• glory

p-pillerstopp

Jag slutade med p-piller (yasmin) för ganska exakt 4 veckor sen...Jag har försått attt mångas hy kollapsar efter p-pillerstoppet. Än kan jag inte se någon större skillnad och därför undrar jag hur lång tid det tog för er innan finnarna började bryta ut???
    jag hade dålig hy innan och går bara å väntar på att finnarna ska komma...det är riktigt jobbigt.

så vad är eran erfarenhet och vad gjorde ni åt det?

kram

• Svar på tråden p-pillerstopp
  • Pumpkin

För mig dröjde det några månader, två tre i alla fall, innan min hy "kollapsade". Fick väl inte monsterhy kanske, men nog är min hy (fortfarande efter 9 månader) sämre än vad den var medans jag åt p-piller.

• glory

men tar det alltså flera månader innan kroppen reagerar på att p-pillrena är borta??? varför tar det så lång tid?

är ni som fått finnar säkra på att det är pga p-piller-stoppet, eller kan det bero på annat om det gått flera månader??

• Pumpkin

För en del märks det på en gång, men för många dröjer det ganska länge innan kroppen märker av det och kickar igång sig själv så att säga. Dom flesta jag pratat med har fått finnar först efter flera månader, likaså brukar mensen kunna försvinna nån månad efter p-pillerstopp.

JAG är HELT säker på att det är stoppet som orsakat finnarna, garanterat!

Svar på tråden p-pillerstopp