• 07-12-01

ot lasek operation

Hej på er allihop!

Jag har för 1 vecka och 4 dagar sedan gjort en SK LASEK/ELSA operation av mina ögon. JAg undrar nu om någon av er har erfarenhet av detta?

Jag är väldigt orolig eftersom jag fortfarande ser suddigt och har dubbel seende. JAg vet att det står i papprena man får att det kan ta tid innan synen blir perfekt men hur upplevde ni det?

Jag tycker det känns pinsamt att ringa och fråga kliniken om det här.

Tacksam för era funderingar!

• Svar på tråden ot lasek operation
  • brudkronan

Jag såg inte suddigt så att jag tänkte på det efter det första dygnet - och dubbelseende hade jag faktiskt aldrig överhuvudtaget.

Jag tycker att du skall ringa dem och fråga - det är inget pinsamt med att du är orolig - och dom är garanterat också intresserade av att allt har gått bra och läker som det skall.

Det sjuksköterskan lärde mig var att om jag upplevde suddighet som kommer och går så beror det på att ögat blir för torrt - och så kan det bli fortfarande ibland, över två månader efter operationen - och det är normalt vad jag har förstått. Man måste vara noga med att droppa med de fuktighetsbevarande ögondropparna, särskilt i början, men jag droppar fortfarande då och då. Jag märker att suddigheten försvinner omedelbart så fort jag har droppat, så i mitt fall är det det som det beror på.

Men som sagt - ring tillbaka till kliniken där de gjorde din operation! Du skall inte vara orolig - och du har betalt rejält mycket pengar för att få en riktigt bra behandling - och där ingår definitivt eftervården - så RING!!!

• Cavatina

Vad kostar det att operera ögonen ungefär? Är det olika beroende på hur dålig synen är eller är det ett fast pris? Går det att fixa alla synfel (närsynthet o brytningsfel i mitt fall)?

Jag har funderat ett tag, men drar mig för det då jag har svårt med att andra människor pillar i/ vid ögonen, de där klämmorna känns som en omöjlighet. Har ni tips på nån bra klinik i sthlmsområdet?

Svar på tråden ot lasek operation