Info om CambridgeKuren efterlyses!
Hej!
Jag kan försöka svara på dina funderingar.
1. Ja - dryckerna köper du hon en konsulent, men hos vissa konsulenter kan du även beställa så skickar de hem till dig. Titta t.ex på www.viktklubben.nu.
2. Jag kommer att träffa min konsulent 1 gång i veckan. Hon har både enskilda samtal samt grupper så då kan man välja vilket som känns bäst.
3. I gruppen är det lite undervisning. Hon kommer att ta upp vissa ämnen varje vecka t.ex magen (som ibland kan bli lite hård) träning, upptrappning osv. Även vid enskilda samtal blir det också undervisning.
4. Vad som exakt händer i kroppen kan du också läsa om på viktklubben.nu.
5. De första dagarna är jobbiga. Man är lite hungrig, kan få ont i huvudet, men om man står ut dessa dagar så mår man sen så himla bra! Redan efter 3 dagar har man tappat en hel del i vikt vilket sporrar att fortsätta.
6. Visst kan man jobba, men jag kan nog tänka mig att det kan vara jobbigt om man har ett mycket tungt jobb. Själv sitter jag på kontor och det går alldeles utmärkt.
7. Vid ren kur får man bara äta 3 soppor om dagen samt dricka en massa vatten.
Jag hoppas du har blivit lite klokare nu, men fråga gärna igen om du undrar över något.
Jag tycker absolut att du ska prova, men om man ska gå på ren kur måste man vara otroligt fokuserad så att det inte slinker in något extra till helgen.
Man behöver naturligtvis inte gå på ren kur utan kan kombinera med mat om man vill.
Lycka till!
Susan