• Ms K

Baciller i mobilen = FINNAR!!!

ALTSÅ FYYYY SÅÅÅ ÄCKLIGT!!!

Läste ni i tidningarna igår? Om att den värsta bakterie/smitto-spridande "grejen" i vår omgivning är:

Inte toaletten
    Inte dörrhandtag
    Nä, inte ens pengar som alla möjliga tatt i är värre än...

MOBILTELEFONEN!

Helt logiskt så klart, vi kladdar på pengar och handtag och diskhoar osv: Sen tar vi upp vår mobil och kladdar på: OCH SÅ FÖR VI DEN TILL ANSIKTET!!! Och andas in allt skit och geggar in det i öronen och mot vår HUD! Om man har problem med finnar och så hävdade de att det kan bero på dessa mobil-bakterier!

Alltså - Jag ger mig F*N på att de kvisslorna som dyker upp i mitt ansikte titt som tätt (alltid på samma ansiktshalva, alltid nere på hakpartiet och upp mot kinden!!! - GER MIG DEN PÅ ATT DET ÄR DÄRFÖR!!!

BLÄÄÄÄÄ!!!

Idag är det jag som går och köper ett headset!

• Svar på tråden Baciller i mobilen = FINNAR!!!
  • pickolina

Jag har faktiskt rengjort min mobil flera gånger med sådant medel som man rengör sexleksaker med! *fniss* Jag anv dock alltid handsfree när jag pratar så jag har inte riktigt det problemet... Men visst är det så, den måste vara full av äckligheter! Huah!..

• Ms K

jepp - rengjorde min som attan igår, men jag tog till etanol på tops istället, riktigt decinfekterande

• Draken81

Finnar smittar inte, så du kan sluta vara rädd för din mobiltelefon :)

• Pumpkin

Draken81: Nej, finnar smittar inte. Men dom uppstår pga orenheter i hyn, orenheter som bland annat kan komma från mobilen.

• Draken81

Norrsken:
    Om vi pratar riktiga finnar här (dvs acne) orsakas de av en viss sorts bakterier som finns i huden och inte av orenheter utifrån.

• Pumpkin

Jo, det vet jag. Men nu pratar vi ju inte om riktig acne på det viset, utan mer kvisslor/finnar och andra ojämnheter och orenheter - som kan orsakas av smuts i ansiktet

• -svea-

köp tvättservetter med bakteriedödande medel!

jag svabbar min telefon och min tangenterna på min dator (som också blir äckliga), minst en gång i veckan...
    skulle nog behövas mer..

• Lena+Mattias=sant

Låt bli att använda bakteriedödande medel, det gör bara bakterierna resistenta. Och resistenta bakterier kommer tillslut göra uppfinningen pencellin helt verkningslös.

Tvätta med alkohol eller fuktad trasa istället.

• kentfantast

Man kan torka av telefonen med munskölj (på trasa) om man inte har annan rengöring hemma. Det gör jag ibland...

Svar på tråden Baciller i mobilen = FINNAR!!!