• Blivande skånebrud

Vad kostar ett bröllop

Jag undrar vad ett bröllop kostar. Kommer att ha ca 50 gäster. Då vi båda är studerande och kommer presis gått ut skolan när det är dags skulle jag gärna också vilja ha ideer på hur man kan hålla kostnaderna nere.
    Tack på förhand.

• Svar på tråden Vad kostar ett bröllop
  • fru till pingst

vi har också en ca 50 gäster, och vi har räknat på en budget av 50.000.
    Men vi hade fått det billigare om vi valt buffè istället för 2-rätters.
    Vi lägger ungefär hälften på bara mat och festen

• Fru någongång.

det finns mängder med trådar här inne både nya och gamla. Sök på sök inlägg och budget så hittar du nog massor :)

Lycka till

•  Miss Cee

Det beror på vad ni tänker bjuda på, och var.

Restaurang är dyrare än catering. Catering är dyrare än att laga själva.
    Det finns tårtor för 20kr/bit och tårtor för 45kr/bit.
    Man kan ha öppen bar till restaurangpriser, öppenbar med sprit man köpt själv, eller egen bar till självkostnadspris.

Bestäm vad som är viktigt för er och vad ni kan spara ihop. Börja i den änden.

Det finns tusentals tips för billigare bröllop hä rpå sidan, så om du bara läser några trådar så hittar du en hel del :)

• Fru Cinderella

Vi har 45 gäster (Näraliggande i alla fall) Vårt bröllop kommer gå på 37.000 då är 25.000 av de pengarna middag på Herrgård och 12.000 till kläder, ringar, accessoarer m.m (Ingen bröllopsresa inräknad)

Men det beror helt på hur man vill disponera pengarna.

Om man gör maten själv, köper alkohol själv etc så blir det självklart mycket billigare. Då kanske man kan få en middag till 50 personer för en 10.000 (inkl. alkohol)

• kentfantast

Vi hade 97 gäster och betalade totalt ca 140 000 kr för vårt bröllop (exkl bröllopsresa).

• bride 2 be

Har ingen slutbudget då vi gifter oss i juni
    Men det verkar sluta på 25.000 + bröllopresa
    Vi har bjudit in ca 80 pers
    och räknar med att de flesta kommer

• lillprinsessan

Vi kommer ha 50 gäster, budget på ca 20 000. Och då har vi en dyr lokal vi ska vara i. Så det går att få det billigt, men ändå väldigt fint och trevligt!

• Rozz

Vi har en budget på ca 50.000.......

• Mrs.K

Vi räknar med 20.000, bröllop med ca 40-45 gäster...

• Rebban

Vi har ca 50 gäster och räknar med ca 15.000 kronor.. Vi valde att lägga pengarna på smekmånaden (5 veckors semester) istället.
    Det går att hålla ner kostnaderna om man vill. Ha buffée, lagom med alkohol. Vi hade tur att få ärva en ring från 1800 talet så där försvann ju många tusen o trycksakerna är under produktion (jag gör dem själv) Jag får köpa lite här o lite där när jag har råd. Bara man är ute i god tid så går allt.

Svar på tråden Vad kostar ett bröllop