Tack för grattisarna
    1200 bilder väntar jag på från fotografen inte det lättaste att välja ut några från de kan jag tänka...

2 bilder finns på familjeliv kika gäran in :) fler kommer!
    www.familjeliv.se/hem/mammamaj/galleri.php
    men ni måste va inloggade... skapa ett konto så kan ni kika om ni inte redan finns med där vill säga.

kram på er!

• stormvind

Grattis och all lycka i framtiden. Vi gifte oss samma dag

Kram!

Svar på tråden NU är vi gifta ! herr å fru häggqvist!