Ja du.
Ärligt talat så tycker jag att ett distansförhållande, där ni har träffats en gång och aldrig haft sex låter extremt dåligt underbyggt för att gifta sig. Jag antar och hoppas att det här bröllopet ligger väldigt långt bort i tiden och att ni kommer att ha gott om tid på er att lära känna varandra på nära håll innan dess.
Sex är jättetrevligt och kan även vara det första gången om man lärt känna varandra både fysiskt och emotionellt innan, gör det i rätt tillstånd och i rätt omgivning. Att gå från noll till hundra (dvs bara kyssas och kramas hela tiden och helt plötsligt genomföra en hel sexakt för första gången) är inte att rekomendera. I det läget lär det nog bli fumligt, smått pinsamt och knackigt som bäst..
Jag tycker att du ska vänta så länge du vill tills du känner dig redo. Däremot tror jag att just din bröllopsnatt INTE är rätt läge att invänta. Efter en lång bröllopsdag när man är trött och slut är det en konst att få till det bra för dem som känner varandra utan och innan. Att då tro att det ska bli bra när det är första gången och man inte varit intim innan är ett högriskprojekt och du lär bli besviken. Inte minst för ni lär vara trötta och inte ha orken att ge stunden den tid och tålamod den kräver och förtjänar.
De andra två punkterna har ju inget med själva väntan att göra. Det absolut bästa sättet för att det iNTE ska göra ont är att ta god tid på sig att "utforska varandra i lugn och ro" (nu lät jag som en riktig käck after-school-special) och hinna komma över sin blyghet och sluta spänna sig, lära sig vad den andre gillar. Går man från nästan 0 till 100 på en natt så är risken såå mycket större att du spänner dig och kör på innan du är redo, eftersom man faktiskt ofta har svårt att avgöra när man är redo rent fysiskt i början. det kräver också träning.
Sen kan det göra lite ont iaf men det är ju ingen ihållande smärta som håller sig i 20 minuter eller någon extrem smärta. Att nypa sig i armen i 10 sekunder gör mer ont, om man är ordentligt förberedd..
Den andra punkten avhjälps med kondom och andra preventivmedel. Kan du äta p-piller så gör det så slipper ni oroa er för en sprucken kondom, eller kör med båda.
Slutsats: Givetvis ska du vänta tills det känns rätt och du känner dig redo. men du kommer aldrig att bli redo om du väntar på ett rosa skimmer och bygger upp orealistiska förväntningar på en bröllopsnatt!